ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Απ. Οντόπουλος στο TheNewspaper.gr: «Οι έμποροι  πρέπει να αντιληφθούν ότι είναι πιο δυνατοί από τα πολυκαταστήματα»

δσσδ 1
milonas 728x120

 Τονωτική ένεση στο ηθικό των εμπόρων που έχουν γονατίσει την τελευταία δεκαετία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η συνέντευξη με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Ν. Ιωνίας Απόστολο Οντόπουλο, ο οποίος και δίνοντας τη νέα διάσταση του επιχειρείν μιλά για την αναγκαιότητα της ευελιξίας, της τεχνολογικής επιχειρηματικότητας και της συνεχούς εκπαίδευσης σε θέματα μάρκετινγκ που θα δώσουν νέες προοπτικές στους εμπόρους. 

Μόλις στα 39 του χρόνια, βάζει πλώρη για δεύτερη θητεία στην Διοίκηση του αρχαιότερου Συλλόγου στην ιστορία του Βόλου και του δεύτερου παλαιότερου στην Ελλάδα -μετά την Σύρο το 1896- καθώς ήδη προετοιμάζεται για τις εκλογές για την ανάδειξη της νέας Διοίκησης τον ερχόμενο Ιούνιο.

Βέβαια, τους τελευταίους μήνες, ζει σε δημιουργικό ντελίριο, όπου και τρέχει με χίλια για την αναβίωση του Επιχειρηματικού Πανοράματος, τον ερχόμενο Απρίλιο, καθώς είναι ήδη πεπεισμένος ότι θα αποτελέσει το γεγονός της χρονιάς και θα σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας.

Και για όσους ήδη φοβούνται την κάθοδο του Απόστολου και σε άλλες θέσεις εξουσίας, ο ίδιος σπεύδει να απαντήσει ότι για την επόμενη δεκαετία είναι στοχοπροσηλωμένος στις δύο μεγάλες του αγάπες, το εμπόριο και την οικογένεια, που ήδη έχει αποκτήσει….

Συνέντευξη: Ειρήνη Θεοδωροπούλου

Το 2020 αποτελεί χρονιά ορόσημο για τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου-Ν. Ιωνίας που αναβιώνει το Επιχειρηματικό Πανόραμα, σε μία περίοδο που η αναστροφή της εθνικής οικονομίας είναι γεγονός. Η στόχευσή σας για τη διοργάνωση ποια είναι;

To Επιχειρηματικό Πανόραμα – Μαγνησία 2020 θα είναι το γεγονός της χρονιάς και θέλουμε να σηματοδοτήσει την επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας. Στόχος μας δεν είναι απλά να «διαφημιστούμε», αλλά να ανοίξουμε νέους επιχειρηματικούς δρόμους, να προκύψουν νέες εμπορικές συνεργασίες και συμφωνίες, να προωθήσουμε νέες τεχνολογίες και σύγχρονες εφαρμογές των τοπικών επιχειρήσεων, να αναδείξουμε νέες ιδέες, καινοτόμα προϊόντα και να προβάλλουμε το τοπικό στοιχείο και τα προϊόντα μας. Το επιχειρηματικό πανόραμα είναι ένα εγχείρημα που προσδοκά να ανατρέψει την απραξία, να δώσει σε κάθε επαγγελματία τη δυνατότητα να χτίσει την επικοινωνία με τον πελάτη του, να αναδείξει την τοπική επιχειρηματικότητα έναντι των πολυεθνικών. Στηρίζουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις και τις δίνουμε χώρο και χρόνο για να προβληθούν. Αυτό για εμάς είναι ένα μεγάλο βήμα και ευελπιστούμε να αγκαλιαστεί από όλους.

Η αλήθεια είναι ότι επί θητείας σας ο Εμπορικός Σύλλογος «ξαναζωντάψε» με δράσεις όπως το Επιχειρηματικό Πανόραμα, η Λευκή Νύχτα και άλλες παρεμβάσεις σε τοπικά ζητήματα. Τι άλλο να περιμένουμε από τον Εμπορικό Σύλλογο;

Είχα την τύχη ως πρόεδρος να με πλαισιώσουν στο ΔΣ, άνθρωποι με ιδανικά, ήθος, γνώσεις και αγάπη, γι’ αυτό που επέλεξαν να κάνουν. Όλοι μαζί οραματιστήκαμε ένα σύγχρονο σύλλογο που δεν θα στέκεται μόνο στα αμιγώς συνδικαλιστικά ζητήματα. Οι δράσεις που αναφέρετε είναι αυτές που γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος, το σημαντικό όμως έργο του Συλλόγου είναι τα πολλά μικρά καθημερινά ζητήματα που επιλύει και το γεγονός ότι μέσω της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας επηρεάζει ως ένα βαθμό τα κέντρα λήψης αποφάσεων. 

