Κων. Μαραβέγιας: Η Ελλάδα μπαίνει πλέον δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης

xmaravegias.jpg.pagespeed.ic .qNVdMEslCB
milonas 728x90 1
FCO Banner 728x110 1

Τα οφέλη που θα προκύψουν από την προώθηση και ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, υπογράμμισε ο βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνος Μαραβέγιας κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, την Τρίτη 21 Ιουλίου, για το σχετικό νομοσχέδιο που επεξεργάστηκαν τα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομικών, Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Ο κ. Μαραβέγιας τόνισε ότι πρόκειται για μια ακόμα μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, για ένα άλμα όχι μόνο στην οικονομικότερη αξιοποίηση νέων τεχνολογιών αλλά και στην περιβαλλοντική προστασία των ελληνικών πόλεων.

Αναφερόμενος στα κίνητρα που δίνονται προκειμένου να γίνει πιο ελκυστική η χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και γενικότερα μεταφορικών μέσων, φιλικών προς το περιβάλλον, ο βουλευτής Μαγνησίας επισήμανε μεταξύ άλλων ότι μειώνεται το κόστος αγοράς και μακροχρόνιας μίσθωσης για τα αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα, προκηρύσσονται δράσεις επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα και, παράλληλα, ενεργοποιείται στο αμέσως προσεχές διάστημα το πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» που θα προσφέρει 100 εκατομμύρια ευρώ για αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων από ιδιώτες και εταιρίες. Επίσης, από 1/1/2021 και για δύο χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν δωρεάν στάθμευση, θα υπάρξει προσαυξημένη έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα για τις δαπάνες αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και θα αυξηθούν οι συντελεστές απόσβεσης για τα αντίστοιχα πάγια, προκειμένου να διευκολυνθούν φορολογικά οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που τα επιλέξουν. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εξασφαλίζεται ότι η χρήση εταιρικού ηλεκτρικού οχήματος και η κάλυψη των εξόδων φόρτισης του δεν θα συμπεριλαμβάνονται στο φορολογητέο εισόδημα, ενώ εξαιρείται το κόστος αγοράς αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ από τα φορολογικά τεκμήρια για αξία οχημάτων μέχρι 50.000 ευρώ. 

Όπως είπε ο κ. Μαραβέγιας, μόνο από τα φορολογικά κίνητρα, η μεσοσταθμική μείωση τιμών που επιτυγχάνεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι 25% και για τα ηλεκτρικά ποδήλατα θα φτάνει το 40%!  «Πρόκειται με άλλα λόγια για μια ριζική αλλαγή παραδείγματος όχι μόνο της Ελληνικής κοινωνίας ή των επιχειρήσεων αλλά και του ίδιου του κράτους που μπαίνει πλέον δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς», τόνισε χαρακτηριστικά. 

Ο κ. Μαραβέγιας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης Βόλου – Λάρισας, το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του καλοκαιριού. Πρόκειται, όπως είπε, για ένα εμβληματικό έργο της νέας εποχής, το οποίο επιτέλους θα αρχίσει να κατασκευάζεται. «Οι καθυστερήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και ο ελλειμματικός σχεδιασμός επί ΣΥΡΙΖΑ δεν αποτελούν για εμάς δικαιολογίες. Όλα αυτά ανήκουν σε ένα κακό παρελθόν. Από ’δω και πέρα αυτό που θέλουν οι πολίτες είναι πράξεις και έργα», υπογράμμισε ο βουλευτής. 

Επίσης αναφέρθηκε στο έργο ενεργειακής αναβάθμισης του Αχιλλοπούλειου Νοσοκομείου Βόλου, επικρίνοντας την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για ερασιτεχνική διαχείριση στα έργα εξοικονόμησης ενέργειας και περιβαλλοντικής προστασίας. Στη περίπτωση της Μαγνησίας, όπως είπε, αυτό ισοδυναμεί με αναξιοποίητα κονδύλια –μόνο για το συγκεκριμένο έργο- ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μαραβέγιας κάλεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος να λύσει τον γόρδιο δεσμό της νομικής εμπλοκής που προκάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, για να προχωρήσει κι η υλοποίηση του έργου αυτού άμεσα από το ΕΣΠΑ.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο θέμα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, επισημαίνοντας ότι, ειδικά στην περίπτωση της Μαγνησίας και των νησιών της, μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος όλων των κατοίκων. Το ερώτημα είναι πως θα εξασφαλιστεί η περιβαλλοντική συμβατότητα των ΑΠΕ με άλλες χρήσεις του δομημένου περιβάλλοντος όπως είναι η τουριστική και η οικιστική. Στο σημείο αυτό, υπενθύμισε ότι έχει απευθύνει ήδη Ερώτηση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και αναμένεται η απάντηση προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες υπεύθυνα για τις θετικές επιπτώσεις τέτοιων επενδύσεων στη προστασία του περιβάλλοντος και όχι μόνο.  

Κλείνοντας, ο κ. Μαραβέγιας υπογράμμισε τη σπουδαιότητα της τροπολογίας για τη τρίμηνη παράταση της τακτοποίησης των αυθαιρέτων και εξαπέλυσε επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας χαρακτηριστικά ότι η διαρκής άρνηση κάθε ωφέλιμης αλλαγής που φέρνει η ΝΔ και η καταγγελτική μανία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, πρέπει κάποια στιγμή να συναντηθούν με την πραγματικότητα. «Πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ κάποτε να αρχίσει να μιλά για τα προβλήματα των πολλών. Όχι των ποινικά υπόλογων, των μικρών μειοψηφιών και των εμπαθών λαϊκιστών του παρελθόντος. Να μιλήσουμε επιτέλους για το μέλλον», κατέληξε. 

error: Content is protected !!