«Θέατρο του καταπιεσμένου από τα Βιωματικά Σεμινάρια Θεάτρου της Πειραματικής Σκηνής»

Το   Θέατρο του Καταπιεσμένου   περιγράφει μια σειρά από θεατρικές μεθόδους που εκπονήθηκαν τη δεκαετία του 1960 από τον βραζιλιάνο σκηνοθέτ...


Το Θέατρο του Καταπιεσμένου περιγράφει μια σειρά από θεατρικές μεθόδους που εκπονήθηκαν τη δεκαετία του 1960 από τον βραζιλιάνο σκηνοθέτη Augusto Boal, αρχικά στη Βραζιλία και αργότερα στην Ευρώπη. Ο Boal είχε επηρεαστεί από το έργο του εκπαιδευτικού και θεωρητικού Paulo Freire. Οι τεχνικές του Boal χρησιμοποιούν ως μέσο για την προώθηση της κοινωνικής και πολιτικής αλλαγής. Στο Θέατρο του Καταπιεσμένου, το κοινό γίνεται ενεργό. Οι θεατές γίνονται ηθοποιοί, από «spectators» γίνονται «spect-actors» και εξερευνούν, δείχνουν, αναλύουν, μετατρέπουν, αλλάζουν την πραγματικότητα στην οποία ζουν.

Το Θέατρο του Καταπιεσμένου ξεκίνησε ως αντίδραση στα δικτατορικά και κατά συνέπεια καταπιεστικά καθεστώτα της Λατινικής. Η μέθοδος διαδόθηκε γρήγορα στις φαβέλλας, στις παραγκουπόλεις και στα χωριά των ακτηµόνων. Στα τέλη της δεκαετίας του ΄70 ο Augusto Boal βρέθηκε στην Ευρώπη, καθώς κυνηγημένος από τις αστυνομίες των διάφορων καθεστώτων, αναγκάστηκε να μεταναστεύσει ως πολιτικός πρόσφυγας.

Αποτελείται από διαφορετικές τεχνικές όπως το Θέατρο Forum, το Θέατρο Εφημερίδα, το Νομοθετικό Θέατρο, το Αόρατο Θέατρο, το Θέατρο της Εικόνας κ.ά. Το ζητούμενο στο Θέατρο του Βοal είναι η συμμετοχή. Το κοινό συμμετέχοντας θα αλλάξει το ρου του σεναρίου, θα επαναδιαπραγματευτεί την κατάσταση της κρίσης και θα αναζητήσει εν δυνάμει λύσεις.

Και όπως αναφέρει ο Boal : «Κάνοντας θέατρομαθαίνουμε να βλέπουμε αυτό που είναι προφανές αλλάπου συνήθως δεν μπορούμε να δούμε επειδή δεν έχουμεσυνηθίσει να το παρατηρούμεΑυτό που μας είναιοικείο γίνεται αόρατο. Κάνοντας θέατρο φωτίζουμε τησκηνή της καθημερινής ζωήςΕίμαστε όλοι ηθοποιοί. Τονα είσαι πολίτης δεν σημαίνει ότι ζεις σε μια κοινωνίασημαίνει ότι την αλλάζεις».

 

 

Δουλεύοντας πάνω σ’ αυτό τον άξονα αναζήτησης, η Πειραματική Σκηνή οργανώνει και φέτος για ενδέκατηχρονιά τα βιωματικά σεμινάρια θεάτρου για όλους όσους τους ενώνει η κοινή αγάπη για το θέατρο.

Στο τέλος του σεμιναρίου παρουσιάζεται μια θεατρική παράσταση από τα άτομα που συμμετέχουν σ’ αυτό, σαν επιστέγασμα των όσων μάθανε όλη τη χρονιά. 

Οι προηγούμενες θεατρικές παραστάσεις των βιωματικών σεμιναρίων ήταν:

«Ένας ρόλος πολλές ερμηνείες», θεατρικοί μονόλογοι που παρουσιάζονταν με διαφορετικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις, «Ο αφανισμός της Μήλος» του Γιάννη Ρίτσου, «Η ζωή είναι ωραία» των Κολοκοτρώνη -Λάσκαρη, «60» του Ευάγγελου Κάβουρα, «Όλα ανάποδα» των Μιχαήλ Ζώρα, Ιωάννη Δεληκατερίνη, Νικολάου Λάσκαρη, Μαρίζας Κελεσίδου, «Αχ! Έρωτα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, «Η Τραπεζαρία» του Άλμπερτ. Ρ. Γκέρνυ, «Ο έρως χρόνια δεν κοιτά» των Μουρσελά, Κολοκοτρώνη, Λάσκαρη«13+1 ιστορίες» σε κείμενα της θεατρικής ομάδας και «Γυναικοκρατία» του Δ. Βυζάντιου.

 

Το σεμινάριο απευθύνεται σε άτομα που θέλουν να έρθουν σε επαφή με την τέχνη του θεάτρου για πρώτη φορά και σε άτομα που έχουν ασχοληθεί με το θέατρο. 

 

Ο θεματικός κύκλος με τον τίτλο «Θέατρο του καταπιεσμένου», θα αρχίσει την Δευτέρα 2 Οκτωβρίουκαι το σεμινάριο θα πραγματοποιείται στο Θέατρο της Πειραματικής Σκηνής  (Πολιτιστικό Κέντρο Ν. Ιωνίας).

 

Στο τέλος του σεμιναρίου παρέχεται βεβαίωση σπουδών.

 

Η διδασκαλία του σεμιναρίου θα γίνει από τον  σκηνοθέτη Δημήτρη Πανταζή. 

Πληροφορίες για εγγραφές στο τηλέφωνο:  6944388045

 

Related

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 6894786795599889371

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
___________________________

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

FACEBOOK

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ

ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

item