Ξηραδάκης: «Είναι ντροπή που δεν έχουμε κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία»


Σε ενέργειες για τη συνέχιση της περαιτέρω ανάπτυξης της κρουαζιέρας τα επόμενα χρόνια θα προχωρήσει η κυβέρνηση. Η αύξηση κατά 15% της επιβατικής κίνησης το 2019 σε σύγκριση με το 2018 είναι ένα σημάδι θετικό αλλά τα περιθώρια είναι τεράστια.
Αυτό επεσήμαναν χθες οι υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκηςκαι ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, οι οποίοι, μαζί με την πρόεδρο του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, έδωσαν τα ο παρών στη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων η οποία πραγματοποιήθηκε στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Crystal που ήταν ελλιμενισμένο στον Πειραιά.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης επεσήμανε ότι στόχος είναι να γίνουν τα ελληνικά λιμάνια homeport από όπου θα ξεκινάνε και θα καταλήγουν οι κρουαζιέρες με τους επιβάτες να έρχονται νωρίτερα στη χώρα και να παραμένουν σε αυτή μετά την ολοκλήρωση της κρουαζιέρας όπως συμβαίνει συνήθως. Τα περισσότερα έσοδα στην κρουαζιέρα έρχονται από το homeporting, επεσήμανε ο ΥΝΑ και προσέθεσε ότι χωρίς homeporting δεν υπάρχει ανάπτυξη της κρουαζιέρας.
Επίσης υπογράμμισε ότι μέσα στο 2020 θα προκηρυχθούν διεθνείς διαγωνισμοί για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που είναι Ανώνυμες Εταιρείες και μπορούν να γίνουν και λιμάνια κρουαζιέρας.
Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του τραπεζίτη και Γενικού Γραμματέα της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, Γιώργου Ξηραδάκη:
«Είναι ντροπή για τη χώρα μας που δεν έχουμε κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία. Και έχουμε μπροστά μας μία φοβερή πρόκληση η οποία δεν είναι μπλε αλλά είναι πράσινη. Έχουμε την πρόκληση της πράσινης ανάπτυξης της Ευρώπης με κάποια τρισεκατομμύρια που είναι να πέσουν τόσο στη στεριά όσο και στη θάλασσα. Μέσω αυτών των χρημάτων πρέπει αν δούμε πραγματικά πώς εμείς θα μπορέσουμε να επαναδραστηριοποιήσουμε τα ναυπηγεία μας να δημιουργήσουμε πράσινα ναυπηγεία και να μπορέσουμε να κάνουμε πλοία πράσινα τα οποία θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα» και συνέχισε:
«Μην ξεχνάτε ότι από δύο-τρεις μικρές οικογένειες δημιουργήθηκε η παγκόσμια αγορά της κρουαζιέρας και αυτές οι οικογένειες ήταν ελληνικές. Και αυτοί είμαστε ακόμη εδώ, Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να επαναφέρουν την ελληνική κρουαζιέρα στο προσκήνιο. Να ξέρετε κύριοι υπουργοί, κύριε Πλακιωτάκη, κύριε Θεοχάρη, ότι η λύση είναι η ενεργοποίηση των πράσινων ταμείων γα να μπορέσουμε να έχουμε τη νέα κρουαζιέρα του κόσμου και όχι μόνο της Ελλάδος».