Ο ρόλος κάθε Συλλόγου είναι να αφουγκράζεται τις ανάγκες των μελών του  και να υπερασπίζεται τα δικαιώματα τους. Η ευελιξία, η τεχνολογική επιχειρηματικότητα και συνεχής εκπαίδευση σε θέματα μάρκετινγκ είναι αυτά που θα συμβάλουν στη νέα διάσταση του επιχειρείν και θα εισάγουν νέες προοπτικές. Σε αυτά τα πλαίσια ο Σύλλογος είναι ανοικτός για να στηρίξει πρωτοβουλίες ψηφιακής τεχνολογίας φιλικές στον έμπορο και τον καταναλωτή. Ευελπιστούμε ως Σύλλογος να συμμετέχουμε σε τέτοια προγράμματα που στόχο έχουν τον εκσυγχρονισμό του εμπορίου.  Οι στόχοι είναι υψηλοί , για αυτό καλούμε κάθε συνάδελφο να στηρίζει το Σύλλογο ως μέλος ή και διεκδικώντας μια θέση στο ΔΣ. Βάζοντας ο καθένας την πρωτοβουλία και την ιδέα οικοδομούμε μια νέα γενιά εμπόρων. 

Η εορταστική κίνηση των καταστημάτων τα Χριστούγεννα δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα στην αγορά, με αποτέλεσμα οι καταστηματάρχες ανά την χώρα να μιλούν για «μαύρο» Δεκέμβρη. Ποιες οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να αλλάξει το δυσμενές κλίμα και να αποσοβηθούν τα λουκέτα;

Δυστυχώς, η εορταστική κίνηση των Χριστουγέννων δε λειτούργησε ευνοϊκά στην αύξηση τζίρου, γεγονός που απογοήτευσε την πλειονότητα των εμπόρων. 

Η εξέλιξη και η ανάπτυξη της εμπορικής κίνησης δεν είναι μια μονόπλευρη διαδικασία, αλλά καθιστά πρωτίστως την ανάγκη να αναληφθούν  κρατικές πρωτοβουλίες για τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης. Σημαντική είναι η ενίσχυση του εισοδήματος των καταναλωτών, η ελάφρυνση των πάγιων λογαριασμών κι οφειλών τόσο του ιδιώτη όσο και του επιχειρηματία. 

Για εμάς, τους ελεύθερους επαγγελματίες, για το μικρομεσαίο έμπορο που στηρίζει άμεσα την ελληνική οικονομία  είναι επιτακτική ανάγκη ο εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος, η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, και η σταθερότητα ενός ευνοϊκού κλίματος της αγοράς. Ταλανιζόμαστε  από έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης.  Όλοι στρουθοκαμηλίζουμε το πρόβλημα, η κρίση αναδεικνύει πιο έντονα από ποτέ τις συνέπειες της, το κράτος, λοιπόν πρέπει να σταθεί αρωγός στην επιβίωση επιχειρήσεων και στην μείωση της ανεργίας. Μόνο έτσι, θα αποφευχθούν τα «λουκέτα» . 

Από την άλλη, η πόλη μας έχει τις δυνατότητες για ανάδειξη ενός τόπου τόσο χειμερινής όσο και καλοκαιρινής επισκεψιμότητας. Ο τουρισμός είναι ένας εν δυνάμει  τομέας που θα μπορούσε να συμβάλει στην τόνωση της αγοράς, όχι να εξαλείψει τα βασικά προβλήματα. Ωστόσο, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμιά σοβαρή κι ενδελεχή μελέτη τουριστικού σχεδιασμού από τους αρμόδιους φορείς.

Πάγια θέση του ΕΣΒ είναι να παραμείνει κλειστή η αγορά τις Κυριακές. Πώς προτίθεστε να διαχειριστείτε την κατάσταση όταν πολυκαταστήματα καλοβλέπουν μία τέτοια προοπτική;

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου επί κάθε ευκαιρία, που του δίνεται, μέσα από συναντήσεις με τους αρμόδιους Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς και Θεσμικούς φορείς του εμπορίου υποβάλλει στις συζητήσεις του και αιτείται την κατάργηση των νόμων των θεσμοθετημένων  Κυριακών, πλέον των εορταστικών και την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.  Η κατάργηση του νόμου είναι η μόνη λύση και η μεταρρύθμιση των νομοσχεδίων που επιτρέπουν με μικρά άρθρα την ενίσχυσή τους. Πρέπει να αντιληφθούν όλοι  οι έμποροι ότι είμαστε πιο δυνατοί από τα πολυκαταστήματα. Οι μεγάλες επιχειρήσεις διαμορφώνουν το ωράριο τους σύμφωνα με το ωράριο της τοπικής κοινωνίας κι αυτό το παρατηρούμε χρόνια τώρα. Η λειτουργία των καταστημάτων δεν ευνοεί κανέναν παραγωγικό φορέα και έχουμε αναφέρει μέσα από τοπικές έρευνες αλλά και έρευνες μεγαλύτερων εθνικών δημοσκοπήσεων ότι οι Κυριακές δεν είναι μέτρο ανάπτυξης ούτε ενισχύουν το τζίρο των καταστημάτων . 

