Παρέμβαση Τσαλίκη για αέρια ρύπανση και ηλεκτροκίνηση Βόλου - Λάρισας

Στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο  που έγινε στη  Λάρισα, η Περιφερειακή Σύμβουλος από τη Μαγνησία, κ. Τζούλια Τσαλίκη, μέλος της π...



Στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο που έγινε στη  Λάρισα, η Περιφερειακή Σύμβουλος από τη Μαγνησία, κ. Τζούλια Τσαλίκη, μέλος της παράταξης Θεσσαλών Συμπολιτεία, έθεσε τρία σημαντικά θέματα της περιοχής, ζητώντας από την Περιφερειακή Αρχή να αναλάβει δράση για την αντιμετώπιση και επίλυσή τους.

Το πρώτο αφορά στα επαναλαμβανόμενα φαινόμενα αέριας ρύπανσης που παρατηρούνται κυρίως στα μεγάλα αστικά συγκροτήματα, της Λάρισας και του Βόλου. Η κατάσταση αυτή έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, κυρίως όμως στην υγεία των πολιτών. Ειδικότερα στον Βόλο, η δημόσια συζήτηση είναι  έντονη, τα δημοσιεύματα πολλά, ενώ ανησυχία έχει εκφράσει και ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας. 
Η Περιφέρεια δεν μπορεί να περιορίζεται σε απλές συστάσεις. Έχουν ακουστεί κάποια πράγματα για ελέγχους, αλλά δεν μας δόθηκε καμία επίσημη πληροφορία για το αν και που γίνονται καθώς και τα αποτελέσματά τους. Η άποψή μας είναι ότι χρειάζεται να υπάρξουν περισσότεροι σταθμοί μέτρησης, να ενδυναμωθεί η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και άλλους φορείς όπως ο Ιατρικός Σύλλογος, και να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα τα σχετικά δεδομένα από το ευρύ κοινό. Ταυτόχρονα να επικαιροποιηθεί η μελέτη που εκπονήθηκε με ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας, κυρίως όμως να αναληφθεί δράση με συγκεκριμένα μέτρα και χρονοδιαγράμματα, καθώς και απτά αποτελέσματα. Είμαστε εδώ να συνεισφέρουμε από την πλευρά μας σε κάθε τέτοια προσπάθεια.

Όσον αφορά την δημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Λάρισας, βλέπουμε να καθυστερεί επικίνδυνα και δεν βλέπουμε την Περιφέρεια να διαμαρτύρεται έντονα γιαυτό. Με εγκεκριμένη τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το 2013 και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω του Τομεακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ 2014-2020, από το 2014, τόσο για την ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής, όσο και τη διασύνδεση του λιμανιού με τη Β’ ΒΙΠΕ, όλες οι ημερομηνίες δημοπράτησης που είχαν αναγγελθεί έχουν παρέλθει.
Ερωτηματικό παραμένει αν έχει προχωρήσει η διαδικασία ένταξης. Το σίγουρο είναι ότι εντός του 2018 ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση της γραμμής κορμού Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με τα δοκιμαστικά δρομολόγια να έχουν ήδη ξεκινήσει. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ουσιαστικά τον κίνδυνο για σιδηροδρομικό αποκλεισμό του Βόλου, που ήδη εξυπηρετείται με πολλά προβλήματα με παλαιάς τεχνολογίας συρμούς. 
Ανάγκη στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο να έχουμε δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα.

Τέλος η κ. Τσαλίκη τόνισε ότι είναι απαράδεκτο, πάνω από δύο χρόνια μετά την μεγάλη πλημμύρα της Σκοπέλου, να μην έχουν αποζημιωθεί οι επιχειρηματίες που επλήγησαν. 

Κάλεσε την Περιφέρεια να απευθυνθεί για συγκεκριμένες απαντήσεις στο αρμόδιο Υπουργείο, και να γίνει σχετική συνάντηση γιατί από μακριά δεν λύνονται τα ζητήματα. Και για το θέμα αυτό περιμένουμε συγκεκριμένες απαντήσεις, ώστε να μην επιτείνεται το αίσθημα αδικίας των πολιτών. 


Επιπλέον η Περιφερειακή Σύμβουλος ζήτησε απολογισμό της υπερτριετούς υλοποίησης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη και όχι αποσπασματική εικόνα για τις εντάξεις, τις απορροφήσεις και κυρίως την αποδοτικότητα των έργων.

Related

ΒΟΛΟΣ 4470938859774298833

Δημοσίευση σχολίου

emo-but-icon

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

MAREDIS' BLOG

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

FACEBOOK

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ

ΠΑΝΤΡΕΥΟΝΤΑΙ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

item