Τι μπορεί να φάει το παιδί μου στο σχολείο;

Γράφει η Τόνια Καραγιάννη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Υποψήφια Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Επιστημονική συνεργάτ...



Γράφει η Τόνια Καραγιάννη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Υποψήφια Διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Επιστημονική συνεργάτιδα του TheNewspaper.gr

Το πρώτο κουδούνι χτύπησε και μια νεα σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει.
Το προγραμμα γεμάτο και οι απαιτήσεις πολλές. Διάβασμα, δραστηριότητες, παιχνίδι. 
Η Τόνια Καραγιάννη
Μέσα σε όλα αυτά, κάτι πολύ πολύ σημαντικό που δεν θα πρέπει να παραλείπουμε: το κολατσιό του παιδιού στο σχολείο. Μετά το πρωινό γεύμα που δεν θα πρέπει να παραλείπεται καθώς, δίνει την απαραίτητη ενέργεια πολύ σημαντικό, είναι και το κολατσιό που θα πάρει μαζί του το παιδί στο σχολείο.
Γιατί είναι  όμως τόσο σημαντικό το κολατσιό;
Τα παιδιά επειδή βρίσκονται σε ανάπτυξη, έχουν και μεγαλύτερες απαιτήσεις σε ενέργεια. Μην ξεχνάτε, πως τη μισή μέρα το παιδί σας την περνάει στο σχολείο. Για να μπορέσει επομένως να αποδόσει σωστά, να ενισχυθεί η μνήμη και η προσοχή του, χρειάζεται καύσιμη ύλη, ενέργεια για τον εγκέφαλο και το σώμα του ταυτόχρονα. Το καλατσιό, το ισορροπημένο κολατσιό, μπορεί να του την παρέχει. 
Τι μπορεί να περιέχει το κολατσιό;
Τα περισσότερα παιδιά λαβάνουν το κολατσιό τους απο το κυλικείο του σχολείου. Πλέον και βάσει νομοθετικής διάταξης, το κυλικείο του σχολείου οφείλει να παρέχει ελεγχόμενα προϊόντα τα οποία, δεν αποτελούν θερμιδικές βόμβες και δεν είναι πλούσια σε λιπαρα και αλάτι. 
Κάποιες καλές επιλογές σνακ που μπορεί να καταναλώσει απο το κυλικείο είναι: 
  • Τα Φρέσκα φρούτα εποχής (συσκευασμένα σε ατομική μερίδα) 
  • Τα αποξηραμένα φρούτα 
  • Φυσικός χυμός φρούτων. Σε περίτωση που δεν είναι εφικτό το κυλικείο να έχει φρέσκους χυμούς, δίναται η δυνατότητα κατανάλωσης συσκευασμένων χυμών χωρίς ζάχαρη και συντηρητικά
  • Κουλούρι, κριτσίνια, φρυγανιές ολικής αλέσεως σε ατομική συσκευασία
  • Σάντουιτς ή τοστ χωρίς μαγιονέζα 
  • Γάλα ή γιαούρτι χαμηλά σε λιπαρά
  • Γλυκίσματα: κρέμα, ρυζόγαλο, παστέλι, χαλβάς, μέλι, σοκολάτα υγείας
  • Ξηροί καρποί χωρίς αλάτι 
Υπάρχει όμως και η δυνατότητα, το κολατσιό του παιδιόυ να προέρχεται κατευθείαν απο το σπίτι. Με αυτό τον τρόπο, έχετε τη δυνατότητα να ελέγχετε τι ακριβώς τρώει το παιδί και πόσο. Μπορείτε δηλαδή να ελέγξετε την ποσότητα και κυρίως την ποιότητα του φαγητού. 

Τι μπορεί να πάρει το παιδί απο το σπίτι για κολατσιό:
  • Τοστ (τυρί χαμηλα σε λιπαρά και γαλοπούλα)
  • Σπιτική πίτα: τυρόπιτα, σπανακόπιτα 
  • Φρούτα κομμένα
  • Γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά με ένα φρούτο
  • Ένα κομμάτι σπιτικό κέικ 
  • Μείγμα ξηρών καρπών χωρίς αλάτι με αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη
  • Ένα κομμάτι σπιτική πίτσα
Κα μην ξεχνάτε, την επαρκή ενυδάτωση!! Δίνετε πάντα μαζί στο παιδί ένα μπουκάλι ή το παγουρίνο του (εαν το παιδί είναι μικρό) με νερό. 



Ενδεικτική βιβλιογραφία 

  • http://www.inka.gr
  • http://www.fa3.gr/nomothesia_2/nomoth_education/22-sxolika_kylikeia.htm

Related

ΥΓΕΙΑ 4740149342800560845

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

MAREDIS' BLOG

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

FACEBOOK

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ

ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

item