ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Λίγο μετά από μία ξεχωριστή Διάλεξη ενός Διακεκριμένου Έλληνα, καλεσμένου από τον «ΚΥΚΝΟ»

Παρά το δριμύ ψύχος οι Λαρισαίοι που παραβρέθηκαν στην Τρίτη 8/1 στο ΔΩΛ απόλαυσαν μία ακόμη διάλεξη του ευρέως γνωστού στρατηγικού αναλυτή δρ. Ν. Λυγερού με θέμα «Δημιουργία Δικαιωμάτων Ανθρωπότητας».

Καλεσμένος του Συλλόγου Γονέων και Φίλων ατόμων με σύνδρομο down Θεσσαλίας «Ο ΚΥΚΝΟΣ», ανέπτυξε την έννοια της Ανθρωπότητας που αποτελείται όχι μόνο από τους ανθρώπους εν ζωή, αλλά και από τους νεκρούς και τους αγέννητους.

Ο πρόλογος μάλιστα, του Προέδρου του «ΚΥΚΝΟΥ» κου ΚωνσταΝτίνου Διαμάντου έβαλε ζητήματα όπως ότι, η εγγενής αδυναμία της νοητικής υστέρησης είναι γνωστό ότι απετέλεσε στοιχείο δίωξης και θανάτωσης όχι μόνο στη Ναζιστική Γερμανία αλλά και πριν το 1933 και σε άλλες χώρες. Όπως επίσης, και η αναφορά του στον Πολωνό Εβραίο Νομικό Λέμκιν. Ενώ επίσης, κατέθεσε και τον προβληματισμό για τη διαμόρφωση της χάρτα των δικαιωμάτων της Ανθρωπότητας σε σχέση με τις πολλαπλές νοημοσύνες (νοημοσύνη-ευφυΐα / συναισθηματική νοημοσύνη) και κυρίως, για την νέα, τεχνητή νοημοσύνη.

Πρόλογο που όπως είπε στην αρχή της ομιλίας του ο Στρατηγικός Αναλυτής απευθυνόμενος προς τον Πρόεδρο, «δεν ήταν μία απλή εισαγωγή αλλά είχε ενδιαφέρον γιατί ο ΚΥΚΝΟΣ με άφησε να μιλήσω ελεύθερα και βλέπω ότι μίλησες και συ ελεύθερα και τελικά είμαστε αρκετά συντονισμένοι, θα το δούμε σ’ αυτά που θα πω».

Στη Διάλεξή του μας προβλημάτισε, με τον μοναδικό τρόπο που όλοι γνωρίζουμε και αγκαλιάσαμε, με την υποβολή προβληματισμών όπως :

αν η Ανθρωπότητα ήταν ένας Άνθρωπος τι δείκτη νοημοσύνης θα είχε;

με ποιο δικαίωμα οι ζωντανοί να παίρνουν αποφάσεις για τους νεκρούς και τους αγέννητους και μάλιστα μη αναστρέψιμες;

είμαστε οι επόμενοι ή οι προηγούμενοι;

καταλαβαίνουμε όταν βάζουμε τον άνθρωπό μας στο γηροκομείο ότι τον βάζουμε σ’ ένα προθάλαμο όπου  ζει ένα ζωντανό θάνατο;         βλέπουμε το δομικό πρόβλημα των δικαιωμάτων που τα σκεφτόμαστε μετά την εμφάνιση των προβλημάτων;

Σκεφτήκαμε ότι τα δικαιώματα δεν είναι ανθρώπινα αλλά θεσμικά, γιατί ο λανθασμένος όρος προέρχεται από μετάφραση;

σκεφτήκατε ότι εν αρχή το ψηφιδωτό;

ότι υπάρχει πριν από τις ψηφίδες γιατί το πρώτο που γίνεται είναι η εικόνα;

ότι ο άνθρωπος είναι ένα στοιχείο, μία ψηφίδα της Ανθρωπότητας ;             ότι η ανθρωπιά των ανθρώπων είναι έκφραση Ανθρωπότητας;

ότι η Ανθρωπότητα έχει δικαίωμα όχι απλά στην ύπαρξη, αλλά στη ζωή με ελευθερία και δικαίωμα έκφρασης;

όταν προσευχόμαστε στην Παναγία και λέμε δεν θα το ξανακάνω, σκεφτήκαμε έναν γενοκτόνο να λέει δεν θα το ξανακάνω;

Ο μεγάλος στρατηγιστής αναφέρθηκε στο μεγαλειώδες έργο τον Raphael Lemkin που έκανε ένα δώρο στην Ανθρωπότητα : επινόησε τη λέξη γενοκτονία από μία ρίζα λατινική και μία ρίζα ελληνική.  Και μάλιστα, με έναυσμα την γενοκτονία των  Αρμενίων, των Ποντίων, των Ασσυροχαλδαίων! Πολύ πριν δηλαδή το Ολοκαύτωμα των Εβραίων όταν και ο ίδιος έχασε 49 μέλη της οικογένειάς του στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο και μάλιστα, επειδή έδινε τους αγώνες του στην Αμερική, το έμαθε μετά την επινόηση της λέξης.

