7 τροφές πλούσιες σε Bιταμίνη C

Γράφει η Τόνια Καραγιάννη,  Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Ph.D.c, επιστημονική συνεργάτιδα του TheNewspaper.gr Η βιταμίνη ...



Γράφει η Τόνια Καραγιάννη, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Ph.D.c, επιστημονική συνεργάτιδα του TheNewspaper.gr

Η βιταμίνη C έχει τεράστια σημασία για τον ανθρώπινο οργανισμό και είναι αναγκαία για τις διάφορες μεταβολικές λειτουργίες, όπως η σύνθεση του κολλαγόνου, η διατήρηση της σταθερότητας των αιμοφόρων αγγείων, ο μεταβολισμός των αμινοξέων και η απελευθέρωση των διαφόρων ορμονών στα επινεφρίδια, ενώ βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές.
Η Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (ΣΗΔ) για τους ενήλικους άνδρες είναι 90 mg και για τις γυναίκες 75 mg. 
Οι 7 πιο πλούσιες πρόσληψης βιταμίνης C τροφές, σύμφωνα με το Υπουργείο Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) είναι:

Η κόκκινη γλυκία πιπεριά χρησιμοποιείται ευρέως στην ελληνικής κουζίνα. Μισή κούπα ωμού λαχανικού προσφέρει 142 mg βιταμίνης και 20 θερμίδες, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα μαγειρεμένου λαχανικού προσφέρει 119 mg βιταμίνης και 19 θερμίδες.
Το ακτινίδιο ανήκει στην οικογένεια των ακτινιδιοειδών, ενώ επικρατέστερη χώρα προέλευσης θεωρείται η Κίνα. Ένα μετρίου μεγέθους ακτινίδιο προσφέρει 70 mg βιταμίνης και 46 θερμίδες αντίστοιχα. 
Το πορτοκάλι, το πιο γνωστό για την περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C φρούτο. Σε κάθε κρυολόγημα η πρώτη κίνηση του καθενός μας είναι η κατανάλωση πορτοκαλιού είτε σε ωμή μορφή, είτε ως χυμό. Ένα μετρίου μεγέθους πορτοκάλι περιέχει περίπου 70 mg βιταμίνης και προσδίδει 46 θερμίδες, ενώ τα 3/4 της κούπας χυμού πορτοκάλι περιέχουν 61-93 mg βιταμίνης και προσδίδουν 79-84 θερμίδες ανάλογα με τον βαθμό ωρίμανσης του φρούτου. 
Πράσινη γλυκιά πιπεριά. Αποτελεί ένα λαχανικό το οποίο χρησιμοποιείται συχνά στην ελληνική κουζίνα και ιδίως σε φαγητά όπως τα γεμιστά, οι σαλάτες, η ομελέτα ακόμη και σε σάντουιτς. Μισή κούπα ωμού λαχανικού περιέχει 60 mg βιταμίνης και 15 θερμίδες, ενώ η αντίστοιχη ποσότητα μαγειρεμένου λαχανικού περιέχει 51 mg βιταμίνης και προσδίδει 19 θερμίδες. 
Το γκρέιπφρουτ καταναλώνεται κυρίως με τη μορφή χυμού. Με καταγωγή απο την Τζαμάικα, αποτελεί οπορωφόρο δέντρο του γένους κίτρος. 3/4 της κούπας χυμού γκρέιπφρουτ περιέχουν 50-70 mg βιταμίνης και αποδίδουν 71-86 θερμίδες αντίστοιχα. 
Οι φράουλες, αγαπημένο φρούτο των περισσοτέρων ατόμων. Καταναλώνεται ευρέως μόνοτου ή σε συνδυασμό με γλυκό ή παγωτό. Μισή κούπα ωμού φρούτου περιέχει 49 mg βιταμίνης και αποδίδει 27 θερμίδες. 

Τα λαχανάκια Βρυξελλών, ιδιαίτερα θρεπτικό λαχανικό, όχι πολύ διαδεδομένο στη χώρα μας. Ανήκουν στην οικογένεια των Σταυρανθών του γένους Βράσσικα (Brassica). Εικάζεται οτι καλλιεργήθηκαν για πρώτη φορά στην αρχαία Ρώμη, αν και οι πρώτες αναφορές έγιναν τον 16ο αιώνα. Αργότερα, μεταφέρθηκαν στο Βέλγιο και καλλιεργήθηκαν κοντά στην πρωτεύουσα, τις Βρυξέλλες, από όπου πήραν και το ονομά τους. Στην υπόλοιπη Ευρώπη, διαδόθηκαν κατά  τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου πολέςμου. Μισή κούπα μαγειρεμένου λαχανικού περιέχει 48 mg βιταμίνης, ενώ αποδίδουν 28 θερμίδες. 

Related

ΥΓΕΙΑ 5765694148573724067

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

MAREDIS' BLOG

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
___________________________

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

FACEBOOK

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ

ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

item