Ευαγ. Κάβουρας: Η απερχόμενη Περιφερειακή Αρχή και το χαμένο στοίχημα αποτελεσματικής Διοίκησης 

banner
milonas 728x120

του Ευάγγελου (Άγγελου) Κάβουρα, Υπαλλήλου Περιφέρειας Θεσσαλίας (Π.Θ.) – Μάστερ Περιφερειακής Ανάπτυξης, Εκπροσώπου Εργαζομένων Π.Θ. – Εμψυχωτή/Συγγραφέα της Θεατρικής Ομάδας “ΔραΠαίκτες Βόλου”

Υποψήφιου Περιφερειακού Συμβούλου Μαγνησίας με την «Πρωτοβουλία» του υποψήφιου Περιφερειάρχη Δημήτρη Κουρέτα 

Τον περασμένο Νοέμβριο, έπειτα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, επικαιροποιήθηκε  ο Οργανισμός της Περιφέρειας Θεσσαλίας, οπότε και ξεκίνησε η διαδικασία έκδοσης δεκάδων αποφάσεων Τοποθέτησης Προϊσταμένων. Γρήγορα διαπιστώθηκε όμως ότι αυτό δεν συμβαίνει στην ΠΕ Μαγνησίας & Σποράδων, όπου 20 Τμήματά της (δηλ. σχεδόν τα μισά) παρέμεναν ακέφαλα, τη στιγμή που τα αντίστοιχα ποσοστά ακέφαλων υπηρεσιών στις ΠΕ Καρδίτσας & Τρικάλων (με πανομοιότυπο οργανόγραμμα θέσεων ευθύνης) ήταν σχεδόν μηδενικά.

Διοικητικά «ακυβέρνητοι» σε επίπεδο Τμηματάρχη έμεναν λοιπόν για πολλούς μήνες θεματικοί τομείς της Περιφέρειας, κρίσιμοι για την περιοχή μας, όπως: Πολιτική Προστασία, Περιβαλλοντική Υγιεινή – Υγειονομικός Έλεγχος – Δημόσια Υγεία, Αναπτυξιακός Προγραμματισμός, Έλεγχος Δόμησης, Υδροοικονομία, Εποπτεία Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων, Προστασία Ζώων – Φαρμάκων – Κτηνιατρικών Εφαρμογών, Ζωική Παραγωγή, Γεωργικά Μηχανήματα – Αγροτικός Εξηλεκτρισμός, Τουρισμός – Πολιτισμός, Αθλητισμός, Χορήγηση Αδειών Ανάπτυξης – Ενέργειας – Φυσικών Πόρων, Δια βίου Μάθηση – Παιδείας – Απασχόληση, Κ.Τ.Ε.Ο., Φάρμακα – Φαρμακεία – Επαγγέλματα Υγείας, Ταμειακή Υπηρεσία.

Πολλά δε από αυτά τα Τμήματα παρέμεναν ακέφαλα και όλα τα προηγούμενα χρόνια δηλ. από την ίδρυση του Οργανισμού Περιφέρειας Θεσσαλίας το 2011 μέχρι την επικαιροποίησή του, που χρονικά συμπίπτει με τις δύο θητείες της απερχόμενης Περιφερειακής Αρχής. Και το γεγονός αυτό μόνον τυχαίο δεν είναι!

Ακέφαλο δε Τμήμα στην ΠΕ Μαγνησίας & Σποράδων (ιδίως όσα έχουν έδρα Διεύθυνσης απευθείας στην Λάρισα) σημαίνει κατ’ ουσία έκδοση διοικητικής πράξης στη Λάρισα, γεγονός που καταδεικνύει τον συγκεντρωτισμό στην λήψη αποφάσεων, ιδίως αν συνυπολογίσει κανείς ότι ο απερχόμενος Περιφερειάρχης ποτέ δεν μεταβίβασε επιπλέον αρμοδιότητες στην Αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας & Σποράδων, πέρα από όσες τυπικά προβλέπονται από τον «Καλλικράτη» (άρθρο 160 «Αντιπεριφερειάρχες» παρ. 3 του Ν. 3852/2010).

Αναιτιολόγητη υπήρξε βέβαια από πλευράς της απερχόμενης Περιφερειακής Αρχής αυτή η κωλυσιεργία στη στελέχωση τόσο κρίσιμων τομέων ευθύνης στην Μαγνησία με  παράλληλη απαξίωση ως προς τις ικανότητες και τα προσόντα του ανθρώπινου δυναμικού των Υπηρεσιών της. Η αίσθηση των πολιτών της Μαγνησίας ότι ο Νομός μας έρχεται σε τελευταία μοίρα, αντικατοπτριζόταν πρωτίστως μέσα στην ίδια την Διοίκηση της Περιφερειακής μας Ενότητας.

Την ίδια στιγμή ο απερχόμενος Περιφερειάρχης «πιάστηκε» να κωλυσιεργεί κι ως προς την προκήρυξη των θέσεων Γενικών Διευθυντών, όπως προέβλεπε κι επέβαλε η κείμενη νομοθεσία. Όλα αυτά τα χρόνια μάλιστα πορεύτηκε με Γενικούς Διευθυντές που είχε επιλέξει κι ορίσει ο ίδιος ο απερχόμενος Περιφερειάρχης, κι όχι μέσα από την διαδικασία των «Κρίσεων», καλύπτοντας μάλιστα μόνον τις 4 από τις 6 θέσεις ευθύνης.

