«Κτηνωδία» στο Μουσείο της Πόλης

Το Θέατρο της Εμπειρίας παρουσιάζει στο Μουσείο Πόλης του Βόλου τη νέα του θεατρική παραγωγή μ...


Το Θέατρο της Εμπειρίας παρουσιάζει στο Μουσείο Πόλης του Βόλου τη νέα του θεατρική παραγωγή με τίτλο Κτηνωδία, η ιστορία της Τέχνης σε συμπαραγωγή με τη Διεύθυνση Αρχείων Μουσείων και Βιβλιοθηκών του ΔΟΕΠΑΠ – ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου την Τετάρτη 18 και την Παρασκευή 20 Μαΐου 2016, στις 20.30, με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα των Μουσείων (18.5). Ακόμη 5 παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν τον Ιούλιο (1/7, 6/7, 8/7, 13/7, 15/7) στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Βόλου 2016.
Η παράσταση, βασισμένη στη σύνθεση φαινομενικά ετερόκλητων μεταξύ τους ιδεών, πραγματεύεται με τρόπο ιδιαίτερο την ιστορία της τέχνης από τους Ατρείδες και τα σπήλαια της Αλταμίρα μέχρι τα μοντέρνα γλυπτά τρισδιάστατης εκτύπωσης και θέτει το ερώτημα του κατά πόσο μπορεί να υφίσταται παρθενογένεση, όχι μόνο στην Τέχνη αλλά εξίσου και στη δημιουργό αυτής, τη ζωή.
Σε ένα παλίμψηστο εικόνων, άμεσα αφορμώμενων από έργα τέχνης όλων των περιόδων, οι θεατές περιδιαβαίνουν το δύσκολο και αλληγορικό μονοπάτι της δημιουργίας, από τη στιγμή της σύλληψης μέχρι και τη στιγμή της καταστροφής, την ιδέα δηλαδή ότι πάνω στα ερείπια της τέχνης θα αναγεννάται πάντα η φύση, υποδηλώνοντας το φθαρτό χαρακτήρα της καθώς και το φθαρτό και πεπερασμένο χαρακτήρα του δημιουργού της.
Μια έκθεση σύγχρονης τέχνης με στοιχεία από μεγάλα μουσεία του σήμερα καθώς και ένα διαδραστικό σεμινάριο καλλιτεχνών διαφορετικών ειδικοτήτων συμβαίνουν στο επάνω επίπεδο του χώρου περιοδικών εκθέσεων του Μουσείου Πόλης, όπου ο θεατής έχει την ευκαιρία να παρατηρήσει αλλά και να συμμετάσχει εμπράκτως μέσα στις δράσεις. Όλες οι δράσεις είναι άμεσα συνυφασμένες με πραγματικά γεγονότα καθώς και με προσωπικότητες οι οποίες διαμόρφωσαν σημαντικό μέρος του χάρτη της τέχνης. Η παράσταση Luminosity της Abramovic συναντά το Γιαννούλη Χαλεπά την ίδια στιγμή που ο Romain Gavras κινηματογραφεί τη Shigeko Kubota ενώ κάποια χορεύτρια της Pina Bausch αναπτύσσει την ιδιότυπη τεχνική της στο ενδιάμεσο, ανάμεσα σε δοκιμαστικά της Callas από την παράσταση της Σαλώμης.
Στον ακριβώς από κάτω χώρο, τα πιο γνωστά και -εξ’ αιτίας της εδώ και δυόμιση χιλιάδες χρόνια επανάληψης- τελματωμένα αλλά και εξίσου “υποχθόνια” πρόσωπα της ιστορίας της Τέχνης, οι φημισμένοι Ατρείδες, βιώνουν το δικό τους πολύ προσωπικό δράμα. Ο Αγαμέμνων, η Κλυταιμνήστρα, ο Ορέστης, η Ηλέκτρα, η Ιφιγένεια, ο Αίγισθος, η Χρυσόθεμις και η Κασσάνδρα ψάχνουν λύση προκειμένου να απεκδυθούν για πρώτη φορά το μανδύα της ατελέσφορης πλέον ύπαρξής τους, καθώς αναπτύσσουν παράλληλους διαλόγους εμπνευσμένους από όλους τους δημιουργούς που καταπιάστηκαν με την ιστορία τους, αρχίζοντας από τον Αισχύλο και το Σοφοκλή και φτάνοντας στον Χόφμανσταλ, τον Σαρτρ και τον πολύ σύγχρονο και αιρετικό Δημητριάδη.

Related

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 6464823423389608212

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

Follow Us

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ΚΑΙΡΟΣ

EDITORIAL

EDITORIAL

FACEBOOK

ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΡΟΗ

ΣΧΟΛΙΑ

.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

item