ΡΕΝΑ 4

Υρώ Μανέ στο TheNewspaper.gr: «Να αγαπήσετε και να αγαπηθείτε, αυτό το μήνυμα δίνει η Ρένα»

milonas

 

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, η «Ρένα» του Αύγουστου Κορτώ βάζει πλώρη για τα μεγαλύτερα θερινά θέατρα όλης της χώρας σε σκηνοθεσία, Νικαίτης Κουντούρη. 

Η «Ρένα», η ηρωίδα από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Αύγουστου Κορτώ, βγαίνει από τις σελίδες και- επί σκηνής πλέον- διηγείται τη θυελλώδη ζωή της αλλά και, άθελά της, ένα μεγάλο μέρος της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. 

Μια παράσταση ύμνος στην αγάπη, στη ζωή και τον έρωτα χωρίς φραγμούς, σε μια Ελλάδα που σπαράσσεται, γονατίζει, ανασταίνεται και συνεχίζει μοιραία και ακάθεκτη, από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα. Μια τοιχογραφία της χώρας μας μέσα από τη μουσική των δεκαετιών, την αθωότητα, την αμεσότητα και τη δύναμη για επιβίωση μιας γυναίκας, που το μόνο που ήξερε καλά ήταν να προσφέρει ερωτικές υπηρεσίες.

Στον ομώνυμο ρόλο η Υρώ Μανέ και μαζί της, συνοδοιπόροι επί σκηνής οι Άγης Εμμανουήλ, Κωνσταντίνος Φάμης, Μιχάλης Αβρατόγλου, καθώς και οι μουσικοί Παναγιώτης Τσεβάς και Κώστας Νικολόπουλος.

Η Υρώ Μανέ μιλά σε συνέντευξή της στο TheNewspaper.gr για τις μεγάλες απαιτήσεις του ρόλου, για το πώς έπαψε η ταύτισή της με κωμικούς ρόλους, αλλά και για την καλοκαιρινή περιοδεία της παράστασης.

Στο Βόλο θα την απολαύσουμε την Πέμπτη 18 Ιουλίου, στο Θερινό Δημοτικό Θέατρο Μελίνα Μερκούρη στις 9.30 το βράδυ, ενώ χορηγός επικοινωνίας είναι το TheNewspaper.gr.

Συνέντευξη στην Ειρήνη Θεοδωροπούλου

-Η «Ρένα» αποτελεί πρόκληση για την Υρώ Μανέ, δεδομένου ότι την έχουμε στην συνείδησή μας ως κωμική ηθοποιό;

– Μετά τον μονόλογο που είχα με τον “Συμβολαιογράφο” κι αναμετρήθηκα με έναν ρόλο μεγάλων απαιτήσεων, νομίζω πως έπαψε η ταύτισή μου με κωμικούς ρόλους. Στη Ρένα, λοιπόν, κινήθηκα σε γνώριμες διαδρομές. Το διαφορετικό ήταν ότι έπρεπε να υποδυθώ μια υπέργηρη ιερόδουλη κι αυτό από μόνο του είχε μεγάλες απαιτήσεις.

– Ο Αύγουστος Κορτώ είναι «δύσκολος» ως συγγραφέας και προσωπικότητα για την ελληνική πραγματικότητα. Αποδεχτήκατε με ευκολία την πρόταση για τις παραστάσεις του χειμώνα στον Πειραιά, αρχικά;

– Η αλήθεια είναι ότι διαβάζοντας το βιβλίο, μου άρεσε τόσο που το φαντάστηκα ως παράσταση. Ήθελα αυτόν τον χαρακτήρα να τον ζωντανέψω στη σκηνή. O Αύγουστος Κορτώ μου το εμπιστεύτηκε και τον ευχαριστώ θερμά γι’ αυτό. 

