Βασική η συνεργασία γονιών-εκπαιδευτικών για επίλυση θεμάτων εντός σχολείου

IMG 2676 1024x480
milonas 728x120

Σημαντικές συνιστώσες της σωστής λειτουργίας ενός σχολείου και της υγιούς ανάπτυξης ενός παιδιού παίζουν οι σχέσεις που διατηρεί το σχολείο με την οικογένεια. Καμία σχέση δεν δημιουργείται σε σωστής βάση χωρίς επικοινωνία που μπορεί να συμβάλλει στην άμβλυνση παρανοήσεων και προκαταλήψεων και επίλυσης των όποιων θεμάτων στη σχολική κοινότητα, αντί της δημοσιοποίησής τους και της αναγκαστικής παραπομπής τους της δικαιοσύνης. Αυτά τονίστηκαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή σχετική ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί στις 11 Δεκεμβρίου στις 11 π.μ. στο 30ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου. Την ημερίδα διοργανώνουν η Α’θμια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας σε συνεργασία με το ΚΕΣΥ, τον ΟΚΑΝΑ, την Πρόταση Ζωής, το Σύλλογο Εκπαιδευτικών και την Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Βόλου.

 Από την πλευρά του ο διευθυντής Α’θμιας Γιώργος Πολύζος επισήμανε ότι οι καλές σχέσεις εκπαιδευτικών και γονιών συμβάλουν στην άμβλυνση παρανοήσεων και προκαταλήψεων και ωφελείται ο μαθητής γιατί αποκτά θετική στάση απέναντι στο σχολείο, στον εκπαιδευτικό, στη μάθηση. Ωφελείται επίσης ο γονιός γιατί σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό αποκτά πρώτη άποψη για το έργο του εκπαιδευτικού και ο τελευταίος αντλεί εκπαιδευτική ικανοποίηση για το έργο που προσφέρει». Ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Ηλίας Κουτσερής επισήμανε ότι η ημερίδα αυτή αποτελεί μία πολύ καλή ευκαιρία για να γνωστοποιήσουμε τους ρόλους που μπορεί να έχει το κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Απαιτείται κατανόηση από τους γονείς

Η Μερόπη Καζανίδου, συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου από το ΚΕΠΣ Θεσσαλίας επισήμανε ότι καμία σχέση δεν δημιουργείται σε σωστή βάση χωρίς σωστή επικοινωνία. «Είναι ανθρώπινο να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, αλλά μια σωστή επικοινωνία σχολείου και επικοινωνίας, θέτει τη βάση για ποιοτική εκπαίδευση, σωστό τρόπο οικοδόμησης εκπαιδευτικού συστήματος. Γίνεται μια πολύ καλή αρχή και σίγουρα θα υπάρχει συνέχεια».

Εξήγησε ότι ο γονέας εισέρχεται στο σχολικό περιβάλλον με μία σκέψη ότι το παιδί του πάει σχολείο να εκπαιδευτεί παραγνωρίζοντας την κοινωνικοποίηση του παιδιού, ειδικά στο δημοτικό. «Όταν το παιδί δεν έχει κοινωνικοποιηθεί σωστά από οικογένεια, έρχεται το σχολείο να εντοπίσει, να στηλιτεύσει και να υποστηρίξει ελλείμματα που έχουν γίνει στο μεγάλωμά του. Το πρόβλημα που παρατηρείται στις σχέσεις γονέων και εκπαιδευτικών δεν είναι πάνω στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά σε θέματα συμπεριφοράς. Και γονείς γίνονται σκληροί απέναντι σε γονείς που το παιδί τους προκαλεί προβλήματα. ΟΙ ίδιοι  ζητούν ιδιαίτερη μεταχείριση για το δικό τους παιδί αλλά είναι σκληροί με τον εκπαιδευτικό και τον  διευθυντή που δεν λύνει το δικό τους πρόβλημα. Αυτό δημιουργεί προβλήματα, γιατί όπου μπαίνει ο εγωισμός εκεί πραγματικά έρχονται και ακραίες λύσεις. Για μας όμως το παιδί είναι μια ιδιαιτερότητα και προσωπικότητα που θα πρέεπι να οδηγηθεί σε κοινωνικές δράσεις και ένταξη και θέλει χρόνο και με τη βοήθεια της οικογένειάς του αλλά και οικογένειες άλλων παιδιών».

Κακό για όλους η δημοσιοποίηση προβλημάτων

Η Λυδία Σαμαρά, δικηγόρος, η οποία συμμετέχει στην ημερίδα ως νομικός που χειρίστηκε υπόθεση με κατηγορουμένους εκπαιδευτικούς η οποία κατέληξε με απαλλακτική κρίση για τους εκπαιδευτικούς, θα προσπαθήσει να δώσει απαντήσεις είναι αν κατά πόσο η απαλλαγή των κατηγορουμένων εκπαιδευτικών αποκαθιστά τον ίδιο τον εκπαιδευτικό και την εν γένει εκπαιδευτική κοινότητα στην κοινωνία, ιδίως αν αυτές οι υποθέσεις έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις. «Ελπίζω ότι θα συμβάλλω στον περιορισμό του φαινομένου άσκοπων καταγγελιών για καθημερινά θέματα που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παίρνουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με κατανόηση από όλους», τόνισε.

 

 

πηγη

error: Content is protected !!