ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα στη Λάρισα τη χρονιά που πέρασε – Τι δείχνουν στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

milonas 728x120

Του Λευτέρη Παπαστεργίου

Η είδηση του θανάτου ενός –ακόμη- νέου παιδιού στη Λάρισα, λόγω τροχαίου δυστυχήματος, λίγο πριν ξημερώσουν Χριστούγεννα, γέμισε θλίψη ολόκληρη την πόλη, και η διάδοση της από τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, ξύπνησαν ανάλογους εφιάλτες μέσα στα σπιτικά οικογενειών, που βρέθηκαν σε ανάλογη θέση.

Η δημοσιοποίηση των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, όσον αφορά τα οδικά τροχαία ατυχήματα, για το νομό της Λάρισας, που αφορούν τον Οκτώβριο του 2018 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, δεν αποτελεί παρά μια τραγική επιβεβαίωση του θανατηφόρου σίριαλ που παίζεται, κατ’ επανάληψη, στους ελληνικούς δρόμους.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τον Οκτώβριο του 2018 σημειώθηκε στο νομό της Λάρισας μια αύξηση στα τροχαία ατυχήματα κατά 77,8%, αφού από 9 ατυχήματα κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου του 2017, σημειώθηκαν 16 το 2018. Σε αυτά δεν υπήρξε νεκρός, αλλά 4 βαριά τραυματίες και 16 με ελαφρύτερα τραύματα.

Συνολικά στη χώρα, τον Οκτώβριο του 2018, σημειώθηκαν 1015 τροχαία ατυχήματα, με 65 νεκρούς και 1211 τραυματίες, ενώ στην Περιφέρεια Θεσσαλία τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 34 τροχαία ατυχήματα με 2 νεκρούς και 43 τραυματίες. Την τραγική πρωτιά στον σχετικό πίνακα κρατάει η Περιφέρεια Αττικής (51,8%) και ακολουθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (17,1%).

Το εφιαλτικό νούμερο που προκύπτει από τη δημοσιοποίηση των σχετικών στοιχείων είναι πως κάθε χρόνο αφανίζεται από τον ελληνικό χάρτη ένα χωριό 1000 κατοίκων, λόγω των τροχαίων δυστυχημάτων που συμβαίνουν στους ελληνικούς δρόμους.

Να σημειωθεί πως η σχετική έρευνα οδικών τροχαίων ατυχημάτων διενεργείται σε μηνιαία βάση και παρακολουθεί κατά Νομό, για κάθε μήνα χωριστά τον αριθμό των τροχαίων οδικών ατυχημάτων κατά βαρύτητα (θανατηφόρα και/ή με τραυματισμούς) και τον αριθμό των παθόντων ατόμων κατά κατηγορία αυτών (οδηγοί, μεταφερόμενοι, πεζοί).

Σύμφωνα τώρα με τα στοιχεία της Eurostat ο μέσος όρος των ατυχημάτων που δυστυχώς καταλήγουν σε θάνατο για την Ευρώπη είναι στους 50 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους στη χώρα μας φτάνεις τους 75. Είναι δηλαδή μεγαλύτερος κατά 50%!

Έτσι η χώρα μας κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις -πιο συγκεκριμένα στην 5η χειρότερη– με μόνο τις Πολωνία, Λετονία, Ρουμανία και Βουλγαρία να έχουν να επιδείξουν χειρότερες επιδόσεις. Στον αντίποδα, με μόλις 27 και 28 ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους ανά εκατομμύριο η Σουηδία και η Μεγάλη Βρετανία, ενώ εξαιρετική (31) είναι και η επίδοση της Ολλανδίας.

Σύμφωνα με μελέτες που έχουν εκπονηθεί στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Πειραιά, «η οδική ασφάλεια αποτελεί πλέον μείζον κοινωνικό θέμα στην Ευρώπη, καθώς στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οδικά δυστυχήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου των νέων (ηλικίας 15-24 ετών). Η Ελλάδα έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια μια σημαντική μείωση του αριθμού των τραυματισμών και θανάτων από τροχαία δυστυχήματα, όμως το γεγονός ότι έχει ακόμα ένα πολύ χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας, παραμένει. Η Ελλάδα βρίσκεται σε υψηλή θέση στην κατάταξη των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Σχεδόν το 49 % των θανάτων αφορά σε ηλικίες μέχρι 34 χρόνων. Λαμβάνοντας υπόψη δε, πως τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν διεθνώς την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο και πως τα θύματα είναι κατά κανόνα υγιή άτομα, αντιλαμβάνεται κανείς την επιτακτική ανάγκη να μελετηθούν διεξοδικά οι αιτίες των ατυχημάτων και να ληφθούν τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα, καθώς και την επανάληψη αντίστοιχων ερευνών σε τακτικά χρονικά διαστήματα».

Σε μια χώρα που έχει πλέον να αντιμετωπίσει, ως νούμερο ένα πρόβλημα επιβίωσης, την υπογεννητικότητα, με το ισοζύγιο γεννήσεων/θανάτων, να είναι και επίσημα αρνητικό, το θέμα των τροχαίων δυστυχημάτων αποκτά, εκ των πραγμάτων, βαρύνουσα σημασία.

Πηγή: onlarissa.gr

error: Content is protected !!