Υπο αξιολόγηση το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου - Τί γίνεται με τη Σκιάθο

Σε ολική αναδιάταξη οδηγείται ο ελληνικός χάρτης των αεροδρομίων πριν καν εκπνεύσει το 2016, κ...


Σε ολική αναδιάταξη οδηγείται ο ελληνικός χάρτης των αεροδρομίων πριν καν εκπνεύσει το 2016, καθώς ολοκληρώνεται η μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport/Slentel, υπογράφεται η 20ετής παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που ανοίγει τον δρόμο για την πώληση άλλου 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ, και ξεκινά ο διαγωνισμός για την κατασκευή και παραχώρηση του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Παράλληλα προχωράει και η αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής για τα άλλα 23 εναπομείναντα περιφερειακά αεροδρόμια, που διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ αλλά θα μεταβιβάσει προς αξιοποίηση στο νέο υπερταμείο.
Ο εποπτικός έλεγχος
Ολα αυτά την ώρα που δρομολογήθηκε κάτω από την πίεση των δανειστών η συνολική αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με βασικό χαρακτηριστικό τη διάσπασή της σε δύο διακριτές οντότητες: την αεροναυτιλία που είναι επιφορτισμένη με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας και τον εποπτικό επ’ αυτής ρόλο και τη μονάδα των αεροδρομίων που θα έχει ως αντικείμενο τη λειτουργία των υποδομών των αεροδρομίων. Η αναδιάρθρωση αυτή είναι προαπαιτούμενο τόσο στο πλαίσιο των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας, όσο και εκ των συμβατικών υποχρεώσεων με την Fraport. Επί της ουσίας, όλα τα παραπάνω δύνανται να αναβαθμίσουν και εκσυγχρονίσουν δραστικά τα ελληνικά αεροδρόμια τόσο σε επίπεδο υποδομών και ασφάλειας, όσο και σε επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών και συνολικής εμπειρίας.
Να καταστήσουν, δηλαδή, την Ελλάδα έναν ελκυστικότερο τουριστικό προορισμό και να βελτιώσουν τις εσωτερικές αερομεταφορές.
Εάν αθροίσει κανείς τις εκτιμήσεις για τις επενδύσεις και τα εφάπαξ τιμήματα που έχουν συμβασιοποιηθεί ή αναμένεται να συμβασιοποιηθούν (περιφερειακά, ΔΑΑ, νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου), προκύπτει μια επενδυτική δαπάνη της τάξης των 3,5 δισ. ευρώ εντός των αμέσως επόμενων ετών.
Υπάρχει όμως ακόμα απόσταση να διανυθεί, παρά το γεγονός πως τροχοδρομούν ήδη οι περισσότερες εκ των εξελίξεων που έχουν δρομολογηθεί για τα ελληνικά αεροδρόμια.
Τα περιφερειακά
Κατ’ αρχάς, για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων η Fraport ολοκληρώνει –σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ»– με ταχύτατους ρυθμούς τα master plan για το κάθε ένα από αυτά με στόχο την πλήρη αναβάθμιση των υποδομών τους, των υπηρεσιών τους και των παραμέτρων ασφαλείας αλλά και αισθητικής. Τα μεγαλύτερα εξ αυτών αναμένεται να παρουσιαστούν τον επόμενο κιόλας μήνα και η συναλλαγή να κλείσει με την καταβολή του 1,234 δισ. ευρώ τον Νοέμβριο και απώτατη ημερομηνία παράδοσης και των 14 στα τέλη Ιανουαρίου. Τα περιφερειακά αεροδρόμια περιλαμβάνουν 3 πύλες στην κύρια χώρα (Θεσσαλονίκη, Ακτιον, Καβάλα) και 11 αεροδρόμια στα νησιά (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος). Το 2015 υποδέχτηκαν συνολικά περισσότερους από 23 εκατ. επιβάτες (+6% σε σχέση με το 2014), με το 73% εξ αυτών διεθνείς ταξιδιώτες. Στη διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης, η Fraport Greece θα είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία, τη συντήρηση και την ανάπτυξή τους και θα επενδύσει περίπου 330 εκατ. ευρώ για τη βελτίωσή τους μέχρι το 2020. Στα επόμενα χρόνια, θα πραγματοποιηθούν επιπλέον επενδύσεις για την αύξηση της χωρητικότητάς τους, με βάση τον όγκο κίνησης. Συνολικά, το ποσόν των επενδύσεων θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
Το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου
Την ίδια ώρα προχωράει η «αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής» των 23 εναπομεινάντων περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό την Fraport, αλλά διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του το ΤΑΙΠΕΔ. Τα αεροδρόμια αυτά θα μεταβιβαστούν, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, στο νέο υπερταμείο αλλά συνοδευόμενα με τα αναπτυξιακά σχέδιά τους και τα σχέδια αξιοποίησης. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει γι’ αυτόν τον λόγο προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλων.
Τα 23 αυτά αεροδρόμια είναι τα Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Ν. Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου και Σύρου. Τα αεροδρόμια αυτά λειτουργεί σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Η αξιολόγηση του κάθε αεροδρομίου γίνεται από λειτουργική, εμπορική και κυκλοφοριακή άποψη και ταυτόχρονα εκτιμάται η δυνητική αξία τους και συντάσσεται σκελετός επιχειρηματικού πλάνου, ενώ διερευνώνται και οι διαθέσιμες και εμπορικά εφικτές δομές συναλλαγής.

Related

ΜΑΓΝΗΣΙΑ 8593246409797770111

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

Follow Us

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο ΚΑΙΡΟΣ

EDITORIAL

EDITORIAL

FACEBOOK

ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΡΟΗ

ΣΧΟΛΙΑ

.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

item