Ερώτηση Βελόπουλου σε τρεις υπουργούς για τον παραλιακό οδικό άξονα Λάρισας – Μαγνησίας

kuriakos belopoulos
FCO SUMMER 80 728x90 1
milonas 728x90 1

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Τουρισμού και Ανάπτυξης κατέθεσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης και βουλευτής Λάρισας, ύστερα από δημοσίευμα του TheNewspaper.gr

H ερώτηση:

Κύριοι κύριοι Υπουργοί,

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστοτόπου ΤheΝewspaper.gr (14/01/2020)

«..Η ευρύτερη περιοχή των παραλίων της Λάρισας αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες παραθεριστές που την επιλέγουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, καθώς διαθέτει μια ακτογραμμή που φτάνει τα 50 χιλιόμετρα.

στην σκιά του Μαυροβουνίου, του Κισσάβου και του Ολύμπου.

Η ανάπτυξη της περιοχής αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων και των επαγγελματιών των παραλίων που αναζητούν εδώ και πολλά χρόνια τρόπους για την σταθερή προσέλκυση τουριστών πέρα από τους Λαρισαίους, που κατά κύριο λόγο επιλέγουν για τις διακοπές τους τα παράλια του νομού Λάρισας. 

Ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που η συγκεκριμένη περιοχή δεν έχει καταφέρει να αξιοποιηθεί στο έπακρο ώστε να έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη; Οι λόγοι προφανώς είναι πολλοί και θα ήταν μάλλον άστοχο κάποιος να πει ότι μια ή δύο παρεμβάσεις θα ήταν αρκετές ώστε να αποκτήσουν τα παράλια της Λάρισας την θέση που τους αξίζει στον τουριστικό χάρτη.

Παρ’ όλα αυτά αποτελεί κοινή πεποίθηση πως ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα που εντοπίζει κανείς, είναι ότι η περιοχή των παραλίων του νομού Λάρισας δεν διαθέτει, μέχρι στιγμής, σύγχρονη πρόσβαση προς τις παραθαλάσσιες περιοχές»

Για το θέμα της πρόσβασης προς τις παραθαλάσσιες περιοχές, σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστοτόπου larissanet.gr,(19/08/2019), οι δήμαρχοι Αγιάς και Τεμπών έστειλαν επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τον πολύπαθο κόμβο του Πυργετού.

Στην επιστολή τους οι δύο δήμαρχοι μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι,

«..Κύριε Υπουργέ μετά την λειτουργία των σηράγγων και την παράκαμψη των Τεμπών, είναι προφανές ότι η φυσιογνωμία της Κοιλάδας παίρνει άλλο χαρακτήρα. Για να μπορέσει όμως να δώσει προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Τεμπών και Αγιάς, θα πρέπει να κατασκευαστεί ολοκληρωμένος κόμβος στο ύψος του Πυργετού.»

Δεν φτάνει σίγουρα μόνο το παραπάνω οδικό έργο για την περιοχή.

Είναι αναγκαίο να προχωρήσουν περισσότερα έργα υποδομών ώστε να επιτραπεί η απρόσκοπτη μετακίνηση των τουριστών στην ευρύτερη περιοχή.

 Εντύπωση βεβαία προκαλεί το γεγονός ότι η κυβέρνηση όσον αφορά έργα απαραίτητα για την συνολική ανάπτυξη της περιφέρειας Θεσσαλίας τα θεώρει πάντα πολύ ακριβά και πολύ δύσκολα να γίνουν.

Η αναμενομένη Ανάπλαση  του παραλιακού μετώπου (Βελίκα – Σωτηρίτσα – Αγιοκάμπου) και η βελτίωση των αλιευτικών καταφυγίων Αγιοκάμπου, Κουτσουπιάς και Στομίου είναι προς την σωστή κατεύθυνση. 

Στην αναγκαιότητα βελτίωσης του παραλιακού άξονα αναφέρετε, δημοσίευμα του ιστοτόπου larissapress.gr(14/01/2020),γράφοντας ότι,  «..το έργο οδικής σύνδεσης των περιοχών, Λάρισας και Μαγνησίας δηλαδή του Πηλίου και της ευρύτερης περιοχής της παραλιακής Θεσσαλίας αποτελεί πολύ σημαντικό έργο.

Οι περιοχές αυτές συγκροτούν την ανατολική παραλιακή ζώνη της Περιφέρειας Θεσσαλίας (Ν. Μαγνησίας, Ν. Λάρισας), από νότο προς βορρά: Αργαλαστή, Ζαγορά, Αγιά, Πυργετός. »

Για το συγκεκριμένο  οδικό έργο:

ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός δηλώνει ότι είναι,  «..έργο με τεράστια οφέλη και εργαλείο ανάπτυξης της περιοχής που θα αλλάξει ολόκληρη την εικόνα προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στα παράλια της Θεσσαλίας» 

Χωρίς λιμάνι όμως και αεροδρόμιο το τουριστικό προϊόν της παραλιακής ζώνης  του νομού Λάρισας δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι μπαίνει σε τροχιά ανάπτυξης. Οι άνθρωποι που ζουν στην Θεσσαλία το γνωρίζουν. Ειδικότερα όσον αφορά για το θέμα του αλιευτικού καταφυγίου Αγιοκάμπου,

σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστοτόπου eleftheria.gr(05/11/2018)

«..για πρώτη φορά στην ιστορία του αλιευτικού καταφυγίου Αγιοκάμπου, αγκυροβόλησε  το πρωί οχηματαγωγό πλοίο ανοικτού τύπου, γνωστό ως «παντόφλα» στη ναυτική ορολογία.

