Συντομότερη και οικονομικότερη η διασύνδεση Ευρώπης Ασίας μέσω της σύνδεσης Βόλου-Σμύρνης

milonas
Μελέτη που συνέταξε η ΟΛΒ Α.Ε. τεκμηριώνει ότι η σύνδεση Βόλου-Σμύρνης είναι η συντομότερη διασύνδεση Ευρώπης-Ασίας για τη μεταφορά φορτίων από την Ασία προς την Ιταλία και την υπόλοιπη δυτική Ευρώπη. Ενδιαφέρον για το εγχείρημα έχει επιδείξει η Ένωση Ναυτ8λιακών Μεταφορών Μικρών αποστάσεων αλλά και οι Ιταλοί. Η μελέτη που εκπονήθηκε από τον Χρήστο Μπάρδα, ναυτιλιακό οικονομολόγο, εξωτερικό συνεργάτη της ΟΛΒ Α.Ε., παρουσιάστηκε σήμερα στο Βόλο, αφού ήδη έχει παρουσιαστεί σe διεθνή fora και δημοσιεύτηκε και σε επιστημονικό ναυτιλιακό περιοδικό. Ο απερχόμενος πρόεδρος του Δ.Σ. της ΟΛΒ Α.Ε. Γιάννης Πρίγκος την έχει ήδη αποστείλει στο αρμόδιο υπουργείο Ναυτιλίας αλλά και στον κύριο μέτοχο της εταιρείας.
Η πρόταση είχε συζητηθεί, με εκπροσώπους της Σμύρνης σε επίσκεψη που είχε πραγματοποιήσει, ο πρόεδρος της ΟΛΒ Α. Ε. κ. Γ. Πρίγκος, στη Σμύρνη, πριν από δύο, περίπου, χρόνια και είχε αποφασιστεί η σύνταξη σχετικής μελέτης, το οποίο και έγινε.
Η μελέτη δείχνει πως η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας, ενώ δημιουργεί και χερσαία σύνδεση με τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας (πρωινή άφιξη στο Βόλο από Σμύρνη και νυχτερινή αναχώρηση από Πάτρα ή Ηγουμενίτσα προς Ιταλία και το αντίστροφο). Παράλληλα, αποτελεί δίαυλο διακίνησης εμπορευμάτων προς κεντρική, ανατολική και δυτική Τουρκία, όπως και προς Ιράν, Ιορδανία, Σαουδική Αραβία και αλλού.
Σύμφωνα με τη μελέτη η σύνδεση Βόλου – Σμύρνης μειώνει σημαντικά το χρόνο, ώστε τα πλοία να κάνουν περισσότερα δρομολόγια καθώς και τα κόμιστρα των φορτηγών αυτοκινήτων που μεταφέρονται με τα πλοία. Η σύνδεση προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης πλοίων ΡΟ – ΡΑΧ (συνδυασμένων μεταφορών) με αποτέλεσμα την αύξηση των κερδών λόγω της μεταφοράς επιβατών σε καμπίνες, στους οποίους θα παρέχονται διάφορες υπηρεσίες (καζίνο, dutyfree) και τα οποία θα μπορούν να εκτελούν και διήμερες κρουαζιέρες με μεταφορά τουριστών προς και από το Βόλο. Επιπλέον, προσφέρει τη δυνατότητα εκτέλεσης εβδομαδιαίων κυκλικών κρουαζιέρων με προτεινόμενη διαδρομή: Πειραιάς – Βόλος – Θεσσαλονίκη – περίπλους Αγίου Ορους – Καβάλα – Τσανακαλέ – Κωνσταντινούπολη – Σμύρνη, ενώ εναλλακτικά ως λιμάνι αφετηρίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί η Κωνσταντινούπολη. Πρέπει να σημειωθεί πως σήμερα, η μεταφορά του μεγαλύτερου μέρους των εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω της διώρυγας της Κορίνθου ή παρακάμπτοντας την Πελοπόννησο, με μεγάλο κόστος λόγω του χρόνου που απαιτείται.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν συγκριτικά , αυτή τη στιγμή τα τουρκικά φορτηγά κάνουν οδικά τη διαδρομή  από Σμύρνη έως το Μόναχο, καθώς η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγικός προορισμός των τουρκικών προϊόντων. Η απόσταση είναι 2.100 -2400 χλμ. ενώ στην εναλλατική διαδρομή που προτείνει η μελέτη είναι 880-1100 χλμ. Η διάρκεια του ταξικού τώρα ανέρχεται μετξαύ 72-96 ώρες ενώ σύμφωνα με τη μελέτη ο χρόνος μειώνεται σημαντικά καθώς διαμορφώνεται μεταξύ 45-54 ωρών. Επιπλέον οδικώς οι οδηγοί έχουν να αντιμετωπίσουν πέντε τελωνειακούς ελέγχους με μεγάλη χρονοκαθυστέρη ενώ με βάση την εναλλακτική λύση της μελέτης ένα στο Βόλο και ένα στην Ιταλία. Το κόστος του ταξιδιού τώρα ανέρχεται στα 2.300 ευρώ κατά μέσο όρο και με τη μελέτη από 2.200-2.400 ευρώ. «Αυτό όμως που επιτυγχάνουμε με αυτή την πρόταση είναι ότι μειώνεται το λειτουργικό κόστος του φορτηγού και τα προϊόντα μεταφέρονται πιο γρήγορα στον τόπο προορισμού τους» επισήμανε ο κ. Μπάρδας.

Facebook Comments