ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χ. Μπουκώρος: Λύνονται τα προβλήματα των λιμενικών 

0836101001461007432 3
MANOLLO GIF
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ

Ρυθμίζονται επιτέλους σημαντικά προβλήματα που ταλάνιζαν τη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος και απασχολούσαν του λιμενικούς, με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με θέμα «Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές», στο οποίο εισηγητής είναι ο βουλευτής Μαγνησίας Ν.Δ. Χρήστος Μπουκώρος. 

KEN 1

Ο βουλευτής Μαγνησίας κατά τη χθεσινή εισήγησή του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου εξήρε το ρόλο και τη σημαντική  προσφορά των λιμενικών απέναντι σε όλα όσα αντιμετωπίζει η χώρα, ενώ επεσήμανε  ότι «το εν λόγω νομοσχέδιο φιλοδοξεί να επανεκκινήσει  ολόκληρο το υπουργείο και να το θέσει σε ετοιμότητα ενόψει των νέων αναγκών που δημιουργούνται, πολλές εκ των οποίων έχουν επείγοντα χαρακτήρα και είναι αρμοδιότητας του Υπουργείου Ναυτιλίας, όπως η λειτουργία του Λιμενικού Σώματος».

Συγκεκριμένα, στην ομιλία του ο Χρήστος Μπουκώρος επεσήμανε τα εξής: «Το σημαντικότερο κομμάτι αυτού του νομοσχεδίου έχει να κάνει με την ενίσχυση και την ανασυγκρότηση του λιμενικού σώματος. 

Η σκέψη όλων μας, θέλω να πιστεύω, είναι τα τελευταία χρόνια, αλλά και ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, στις γυναίκες και τους άντρες του Λιμενικού Σώματος που πραγματικά κάτω από αντίξοες συνθήκες θαλασσοδέρνονται στο Ανατολικό Αιγαίο, για να επιτελέσουν το ανθρωπιστικό έργο που τους αναλογεί, αλλά κυρίως να φροντίσουν τα υπαρκτά θαλάσσια σύνορά μας. Και η φρούρηση των θαλάσσιων συνόρων, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι εμπεριέχει πολλές δυσκολίες. Έρχεται, λοιπόν, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο να αυξήσει τις οργανικές θέσεις του Λιμενικού Σώματος από 8.000 που είναι σήμερα στις 9.500, δηλαδή, 1.500 επιπλέον οργανικές θέσεις στο Λιμενικό Σώμα. Από αυτές τις 1.500 με πρόβλεψη σαφέστατη του νόμου, οι 900 θέσεις προορίζονται για το Ανατολικό Αιγαίο, για να θωρακίσουμε τα σύνορα, για να προστατεύσουμε τα νησιά μας, για να λειτουργήσει το Λιμενικό Σώμα, όπως είναι το καθήκον του στη διαφύλαξη της κοινωνικής ειρήνης, των συμφερόντων των νησιωτών μας και της φρούρησης των συνόρων της χώρας μας. 

Για τις 1.500 οργανικές θέσεις, ένας διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη. Έχουν εισαχθεί στις παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος, μέσω των Πανελλαδικών 130 ήδη, οι οποίοι θα αποφοιτήσουν όμως σε βάθος τετραετίας. Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα για τη διεξαγωγή και άλλου διαγωνισμού με την διαδικασία του ΑΣΕΠ και έτσι σιγά-σιγά σε βάθος διετίας, τριετίας, τετραετίας, με τους αποφοίτους των παραγωγικών σχολών, θα καλυφθούν οι συγκεκριμένες θέσεις και θα οδηγηθούμε στην ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος. 

Με ποιόν άλλο τρόπο το νομοσχέδιο ενισχύει το Λιμενικό Σώμα; Ξέρετε ότι τα πλωτά μέσα στο Λιμενικό Σώμα αυξάνονται. Είχαμε τη δωρεά της Ένωσης Εφοπλιστών, 10 ταχύπλοα σκάφη, τα οποία αρχίζουν να παραλαμβάνονται. Έχουμε μέσω της χρήσης ευρωπαϊκών προγραμμάτων την παραγγελία άλλων 43 σκαφών, υπερσύγχρονων, που θα θωρακίσουν το Λιμενικό Σώμα. Αυτά τα σκάφη οπωσδήποτε χρειάζονται στελέχωση. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι από τις Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού μπορούν να εισαχθούν οι ειδικότητες του πλοηγού και του μηχανικού στο Λιμενικό Σώμα και με την κατάλληλη εκπαίδευση, μέσα από τους θεσμούς που παρέχει το Υπουργείο και το Λιμενικό Σώμα, να εκπαιδευτούν και να πιστοποιηθούν στα ειδικά αυτά σκάφη, ώστε να είναι -χωρίς να υπονοήσω τίποτα άλλο- ετοιμοπόλεμοι, από την πρώτη στιγμή και να στελεχώνουν αυτά τα σκάφη, που επιτελούν μεγάλο έργο -το βλέπουμε όλοι καθημερινά- αλλά χρειάζονται και το ανάλογο προσωπικό για να λειτουργήσουν και να είναι αποτελεσματικά. 