Χρειάστηκαν οι πιέσεις του Συλλόγου Εργαζομένων Π.Θ., όπου έχω την τιμή να διατελώ ως Ταμίας κι Αν. Γεν. Γραμματέας, και ίσως τα «ήθη κι έθιμα» της προεκλογικής περιόδου, για να αναγκαστούν να εφαρμόσουν την νομιμότητα κι έτσι προέβησαν στην Προκήρυξη των θέσεων Γεν. Δ/ντών, αλλά και στη σταδιακή τοποθέτηση Τμηματαρχών στην Μαγνησία (ωστόσο όχι στο σύνολο των ακέφαλων Τμημάτων καθώς εκκρεμούν έξι). Η απερχόμενη περιφερειακή αρχή αφήνει μάλιστα ακέφαλους αυτούς τους έξι σημαντικότατους τομείς διοίκησης στην Μαγνησία (Έλεγχος Δόμησης, Περιβαλλοντική Υγιεινή – Υγειονομικός Έλεγχος – Δημόσια Υγεία, Προστασία Ζώων – Φαρμάκων – Κτηνιατρικών Εφαρμογών, Ταμειακή, Τουρισμός – Πολιτισμός, κι Αθλητισμός) μέχρι τουλάχιστον τον Σεπτέμβρη. Κι αυτό εξαιτίας της αναστολής υπηρεσιακών μεταβολών που ισχύει λόγω των αυτοδιοικητικών εκλογών έως την εγκατάσταση των αιρετών οργάνων (26/04 – 01/09/2019), κίνδυνος για τον οποίον ο γράφων, κι ως Γενικός Γραμματέας του Τοπικού Τμήματος του Συλλόγου Εργαζομένων, τούς είχα κρούσει επανειλημμένως τον κώδωνα.

Τούτη η αδικαιολόγητη απραγία στη στελέχωση των θέσεων ευθύνης σε τέτοια έκταση παρατηρείται μόνον στην Μαγνησία σε σχέση με τους υπόλοιπους νομούς της Περιφέρειάς μας και μάλιστα την στιγμή που ισχύει τελεσίδικη δικαστική Απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών, σύμφωνα με την οποία δε μπορεί να υφίσταται οργανική μονάδα στο Δημόσιο Τομέα όπου δεν υπάρχει προϊστάμενος.

Πραγματικά όμως είναι να αναρωτιέται κανείς, ιδίως ο Μάγνητας συμπολίτης μου: χρειάζεται το δεδικασμένο προκειμένου να προβεί σε αυτονόητες ενέργειες εφαρμογής της νομοθεσίας ο απερχόμενος Περιφερειάρχης;

Για την «Πρωτοβουλία» μας, αυτό το κράμα κωλυσιεργίας και ημετεροκρατίας, στο οποίο έχει επιδοθεί κατά την διάρκεια των δύο θητειών διακυβέρνησής του, δεν αποτελεί παρά δείγμα της πολιτικής του Κ. Αγοραστού, πολιτική που αποτυπώνει αρνητικά δείγματα γραφής και σε άλλους τομείς και δεν είναι ασύνδετη με την (καταγεγραμμένη μέσα από μετρήσιμα στοιχεία) αποτυχία της απερχόμενης Περιφερειακής Αρχής, που καταϊδρωμένη φτάνει στην προτελευταία μόλις θέση ως προς την ένταξη έργων κι απορρόφηση κονδυλίων. Προφανώς και για αυτό το αρνητικό ρεκόρ, η πολιτική (μη) βούληση του «Περιφερειάρχη των έργων» ευθύνεται.

Όταν δεν μπορείς να αξιοποιήσεις στο έπακρο, με αντικειμενική κι ορθολογική κατανομή, το δυναμικό του ίδιου σου του «οίκου», τότε πώς να μην είναι δραματικά περιορισμένος ο βαθμός επιτυχίας και στα υπόλοιπα; Και πώς να έχεις τα «μούτρα» να περάσεις απ’ τα γραφεία των υπαλλήλων του Φορέα σου για να τους ευχηθείς ένα «χρόνια πολλά» μέχρι να ακούσεις τα προβλήματα που αυτοί αντιμετωπίζουν; Αντ’ αυτού, έχοντας προφανώς απαντήσει σε όλες τις διοικητικές προκλήσεις του δικού σου Φορέα, περιδιαβαίνεις σε γραφεία άλλων υπαλλήλων άλλων διοικητικών υπηρεσιών του Νομού. Πάλι καλά, όχι άλλου Νομού!

Καταδεικνύοντας τα λυπηρά αυτά φαινόμενα, αβίαστα προκύπτει ότι η «Πρωτοβουλία» του Δημήτρη Κουρέτα έχουμε σχέδιο για την πλήρη αξιοποίηση των δυνάμεων που διαθέτει η Περιφέρεια, μέσα από την αξιοκρατική, διαφανή κι ορθολογική διαχείριση του Προσωπικού της, με στόχο την μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της διοίκησης και την αποδοτικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη, ο οποίος τολμούμε να πιστεύουμε -και θα δείξουμε έμπρακτα- ότι δεν είναι πελάτης, αλλά παραμένει πολίτης!

error: Content is protected !!