Για κατάχρηση δωρεών κατηγορείται ο συντάκτης ψευδών ειδήσεων του Spiegel

stergiou 1
fotou
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ


Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2018, 09:32

KENT 2

Νέα διάσταση έχει πάρει η υπόθεση της δημοσίευσης ψευδών ειδήσεων από τον βραβευμένο συντάκτη Κλάας Ρελόσιους καθώς υπάρχουν στοιχεία που φέρουν τον 33χρονο δημοσιογράφο να έχει καρπωθεί δωρεές που γίνονταν για πρωταγωνιστές από ορισμένες από τις συγκινητικές ιστορίες που δημοσίευε αλλά δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα.

Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel έχει υποβάλει στην εισαγγελία προσφυγή εναντίον του Ρελόσιους, καθώς διαπιστώθηκε πως ο συντάκτης όχι μόνον είχε δημοσιεύσει ψεύτικες ιστορίες, «αλλά μάλλον είχε οικειοποιηθεί και χορηγίες που είχαν δοθεί από εντυπωσιασμένους αναγνώστες για τους τραγικά περιγραφόμενους φανταστικούς πρωταγωνιστές».

Όπως δημοσίευσε το περιοδικό, επικοινώνησαν με την διεύθυνση αναγνώστες που κατήγγειλαν ότι ο Ρελόσιους είχε χρησιμοποιήσει τον προσωπικό λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του για να κάνει εκστρατεία συγκέντρωσης χρημάτων για «ανύπαρκτα ορφανά της Συρίας» που περιέγραφε στα δημοσιεύματά του.

Το ρεπορτάζ «King’s Children» περιέγραφε την ιστορία της Αλίν και τουα αδελφού της Αχμέντ που είχαν υποχρεωθεί να καταφύγουν στην Τουρκία όταν οι γονείς τους είχαν σκοτωθεί στο Χαλέπι. Για να επιζήσουν –όπως περιγράφει με μελανά χρώματα το φανταστικό ρεπορτάζ του Ρελόσιους- τα παιδιά εργάζονταν πολλές ώρες για να κερδίσουν λίγα χρήματα ώστε να επιζήσουν, ενώ ζούσαν κάτω από ανυπόφορες συνθήκες.

Ο δημοσιογράφος καλούσε τους αναγνώστες να του κάνουν χορηγίες προκειμένου να δώσει τα χρήματα σε ορφανά από την Συρία που είχε περιγράψει στα ρεπορτάζ του από την Τουρκία στα 2016.

Το περιοδικό υποστηρίζει ότι δεν είχε γνώση για την κατάχρηση, μια και οι καταγγελίες των αναγνωστών έγιναν μετά την αποκάλυψη ότι ο Ρελόσιους δημοσίευε «fake news».

Δεν έχει διευκρινισθεί πάντως, τι απέγιναν εκείνες οι χρηματικές δωρεές, ούτε πόσες ακριβώς ήταν.

Ο Ρελόσιους υποστηρίζει πως ότι χρησιμοποίησε τα χρήματα για να μεταφέρει εκείνα τα παιδιά στην Γερμανία και ότι υιοθετήθηκαν από οικογένεια γιατρού.

«Πρόκειται για άλλη μία φανταστική ιστορία» υποστηρίζει το περιοδικό. Από τους αρχισυντάκτες του Spiegel, Στέφεν Κλάσμαν, δήλωσε πως «τα χρήματα προφανώς ουδέποτε έφτασαν για εκείνους που προορίζονταν» και απολογήθηκε στους αναγνώστες επειδή το περιοδικό δεν είχε κατορθώσει να ελέγξει τον συντάκτη.

Σύνταξη: Κώστας Μπετινάκης


Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 25 Δεκεμβρίου 2018, 12:02

ΠΗΓΗ

error: Content is protected !!