Γιατί έχασε ο Καλτσογιάννης – Πως από φαβορί, κατέληξε στην 5η θέση της ΝΔ

kaltsogiannis 2 1170x780
milonas 728x90 1
728x110 2

Έναν μικρό θρίαμβο κατέγραψε χθες με την ανακοίνωση του εκλογικού αποτελέσματος η Νέα Δημοκρατία, τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο. Στη Μαγνησία μετά από πάρα πολλά χρόνια εκλέγονται τέσσερις αντιπρόσωποι στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, από τη συντηρητική παράταξη. Ο αγώνας που έδωσαν οι δύο από τους τέσσερις μάλιστα, ήταν ελάχιστος από άποψη χρόνου, αφού από την ανακοίνωσή τους έως την ψηφοφορία είχαν στη διάθεσή τους μόλις τριάντα ημέρες.

Οι τρεις εκ των τεσσάρων νέων βουλευτών έχουν ξεπεράσει το όριο των 10.000 σταυρών. Πρόκειται για τους κ.κ. Μπουκώρο, Μακρή και Λιούπη, ενώ ο πρωτοεμφανιζόμενος Κωνσταντίνος Μαραβέγιας έλαβε τον εντυπωσιακό αριθμό των 9.200 σταυρών προτίμησης.

Ένας όμως από τους υποψήφιους βουλευτές, που δήλωνε σίγουρος για την εκλογική προσωπική του νίκη έμεινε εκτός. Αυτός είναι ο δικηγόρος Γιώργος Καλτσογιάννης. Ο κουμπάρος του Κυριάκου Μητσοτάκη κατετάγη πέμπτος με 7.925 σταυρούς.

Ο κ. Καλτσογιάννης είχε δοκιμάσει για πρώτη φορά την τύχη του στην κεντρική πολιτική, συμμετέχοντας στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας τον Ιανουάριο του 2015, λαμβάνοντας 6.036 ψήφους, και την τέταρτη θέση στην κατάταξη ύστερα από τους κ.κ. Μπουκώρο, Μακρή και Κοκκίνη.

Από τότε, ο φέρελπις πολιτικός που έχει διατελέσει και αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας, ξεκίνησε έναν μεγάλο αγώνα προκειμένου να σιγουρέψει την εκλογή του στις εκλογές του 2019, με το πλεονέκτημα, ο κουμπάρος του να είναι πλέον πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.

Στις 25 Απριλίου του 2019 ο Γιώργος Καλτσογιάννης επισκέπτεται στην Αθήνα τον Κυριάκο Μητσοτάκη και ανακοινώνει την υποψηφιότητά του στο ψηφοδέλτιο Μαγνησίας, συνοδεύοντας την μάλιστα με μία “θερμή” φωτογραφία. Έτσι, εκτός από τον Χρήστο Μπουκώρο που εξ οφίτσιο ήταν υποψήφιος ως εν ενεργεία βουλευτής, ο κ. Καλτσογιάννης είναι ο δεύτερος που ανακοινώνεται. Τότε, άρχισε και η γκρίνια από στελέχη της ΝΔ αλλά και από ανθρώπους που έδειχναν έντονο ενδιαφέρον να μετέχουν στο ψηφοδέλτιο του κόμματος, αφού αυτομάτως, η ανακοίνωση αυτή δημιουργούσε υποψηφίους βουλευτές δύο ταυχτήτων. “Δεν είναι δίκαιο εκείνος να ανακοινώνεται από τον Απρίλιο κι εμείς να περιμένουμε λίγες ημέρες πριν τις εκλογές. Πως θα αναπληρώσουμε τον χαμένο χρόνο; Πως θα προλάβουμε να οργανωθούμε” έλεγε στο TheNewspaper.gr εκείνη την εποχή ενδιαφερόμενη για το “χρίσμα” της ΝΔ, αν και αυτή ήταν η κυρίαρχη άποψη στην τοπική Νέα Δημοκρατία.

Ο “κουμπάρος”, όπως χαριτολογώντας τον αποκαλούν τα περισσότερα στελέχη του κόμματος στην περιοχή έκανε όμως μερικά λάθη, τα οποία όπως όλα δείχνουν του στοίχισαν την εκλογική έδρα και δύο νέα πρόσωπα κατάφεραν να τον προσπεράσουν.

Πρώτο λάθος. Η επικοινωνιακή πολιτική του Γιώργου Καλτσογιάννη ήταν ερασιτεχνική. Η ανάδειξη της συγγενικής σχέσης με τον πρόεδρο της ΝΔ μόνο καλό δεν έκανε, αφού δημιουργούσε αίσθημα αδικίας στους ψηφοφόρους. Πολλοί μάλιστα, ήταν σίγουροι οτι λόγω της συγγενικής σχέσης ο Κ. Μητσοτάκης δεν θα τον αξιοποιούσε σε κυβερνητικό πόστο, για να μη δώσει το μήνυμα της οικογενειοκρατίας και της επιλογής συγγενικών προσώπων σε αξιώματα. Αυτό, αμέσως αποδόμησε το πλεονέκτημά του.

Δεύτερο λάθος. Στην τοπική ΝΔ υπήρξαν ανεπιβεβαίωτα σενάρια οτι ο κ. Καλτσογιάννης λόγω της προσωπικής του σχέσης με τον σημερινό Πρωθυπουργό, τον επηρέασε στη συγκρότηση του ψηφοδελτίου της Μαγνησίας. Στελέχη μάλιστα της ΝΟΔΕ ΝΔ του καταλογίζουν το “κόψιμο” του Σάκη Κοκκίνη και της Έλενας Ράπτη.

Τρίτο λάθος. Ο Γιώργος Καλτσογιάννης εμφανιζόταν στις δημόσιες συζητήσεις του βέβαιος για την προσωπική του επικράτηση. Η συμπεριφορά του αυτή εξέπεμψε μία πολιτική αλαζονεία και αυτομάτως απομακρύνθηκε από τη βάση του κόμματος, που απαιτούσε πιο… ήπιες και ταπεινές προσωπικότητες. Όπως ακριβώς το έκανε ο Κ. Μητσοτάκης. Σεμνά μέχρι το σημείο να μην πανηγυρίζει τη νίκη του στις ευρωεκλογές.

Τέταρτο λάθος. Η διαχείριση των ΜΜΕ. Ο Γιώργος Καλτσογιάννης έκανε μία καμπάνια άστοχη σε μεγάλο βαθμό. Δεν πέρασε κανένα ξεκάθαρο μήνυμα ώστε να “σφραγίσει” την υποψηφιότητά του και οι πολίτες να τον επιλέξουν. Η διαφημιστική καμπάνια που “έτρεξε” δεν είχε στόχο και έγινε σε ανυπόληπτα έντυπα ΜΜΕ με ελάχιστη έως ανύπαρκτη επιρροή, που δε μπόρεσαν να τον βοηθήσουν να αναδείξει στοιχεία της πολιτικής του προσωπικότητας.

Όλα αυτά και πιθανώς ακόμα περισσότερα εμπόδισαν τον γνωστό Βολιώτη δικηγόρο να… πιεί νερό, αφού έφτασε τόσο κοντά στην πηγή.

 

error: Content is protected !!