 

Γιατί τα καταστήματα παραμένουν κλειστά όταν κρουαζιερόπλοια έρχονται στην περιοχή μας; Ήδη έχουν ακουστεί πολλές «γκρίνιες» γι’ αυτό.

Ως πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου δεν έχω «γκρίνιες»  από συναδέλφους, γιατί δεν ανοίγουν κατά την άφιξη των κρουαζιερόπλοιων. Γιατί αναρωτιέστε; Δεν θέλουν να δουλέψουν οι επαγγελματίες; 

Η απάντηση είναι αληθής και σαφής, δεν υπάρχει τουριστικός σχεδιασμός για

  • προβολή και ανάδειξη του ιστορικού και πολιτιστικού πλαισίου της περιοχής και της αγοράς
  • ουσιαστική ενίσχυση της προώθησης και της διαφήμισης των τοπικών προϊόντων.
  • Εκσυγχρονισμού των υποδομών υποδοχής των τουριστών και του δικτύου μεταφορών στην πόλη.
  • πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της κρουαζιέρας για την τοπική εμπορική αγορά

Τα εμπορικά καταστήματα είναι ανοιχτά πρωινές κι απογευματινές ώρες κατά τη άφιξη των κρουαζιερόπλοιων, οπότε έχουν τη δυνατότητα οι τουρίστες να επισκεφθούν την αγορά. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι η επισκεψιμότητα των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων  δεν επιφέρει καμία οικονομική ενδυνάμωση στην τοπική αγορά ώστε να καθιστά αναγκαία τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων.

Πολλοί καταναλωτές έχουν εκφράσει την άποψη ότι οι έμποροι το μόνο που κάνουν είναι να «περιφέρουν» την μιζέρια τους. Ποια τα παραπάνω βήματα που θα μπορούσε να κάνει ο εμπορικός κόσμος για προσέλκυση καταναλωτών; 

Δεν πιστεύω ότι οι συνάδελφοι επιδιώκουν τη στάση αυτή, γιατί είναι καιρός να παραδεχτούμε όλοι τη σκληρή αλήθεια: η οικονομική κρίση της χώρας «τσάκισε» πολλούς επιχειρηματίες μικρούς και μεγάλους ακόμη, οδήγησε σε «αυτοκτονίες» και πολλοί από εμάς καταφέραμε  μέχρι τώρα να σώσουμε κυριολεκτικά τις επιχειρήσεις μας και τα μεροκάματα των υπαλλήλων μας με κάθε τρόπο. Οι οικονομικές δυσκολίες έχουν προσβάλλει τη ψυχολογία των εμπόρων όσο και των καταναλωτών, παρόλα αυτά εγώ θεωρώ  ότι οι μικρομεσαίοι έμποροι είναι αγωνιστές και παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν προσπαθούν να εξελιχθούν, κι αυτό επιδιώκει κι ο Εμπορικός Σύλλογος μέσω εκδηλώσεων εξωστρέφειας ως έμπρακτη ανταπόδοση της στήριξης των καταναλωτών και ως μέτρο ανατροπής της αρνητικής ψυχολογίας.  Ο καταναλωτής γνωρίζει πολύ καλά τις τοπικές επιχειρήσεις, που χρόνια βρίσκονται δίπλα του, που ας μη κρυβόμαστε τον εξυπηρετούν με «βερεσέ» σε αντίθεση με τα πολυκαταστήματα, που του κάνουν τιμές κάτω του κόστους, που στέκεται όλη μέρα στο μαγαζί του για να τον εξυπηρετήσει.

Όντας ενεργός Πρόεδρος με πλούσια δράση και παρέμβαση σε τοπικά ζητήματα αρκετοί είναι αυτοί που λένε ότι ο «μικρός έχει βλέψεις» είτε για Πρόεδρος στο Επιμελητήριο, είτε για Δήμαρχος, είτε για βουλευτής. Τα δικά σας σχέδια ποια είναι; Πώς φαντάζεστε τον Απόστολο Οντόπουλο σε 10 χρόνια;

Έχοντας μια επιχείρηση που προήλθε από τον αγώνα του πατέρα μου και της μητέρας μου, σκοπός και μέλημα μου είναι να αναπτύξω την επιχείρησή μου και να σταθεροποιηθώ στον εμπορικό χώρο. Μέσα από τον Εμπορικό Σύλλογο βρίσκω τη θέση που μπορεί να συμβάλει στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των εμπόρων, την άνθηση της τοπικής οικονομίας και την ανάδειξη της βολιώτικης αγοράς ως χώρο πρωτίστων προτιμήσεων. Γι΄ αυτό καλώ όλους τους συναδέλφους να σταθούν στο πλευρό του Συλλόγου και όλοι μαζί να διεκδικήσουμε την αίγλη της παλιάς εμπορικής αγοράς και την τόνωση της επιχειρηματικότητας.  Όσον αφορά τους προσωπικούς στόχους εύχομαι να είμαι υγιής και ευτυχισμένος οικογενειάρχης, να είμαι παρών σε όσους με χρειάζονται και να έχω τη δυνατότητα προσωπικής αυτοβελτίωσης. 

error: Content is protected !!