ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τα πάρκινγκ, δωρεάν στάθμευση και φθηνότερο εισιτήριο στο αστικό εξήγγειλε η Καραλαριώτου

stergiou
fotou
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ

Δέσμη δραστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της Λάρισας ανακοίνωσε το μεσημέρι της Παρασκευής, η υποψήφια δήμαρχος Λαρισαίων κ. Ρένα Καραλαριώτου. Μεταξύ άλλων η κ. Καραλαριώτου προανήγγειλε την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τα δύο δημοτικά πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης με στόχο την εξοικονόμηση εκατοντάδων θέσεων στάθμευσης που θα διατεθούν δωρεάν σε επαγγελματίες και εργαζόμενους, τη δωρεάν στάθμευση των μόνιμων κατοίκων στο κέντρο, καθώς και τη δραστική μείωση του εισιτηρίου του αστικού ΚΤΕΛ μέσω επιδότησης από το δήμο.

KENT728X100

Η επικεφαλής της παράταξης «Λάρισα Μπροστά» εκτίμησε πως «το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Λάρισα επιδεινώνεται διαρκώς, με δυσμενείς επιπτώσεις στην καθημερινότητα κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών» κατηγορώντας την υπάρχουσα δημοτική αρχή για έλλειψη μακροχρόνιου προγραμματισμού που να λαμβάνει υπόψη όχι μόνον τα σημερινά δεδομένα, αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες, για έλλειψη αποτελεσματικού μοντέλου διαχείρισης των κυκλοφοριακών ζητημάτων , αλλά και για αδυναμία να αξιοποιήσει τις υφιστάμενες και να εξασφαλίσει νέες θέσεις στάθμευσης».

«Ο ερασιτεχνισμός της σημερινής διοίκησης Καλογιάννη  δεν έχει προηγούμενο» συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ

Στη συνέχεια η κ. Καραλαριώτου εξήγησε πως υπάρχουν οι προϋποθέσεις ορθής , άμεσης και μακροχρόνιας αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Απαιτείται :

  1. Η ύπαρξη ενός μακροχρόνιου και συνεχώς επικαιροποιούμενου μακροχρόνιου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού ως πλαίσιο για όλες τις επιμέρους μελέτες, αποτελεί την προϋπόθεση για την ορθή αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε βάθος χρόνου
  2. Η έλλειψη επικαιροποιημένου Χωροταξικού – Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού δεν μπορεί φυσικά να αναβάλει τη μελέτη και υλοποίηση βραχυχρόνιων εφαρμογών και ιδιαίτερα εκείνων που μπορεί να γίνουν άμεσα και με ελάχιστο ή μηδενικό κόστος.

Άμεσα Μέτρα για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος

Ο Δήμος Λάρισας χρειάζεται μια ικανή και αποτελεσματική Διοίκηση που θα μπορέσει να σχεδιάσει έγκαιρα και να εφαρμόσει άμεσα, συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση της σημερινής απαράδεκτης κυκλοφοριακής κατάστασης, ιδιαίτερα όσον αφορά τη στάθμευση. Συγκεκριμένα προτείνουμε:

Δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης

Επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης στα δύο δημοτικά πάρκινγκ του κέντρου προς όφελος των πολιτών, με βάση τις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί. Στόχος της επαναδιαπραγμάτευσης είναι να δοθούν δωρεάν οι αδιάθετες θέσεις στάθμευσης στους εργαζόμενους και εμπόρους του κέντρου –το κόστος είναι μηδενικό.

Διαπραγμάτευση με τα υφιστάμενα παρκινγκ του κέντρου ( υπαίθρια και στεγασμένα ) για παροχή με μικρό αντίτιμο  θέσεις στάθμευσης στους εργαζόμενους και εμπόρους του κέντρου.

Δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης σε κατάλληλα επιλεγμένες θέσεις τόσο στο κέντρο όσο και περιμετρικά του κέντρου. (Κτίριο του Στρατού, απέναντι από κολυμβητήριο , κάτω από τις πλατείες με τη μέθοδο της μερικής ή ολικής αυτοχρηματοδότησης).  Από τα περιφερειακά παρκινγκ θα μπορούν να μετακινούνται πεζή, με ποδήλατο ή με τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προς το κέντρο.

Ειδικοί χώροι για στάθμευση δίκυκλων και ποδηλάτων.

Ταυτόχρονα με τις προηγούμενες ενέργειες:

Δημιουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης,δωρεάν για τους μόνιμους κατοίκους.

Σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, με στόχο τη δωρεάν στάθμευση για τουςμόνιμους κατοίκους και με αντίτιμο για τους επισκέπτες –για τα ΑμΕΑ δεν θα υπάρχει τέλος στάθμευσης.

Ενημέρωση των οδηγών μέσω εφαρμογής στα κινητά για τις κενές θέσεις στάθμευσης, στην οδό και στους στεγασμένους χώρους, ώστε να μη χάνουν άσκοπα χρόνο στην οδήγηση και επιβαρύνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Συστηματική αστυνόμευση και πλήρης εξάλειψη της παράνομης στάθμευσης, ιδιαίτερα στις κρίσιμες θέσεις (σηματοδοτούμενοι κόμβοι, στάσεις λεωφορείων, κλπ.).

Ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας με προσλήψεις, διαρκή εκπαίδευση και επιμόρφωση.

Συμπλήρωση/διόρθωση της σήμανσης, ιδιαίτερα της πληροφοριακής

Επανεξέταση της κυκλοφοριακής μελέτης όσον αφορά στην κατεύθυνση των οχημάτων, στις περιοχές που έγιναν παρεμβάσεις

Αναδιοργάνωση της Αστικής Συγκοινωνίας

Είναι προφανές ότι για να αρχίσει να επανακτά η Αστική Συγκοινωνία την πελατεία της ώστε να μειωθεί η χρήση των αυτοκινήτων Ι.Χ., απαιτείται σοβαρή μελέτη, με επιθετικές πολιτικές.

Σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ του Δήμου με το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ.Χαμηλό αντίτιμο εισιτηρίου, περισσότερα δρομολόγια και γρήγορες διελεύσεις χωρίς εμπόδια από την περιφέρεια προς το κέντρο πρέπει να είναι ο στόχος.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα πλέγμα παρεμβάσεων που θα πρέπει να προηγούνται των επόμενων που αναφέρουμε

Οδικά έργα, Ποδηλατοδρόμοι και Δρόμοι Ήπιας κυκλοφορίας.

Τα οδικά έργα, οι πεζοδρομήσεις, η κατασκευή ποδηλατοδρόμων σε επιλεγμένες διαδρομές, χώρων στάθμευσης ποδηλάτων για μετεπιβίβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφορών, οι τοπικές βελτιώσεις κύριων κόμβων, και η προσαρμογή της σηματοδότησης σε όλες τις παραπάνω αλλαγές είναι απαραίτητες επιλογές αλλά θα πρέπει να ακολουθούν και όχι να προηγούνται των παραπάνω προτεινόμενων επιλογών. Διότι διαφορετικά το αποτέλεσμα θα είναι να επιδεινώνεται το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας και όχι να βελτιώνεται.

Διαρκής Διαβούλευση κι Ενημέρωση κατοίκων, επαγγελματιών κι επισκεπτών

Απαντώντας τέλος σε σχετική ερώτηση για το ενδεχόμενο αναθεώρησης του υφιστάμενου Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, η υποψήφια δήμαρχος Λαρισαίων υποστήριξε πως «πρέπει να υπάρχει ένα σύστημα που θα ελέγχει αν αυτά που κάνουμε χρειάζονται διορθώσεις ή όχι. Προφανώς και το ΣΑΒΚ είναι μία μελέτη που χρειάζεται συνεχώς επικαιροποίηση από τη σταδιακή εφαρμόγή του».

 

error: Content is protected !!