ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ν. Σιαχάμης: Δημιουργώντας ακλόνητες ομάδες στον εργασιακό χώρο

DAIKIN
MANOLLO GIF
fotou
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ

Είτε διαχειρίζεσαι έναν πρακτικάριο, είτε μία ομάδα στελεχών σε μία εταιρεία, ένα είναι το σίγουρο: Αν καταφέρεις να τους φτάσεις στο maximum των αποτελεσμάτων, αυτή θα είναι μία επιτυχία για εσένα ως leader της ομάδας. Πολλών το μυαλό αμέσως πηγαίνει στο ότι αυτό επιτυγχάνεται με τη μέθοδο του ‘’μαστιγίου’’, κάτι το οποίο συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα. Όχι δε χρειάζεται ‘’μαστίγιο’’ για να καταφέρεις κάτι τέτοιο.
Οι σπουδαίοι εργοδότες, leaders & ανώτατα στελέχη ξέρουν πώς να εμπνεύσουν και να δώσουν κίνητρο στους εργαζομένους τους.
Όλα φυσικά ξεκινούν από την επικοινωνία.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο αποθαρρυντικό από έναν εργοδότη – leader που δεν πιστεύει στις ικανότητες ενός ατόμου που διαχειρίζεται και που έχει επιλέξει πιθανότατα ο ίδιος. Ακόμα και εργαζόμενοι με γερές βάσεις και υψηλή αυτοπεποίθηση, θα εμφανίσουν αισθητή κάμψη, αν ο εργοδότης τους δεν τους πιστεύει. Η μαγική λέξη σε αυτήν την περίπτωση είναι η ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ.. ΔΕΙΞΤΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ.
Όταν είσαι ο ηγέτης μίας ομάδας ανθρώπων θα πρέπει να γνωρίζεις ότι δεν κάνουν όλοι για όλα. Οι μεγάλες εταιρείες γνωρίζουν ότι κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές ικανότητες και εντοπίζουν σε ποιο κομμάτι είναι καλύτερος ο καθένας και τον οδηγούν προς τα εκεί.
Οι κορυφαίοι leaders δεν αφήνουν το ‘’εγώ’’ να παρεμποδίσει την ομαλή λειτουργία και αναζητούν συμβουλές από όλους ανεξάρτητα από ποια θέση έχει κάποιος. Δείξε έμπρακτα ότι τους υπολογίζεις.
Μίλα με την ομάδα σου και δες αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που χρήζει άμεσης επίλυσης. Δημιούργησε τις ιδανικές συνθήκες εργασίας και η απόδοση σίγουρα θα αυξηθεί.
Η πόρτα σου να είναι πάντα ανοιχτή και να το δείχνεις. Να δέχεσαι ερωτήσεις και να είσαι πρόθυμος να εξηγείς έτσι ώστε να τρέχουν γρήγορα οι διαδικασίες. Κανείς δεν πρέπει να φοβάται να κάνει ερωτήσεις μέσα σε μία επιχείρηση.
Να επαινείς τα καλά αποτελέσματα: Μην αφήνεις κανένα καλό αποτέλεσμα χωρίς επιβράβευση. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι συγκλονιστικό, αρκεί να υπάρχει μια άκρως επαγγελματική συμπεριφορά ή ένα μικρό θετικό αποτέλεσμα (π.χ. ένα μικρό έσοδο) ή μια απλή ιδέα ή κάποιου είδους βοήθεια κ.λπ. Είναι σημαντικό να υπενθυμίζεις το «σωστό» δρόμο και αυτό μπορείς εύκολα να το κάνεις με δύο τρόπους, με το να λές μπράβο για την καλή δουλειά και με το να δίνεις εσύ το καλό παράδειγμα.
Να κάνεις γνωστά τα καλά νέα: Η θετική επικοινωνία είναι το κλειδί για όλες τις δραστηριότητες μιας επιχείρησης. Το να μεταφέρονται τυχόν άσχημα νέα θα έχει καταστροφικές συνέπειες για τη λειτουργία της επιχείρησης, αφού το πρώτο πράγμα που κάνουν είναι να αποσυντονίζουν τους πάντες στο άκουσμά τους. Δημιούργησε μια κουλτούρα όπου τα άσχημα νέα θα περιορίζονται μόνο στα άτομα που πρέπει να χειριστούν την κατάσταση, ενώ τα καλά νέα να γνωστοποιούνται σε όλα τα τμήματα της επιχείρησης.
Να αμείβεις καλά τους εργαζομένους σου: Στην Ελλάδα της κρίσης δεν ήταν λίγες οι κερδοφόρες επιχειρήσεις, οι οποίες εκμεταλλεύτηκαν την γενικότερη αρνητική κατάσταση για να μειώσουν τις αποδοχές υφιστάμενων εργαζομένων ή για να προσλαμβάνουν ταλαντούχους ανθρώπους με εξευτελιστικές αμοιβές. Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα με εργοδότες, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αμείβουν καλά τους εργαζομένους τους, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις (ακαδημαϊκές γνώσεις, προϋπηρεσία, ισχυρές δεξιότητες). Αντ’ αυτού αμείβονται με εξευτελιστικούς μισθούς και καλούνται να εργαστούν υπό αντίξοες συνθήκες λόγω του ότι η κεφαλή της επιχείρησης δεν μπορεί να αντιληφθεί τη σημαντικότητα όλων των παραπάνω και συνεχίζει να ακολουθεί δικές του μεθόδους βάση της κακής του νοοτροπίας.
Δεν είναι λίγα και τα παραδείγματα αυτών των εργοδοτών που λένε συνεχώς ‘’Ξέρεις πόσοι περιμένουν στην ουρά; Άμα θέλεις σήκω και φύγε’’. Τα αποτελέσματα τέτοιων μεθόδων είναι προφανή με φυσικό επακόλουθο πολλές επιχειρήσεις να έχουν καταντήσει ‘’εργοστάσια ανακύκλωσης εργαζομένων’’ και να χαλάνε φυσικά το όνομα τους. Δεν είναι λίγες οι φορές όπου καταναλωτές αρνούνται να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες από εταιρείες, για τις οποίες είναι ευρέως γνωστή η κακομεταχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους.
Συμπερασματικά: κάθε επιχειρηματίας χρειάζεται τη στήριξη ενός υγιούς, ευχαριστημένου και παραγωγικού προσωπικού. Σε διαφορετική περίπτωση το να κρατήσεις την επιχείρησή σου στην επιφάνεια μπορεί να αποβεί ένα εξουθενωτικό έργο.

KEN

Ο Νίκος Σιαχάμης είναι πτυχιούχος Bachelor του τμήματος Ευρωπαϊκής Διοίκησης Επιχειρήσεων & Κάτοχος Master του τμήματος επικοινωνίας και στρατηγικού Marketing του Ομοσπονδιακού Πανεπιστημίου της Ουαλίας. Έχει εργαστεί σε Μεγάλες εταιρείες της Αθήνας ως Team Leader και σε θέσεις ανώτερου στελέχους στους τομείς της εταιρικής επικοινωνίας και της ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού.

error: Content is protected !!