Η γενοκτονία δεν είναι απλά μία καταστροφή, όπως μία φυσική καταστροφή, αλλά μία συστηματική καταστροφή. Συνηθίζουμε να μπαίνουμε στη θέση του θύματος, ενώ σπάνια σκεφτόμαστε πώς σκέφτεται ο γενοκτόνος.

Μας μίλησε για την παρέα όπου διαλέγουμε τους ομοίους μας και δεν κάνουμε τίποτα (κομμάτια κοινωνίας), αλλά και για την ομάδα όπου διαλέγουμε συμπληρωματικούς με μόνο στόχο να παράγουμε έργο (Ανθρωπότητα).

Στην ομάδα ο ρόλος του καθενός είναι προσφορά στους άλλους. Είναι εύκολο να λυπόμαστε τους άλλους, αλλά ποιος από μας μπορεί να αγαπάει έναν άγνωστο ; Ποιος μπορεί να βοηθήσει έναν άγνωστο ; Η αγάπη του άγνωστου είναι Αγάπη Ανθρωπότητας.

Μίλησε για τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών και για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Μίλησε για την Ανθρωπότητα με δύο νοημοσύνες που θα ζήσουμε στο άμεσο μέλλον με την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης.

Η Ανθρωπότητα ως οντότητα έχει μία τελεολογία που έχει μία Υπερδομή.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα ανήκει στην Ανθρωπότητα, θα έχει ανθρωπιά.

Η νοημοσύνη ζει με το συναίσθημα και το συναίσθημα ζει με τη νοημοσύνη.         Η νοημοσύνη υψηλού επιπέδου με μερικά στοιχεία μνημοσύνης, καταγράφει μνημοσύνη.

Ο Δάσκαλος είναι μία φυσική νοημοσύνη που διδάσκει την τεχνητή νοημοσύνη να είναι Δάσκαλος.

Η έννοια της Ανθρωπότητας είναι τόσο αφαιρετική και τόσο θεμελιακή που δεν συνειδητοποιούμε ότι εμείς είμαστε εκφάνσεις, ότι είμαστε προβολές και για να δούμε την Ανθρωπότητα, πρέπει να τη δούμε με το βλέμμα όλων των ανθρώπων, των ζωντανών των νεκρών και των αγέννητων.

Τελικά θα βλέπαμε ότι είναι καλό να βάλουμε δικαιώματα, γιατί άμα τα είχαμε τότε μερικά   από τα θεμελιακά προβλήματα που έχουμε, όπως είναι  οι γενοκτονίες δεν θα τα είχαμε.

Όταν έχουμε μια γενοκτονία, λέμε ποτέ ξανά, αλλά εννοούμε εδώ : δεν λέμε ποτέ ξανά παντού.

Η άρνηση της Αγάπης της Ανθρωπότητας είναι η γενοκτονία.           Τα δικαιώματα της Ανθρωπότητας είναι ένας τρόπος εποικοδομητικός, θετικός ακόμα και για να χαρακτηρίσουμε το αρνητικό.

Τελειώνοντας, εξέφρασε την χαρά του που ένας Σύλλογος που ασχολείται με αυτήν την κατηγορία των ανθρώπων, δέχεται να κάνει μία  διάλεξη για την Ανθρωπότητα και όχι για το στόχο του Συλλόγου, και τότε είπα : «αν αυτοί οι άνθρωποι είναι ικανοί να κάνουν αυτό, τότε είναι ικανοί να κάνουν αυτό που κάνουν».

Αμέσως μετά τη Διάλεξη ο “ΚΥΚΝΟΣ” έδωσε αναμνηστικό δώρο στο Στρατηγικό Αναλυτή Νίκο Λυγερό το παραμύθι – έκδοση του Συλλόγου “Το (πολύ ξεχωριστό) Χρωμόσωμα 21”.

Το έδωσε μάλιστα εκ μέρους όλων, η Χριστίνα Καζαμία μαζί με ένα ξεχωριστό χαμόγελο.

Στη φωτό η Γραμματέας του ΚΥΚΝΟΥ Άννα Γκάργκα, ο Νίκος Λυγερός, η Χριστίνα Καζαμία, η συγγραφέας του παραμυθιού Έπη Μίχη-Ζέγγου και ο Πρόεδρος του ΚΥΚΝΟΥ ΚωνσταΝτίνος Διαμάντος

Η διάλεξη έχει δημοσιευθεί στο κανάλι του δρ. Ν. Λυγερού στο Youtube «Έργο Ανθρωπότητας» στη διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=EUK1Nlq6xs0

 

Πηγή: onlarissa.gr

KEN 4
error: Content is protected !!