«Μαζί για τον Βόλο»: Πρωτοφανείς προχειρότητα στην ανάπλαση της Καραμπατζάκη

milonas

Στο θέμα της ανάπλασης της οδού Καραμπατζάκη αναφέρεται σε ανακοίνωσή της τη δημοτική κίνηση «Μαζί για τον Βόλο»:

Ο Δήμος Βόλου επανέρχεται στο θέμα της διάνοιξης και καταστροφής του γραμμικού πάρκου της οδού Καραμπατζάκη, με τη γνωστή πρακτική της ελλιπούς ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά και της τοπικής κοινωνίας! Σκοπό έχουν να αποφύγουν την ανάδειξη της σκοπιμότητας του έργου, την πρωτοφανή προχειρότητά τους και την αντίληψη που έχουν για ζητήματα της πόλης(κυκλοφοριακό-πράσινο-αναπλάσεις). Αυτά εξυπηρετούσε η ελλιπέστατη εισήγηση στους δημοτικούς συμβούλους (αποσπασματικά στοιχεία χωρίς τεχνική έκθεση και μετρήσεις βαρών κυκλοφορίας), η οποία αδυνατεί να αιτιολογήσει την άποψη της απερχόμενης δημοτικής αρχής για την αναγκαιότητα του έργου.

Όμως, μας είναι γνωστές οι κατευθύνσεις που δόθηκαν στο μελετητή και στο σημείο της ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ(τίτλος: 2.ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ-ΣΤΟΧΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ). Ο δήμος Βόλου προχώρησε σε σύνταξη Κυκλοφοριακής Μελέτης υλοποίησης διαμόρφωσης των οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη, ως οδών ήπιας κυκλοφορίας, με ΣΑΦΗ ΣΤΟΧΟ, που αποτυπώνεται στη σελίδα 55: «…Η παρόχθια οδός Καραμπατζάκη να μετατραπεί σε οδό που θα παραλαμβάνει κυκλοφορία από την περιφερειακή οδό του Βόλου με νοτιοδυτική κατεύθυνση και θα συνδέεται με την υψηλής κυκλοφορίας οδό Λαρίσης και η παρόχθια οδός Ζάχου θα παραλαμβάνει την κυκλοφορία από την οδό Λαρίσης και με βορειοανατολική κατεύθυνση θα συνδέεται με την περιφερειακή οδό.» Από μόνος του αυτός ο σχεδιασμός ΑΝAIΡΕΙ τον τίτλο περί ήπιας κυκλοφορίας (βασικές αρχές της ήπιας κυκλοφορίας είναι η μη διαμπερότητα της κυκλοφορίας, η επικέντρωση στον άνθρωπο/ποιότητα ζωής και όχι στα οχήματα/κυκλοφοριακή ροή, κ.α.)!

Δεύτερον, ο ίδιος ο σχεδιασμός τους, χωλαίνει και τους εκθέτει! Αν δε γνωρίζουν να τους θυμίσουμε ότι η Καραμπατζάκη χαρακτηρίζεται τοπική οδός, με ποδηλατόδρομο σ’ ένα τμήμα της(ΓΠΣ Βόλου, σ.2586) και η Ζάχου ως δευτερεύουσα αρτηρία(ΓΠΣ Βόλου, σ.2585). Τα ίδια χαρακτηριστικά αποδίδονται και από την Οριστική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας Βόλου, όπου επεκτείνεται ο ποδηλατόδρομος(Ιούνιος 1999, σ.46 και σ.110, αντίστοιχα). Θέτουμε το απλό ερώτημα, πως θα γίνει το συγκεκριμένο έργο χωρίς την απαραίτητη αλλαγή του Γεν.Πολεοδομικού Σχεδίου, σε σχέση με τους παραπάνω χαρακτηρισμούς;

Τρίτον, επισημαίνουμε ότι η διαμόρφωση της οδού Καραμπατζάκη υλοποιήθηκε με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και την απαραίτητη τεκμηρίωση που διέπουν την έγκριση και χρηματοδότηση των έργων από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το περιβαλλοντικό Πρόγραμμα LIFE(Κωδικός έργου: LIFE 93 ENV/GR/004518). Αντί λοιπόν να επεκτείνει  το γραμμικό πάρκο της οδού Καραμπατζάκη, αξιοποιώντας τις ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις, καταστρέφει την εδώ και 25 χρόνια περιβαλλοντική ανάπλαση και αλλάζει τα κοινωνικό-περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά μιας περιοχής αμιγούς κατοικίας και φυσικού περιβάλλοντος!

Ο υποψήφιος Δήμαρχος Ιάσονας Αποστολάκης τονίζει την αναγκαία ολοκλήρωση της εισόδου του περιφερειακού στη Μπουρμπουλίθρα, που θα καταστήσει αχρείαστη τη μετατροπή των Καραμπατζάκη-Ζάχου με το σκεπτικό της απερχόμενης Δημοτικής Αρχής. Τους συμβουλεύουμε ν είναι πιο προσεκτικοί με τα χρήματα των δημοτών και όχι να τα ξοδεύουν για ένα έργο αχρείαστο! Στόχος είναι να αξιοποιήσουμε την Καραμπατζάκη ως παράδειγμα ανάπλασης των χείμαρρων και ανάδειξης των περιφερειακών συνοικιών και όχι να το καταστρέψουμε! 

Facebook Comments