Η είσοδος της «παντόφλας» στο χαρακτηρισμένο σήμερα ως αλιευτικό καταφύγιο Αγιοκάμπου, είναι μια απτή απόδειξη ότι υπάρχουν οι δυνατότητες και οι προϋποθέσεις να δεχθεί μεγάλα πλοία και να λειτουργήσει είτε ως μαρίνα, είτε ως λιμάνι υποδοχής μεγάλων επιβατικών πλοίων και φέρι –μποτ, για την ανάπτυξη τόσο της επιχειρηματικής δραστηριότητας όσο και του τουρισμού, στην ευρύτερη περιοχή των παραλίων του νομού Λάρισας αλλά και του ορεινού όγκου του. Για το γεγονός ο Σύλλογος Καταστηματαρχών Παραλίων ν. Λάρισας σχολίασε: «Τι εμποδίζει τις τοπικές αρχές να προσανατολιστούν στην αξιοποίηση του αλιευτικού καταφυγίου Αγιοκάμπου, ώστε να χρησιμοποιείται ευρέως για την ανάπτυξη της εμπορικής, επιχειρηματικής και τουριστικής δραστηριότητας στην περιοχή; Ένα τόσο μεγάλο έργο, ένα λιμάνι που βοηθά την πρόσβαση από τη θάλασσα στην Κεντρική Ελλάδα, γιατί δεν αξιοποιείται επιτέλους προς το συμφέρον του τόπου;».

Στο πνεύμα αυτό, εντύπωση έχει προκαλέσει «..μια μεγάλη συζήτηση για ένα πολυδιάστατο θέμα έχουν ανοίξει χιλιάδες Λαρισαίοι στο Facebook κι αυτό δεν είναι άλλο από τη λειτουργίαδημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην πόλη της Λάρισας.

Επιστήμονες, στρατιωτικοί, άνθρωποι του μόχθου αλλά και των τεχνών, ανεξαρτήτως ηλικίας ανταλλάσσουν απόψεις για το αν πρέπει να γίνει αεροδρόμιο στη Λάρισα. Ζητούν πρώτα να γίνουν οι βασικές υποδομές που σχετίζονται με τον τουρισμό όπως, ο παραλιακός οδικός άξονας, η δημιουργία λιμανιού και μαρίνας στον Αγιόκαμπο και μετά να προχωρήσει η πόλη σε δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου. Οι πρόσφατες όμως  εξελίξεις, με την στρατιωτική αναβάθμιση του συγκεκριμένου αεροδρομίου, μπορούν να επιταχύνουν και να συμπεριλάβουν τις απαραίτητες υποδομές προς την κατεύθυνση αυτή. Αναφέρουν σαν ένα επιτυχημένο μοντέλο την περιοχή της  Μεσσηνίας και την πόλη της Καλαμάτας, που τα κατάφερε μια χαρά, αξιοποιώντας τις  καλοκαιρινές πτήσεις τσάρτερ. Τονίζουν βέβαια το γεγονός ότι, ο Κρατικός Αερολιμένας της Λάρισας είναι το αρχαιότερο Ελληνικό αεροδρόμιο. Άρχισε τη λειτουργία του το 1912 ως πολιτικό αεροδρόμιο και το 1997 μετατράπηκε σε στρατιωτικό. Λειτουργεί ως σήμερα αποκλειστικά με στρατιωτικά αεροσκάφη. » 

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, 

Κύριοι κύριοι Υπουργοί,

 

Ερωτώνται οι κ. κ Υπουργοί

1 .Πότε θα προχωρήσει το υπουργείο στην ολοκλήρωση του οδικού  κόμβου του Πυργετού;

2. Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα της κατασκευής της παραλιακής οδικής σύνδεσης των περιοχών, Λάρισας και Μαγνησίας; 

3. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου  να προχωρήσει στην αξιοποίηση του αλιευτικού καταφυγίου Αγιοκάμπου, ώστε να χρησιμοποιείται ευρέως για την ανάπτυξη της εμπορικής, επιχειρηματικής και τουριστικής δραστηριότητας στην περιοχή;

4. Θα προχωρήσει το Υπουργείο στην τουριστική προβολή του αλιευτικού καταφυγίου Αγιοκάμπου;

5. Είναι στις προθέσεις  του Υπουργείου η δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην πόλη της Λάρισας;

                             Ο ερωτών βουλευτής

                            ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

error: Content is protected !!