Το έργο διαπραγματεύεται σχεδόν όλη την ιστορία της Ελλάδας από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα έως σήμερα. Η αναδρομή αυτή αποτελεί αναγκαιότητα στη σημερινή εποχή;

– Αναγκαιότητα αποτελεί το ότι σαν λαός θα πρέπει να ξέρουμε την ιστορία του τόπου μας, να τη θυμόμαστε, να βγάζουμε τα συμπεράσματά μας και να πορευόμαστε με λογική και σύνεση. Να μην έχουμε μνήμη χρυσόψαρου δηλαδή. Γι’ αυτό και η αναδρομή που γίνεται στη Ρένα, για μένα είναι πολύτιμη.

Θεσσαλονίκη, Λιβαδειά, Βόλος, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Κρήτη, αλλά και στην γενέτειρα Χίο. Πόσο δύσκολο είναι για τον ηθοποιό η καλοκαιρινή περιοδεία;

– Είναι τόσο δύσκολο, όσο και ευχάριστο. Πηγαίνεις σε διαφορετικά μέρη και επικοινωνείς με το κοινό με τρόπους που διαφορετικά δεν θα είχες τη δυνατότατα. Και αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον για μένα. Σέβομαι τον κάθε τόπο και ανυπομονώ πάντα να έρθει η στιγμή για την κάθε παράσταση.

– Ο ηθοποιός, εκτός από το να υπηρετεί το σανίδι, οφείλει να εκφράζει άποψη και να παίρνει θέση για τα όσα συμβαίνουν στη χώρα; Για παράδειγμα αρκετοί συνάδερφοί σας από το σανίδι βρίσκονται τώρα στα βουλευτικά έδρανα. Συμφωνείτε; 

– Κατά τη γνώμη μου, ο ηθοποιός- πάνω απ’ όλα- οφείλει να ποιεί ήθος με τη στάση του εκτός σκηνής και αυτό να αντικατοπτρίζεται και στη σκηνή. Ο καθένας είναι ελεύθερος να πράξει ό,τι θέλει κι αυτή είναι η ομορφιά του «ποιείν». 

-Τα θέατρα, μετά από  δέκα χρόνια κρίσης, πολύ δύσκολα γεμίζουν πλέον. Έχετε φτάσει στο σημείο να σκεφτείτε να τα παρατήσετε, όπως αρκετοί συνάδερφοί σας έχουν κάνει την τελευταία δεκαετία;

– Ήμουν και είμαι από τους τυχερούς που την τελευταία δεκαετία γεμίζω τα θέατρα, οπότε όχι, δεν μου πέρασε ποτέ από το μυαλό να τα παρατήσω. Ακόμη και στην αρχή της καριέρας μου με τις όποιες δυσκολίες, ήξερα πως θα στηρίξω την απόφασή μου. Είναι αλήθεια πως η κρίση έχει πλήξει πολλά επαγγέλματα και λυπάμαι πραγματικά γι’ αυτό. Πιστεύω πως στο χέρι μας είναι να το παλέψουμε και να βγούμε νικητές.

Κατά πόσο σας έχει «στοιχειώσει» η Φλώρα Μητροπούλου ή ρόλοι σαν κι αυτόν όπως στους Δέκα «Μικρούς Μήτσους» το 1992, βοήθησαν να κάνετε το επόμενο βήμα στην καριέρα σας;

– Σίγουρα ήταν ένας σταθμός στη ζωή μου, αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω και όλους τους επόμενους σταθμούς της πορείας μου. Είναι όπως η ίδια η ζωή. Το ένα βήμα σε οδηγεί στο επόμενο και καταλήγεις στο σύνολο. Είμαι ευγνώμων για όλα όσα έκανα και είμαι.

-Κάνοντας η ίδια ένα κάλεσμα για την Ρένα, τι θέλετε να πείτε στους θεατές; 

– Πάντα θέλω να μιλάω μέσα από τον χαρακτήρα που υποδύομαι. Έτσι, λοιπόν, όταν οι θεατές δουν τη Ρένα θα καταλάβουν και το μήνυμα των λόγων της: Να αγαπήσετε και να αγαπηθείτε. Αυτό έχει τη μεγαλύτερη σημασία.

Facebook Comments