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο -και αυτό αφορά όλους τους λιμενοφύλακες- έρχεται να άρει μία πολύ σημαντική αδικία. Ξέρετε ότι με τις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, η υπηρεσία των λιμενοφυλάκων επεκτάθηκε από τα 25 στα 40 χρόνια. Όμως, κανείς δεν ήρθε να προβλέψει ότι αυτοί οι άνθρωποι τα 15 χρόνια παραμένουν ουσιαστικά βαθμολογικά στάσιμοι. Έρχεται το σημερινό νομοσχέδιο να άρει αυτή την αδικία και να πει ότι για τους πτυχιούχους λιμενοφύλακες θα υπάρχει αυτή τη δεκαπενταετία μία εξέλιξη, πέραν του βαθμού του σημαιοφόρου, με τον οποίο αποστρατεύονταν, θα εξελίσσονται ως αντιπλοίαρχοι, υποπλοίαρχοι και θα αποστρατεύονται με το βαθμό του πλωτάρχη και για τους μη πτυχιούχους θα αποστρατεύονται με το βαθμό του υποπλοιάρχου. 

Ρυθμίζονται επίσης πελώρια ζητήματα των λιμενικών μας, όπως η συνυπηρέτηση με τους εκπαιδευτικούς, καθώς ήταν οι μόνοι των σωμάτων ασφαλείας, που δεν τύγχαναν του συγκεκριμένου ευεργετήματος σε ευρεία κλίμακα. Πρόκειται για ένα κοινωνικό μέτρο με ρίζες στη συνταγματική διάταξη περί προστασίας της οικογενείας και συνδέεται άμεσα με την άμβλυνση του δημογραφικού προβλήματος.

Επίσης, εισάγεται μέριμνα για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των λιμενικών, ιδιαίτερα στα τουριστικά νησιά, όπου το στεγαστικό πρόβλημα είναι οξύτατο. Πλέον υπάρχει η πρόνοια, ώστε να μπορεί το λιμενικό σώμα να μισθώνει ακίνητα με σκοπό τη στέγαση του προσωπικού, ιδιαιτέρως στην περιοχή του ανατολικού Αιγαίου και των Κυκλάδων με τη χρήση είτε εθνικών πόρων, είτε ευρωπαϊκών πόρων. 

Επεκτείνεται το επίδομα παραμεθορίου των 100 € και σε στελέχη του λιμενικού σώματος στις νησιωτικές απομακρυσμένες περιοχές των  Οθωνών, στη Σαγιάδα και στη Σκύρο. 

Ένα άλλο πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι ότι σε κάποιες περιοχές της χώρας, η προμήθεια φαρμάκων για τους λιμενικούς γινόταν μέσω των τοπικών φαρμακευτικών συλλόγων με αποτέλεσμα να υπάρχουν δυσλειτουργίες. Τώρα με το νέο νομοσχέδιο,  υπογράφεται σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ και έτσι όλοι οι λιμενικοί θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τα φαρμακεία της χώρας που στο σύνολό τους είναι συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ. 

Πέραν τούτων όμως, το κυριότερο είναι ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια διά του νομοσχεδίου να εξορθολογιστεί και να γίνει αντικειμενικό, για πρώτη φορά, το σύστημα μεταθέσεων των λιμενικών μας,  πριμοδοτώντας την υπηρεσία – όπως θα έπρεπε-  στις παραμεθόριες περιοχές». 

Μεταξύ άλλων, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Μπουκώρος, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στην επιτροπή, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις υπόλοιπες ευεργετικές διατάξεις που εισάγονται με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. 

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «το παρόν νομοσχέδιο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου ακτοπλοΐας, στην ενίσχυση λειτουργικότητας του υπουργείου και την διοικητική ανακούφιση πολιτών και φορέων. Με αυτό το νέο νομοσχέδιο προωθείται η δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος. 

Θεσπίζεται η δωρεάν μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς των ανέργων ναυτικών, η αναδιοργάνωση του Συμβουλίου Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο μέχρι πρότινος είχε καταστεί δυσλειτουργικό και πλέον μετατρέπεται σε πολιτικό όργανο, στο οποίο συμμετέχουν οι Γενικοί Γραμματείς των αρμόδιων υπουργείων. Έτσι, το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής, που δεν λειτούργησε ποτέ μέχρι σήμερα, γίνεται πιο ευέλικτο και χρηστικό, υπό την εποπτεία του Πρωθυπουργού, με σκοπό τη χάραξη άρτιας αναπτυξιακής και μακροπρόθεσμης νησιωτικής πολιτικής. 

Βελτιώνεται το μεταφορικό ισοδύναμο, καθώς  επεκτείνονται οι δικαιούχοι, δίδεται ευελιξία ως προς την τεκμηρίωση της μείωσης της τιμής των υγρών καυσίμων και παρατείνεται η εφαρμογή του μέτρου μέχρι τις 30 Απριλίου του 2020.

Ρυθμίζονται ζητήματα ακτοπλοϊας, επαναφέρεται η επιθεώρηση πλοίων, χωρίς να καταργούνται οι εμπειρογνώμονες στον έλεγχο εμπορικών πλοίων. Εισάγονται σημαντικές αλλαγές στο ζήτημα των ναυαγοσωστών και δίνεται η δυνατότητα στους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης να επεκτείνουν σύμφωνα με τις ανάγκες το ωράριο παρουσίας ναυαγοσώστη, εμπεδώνοντας το αίσθημα ασφάλειας στις παραλίες της χώρας. 

Ρυθμίζεται η αδειοδότηση κατασκευών στη χερσαία ζώνη λιμένων, καθώς έρχεται «θεραπευτικά» το νομοσχέδιο δίνοντας στους φορείς προθεσμία για την εκπόνηση μελετών μέχρι το τέλος του 2021 και στους ιδιοκτήτες- καταστηματάρχες να συμμορφωθούν μέχρι το τέλος του 2022. 

Τέλος, καταργείται το άρθρο  για τη διαχείριση αποβλήτων στα λιμάνια, διότι υποχρέωση της χώρας είναι η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού». 

error: Content is protected !!