Οι καταλήψεις βλάπτουν σοβαρά την Παιδεία

89550873 2572955412830249 87549253311791104 o
MANOLLO GIF
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ

Γράφει ο Τσιαγκλιώτης Κώστας, Γραμματέας ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Ελλάδος

KEN 1

Την ώρα που η χώρα μας έρχεται αντιμέτωπη με το δεύτερο κύμα της πανδημίας, δεκάδες σχολεία τελούν υπό κατάληψη. Η κατάληψη είναι μια παράνομη πράξη η οποία οφείλει να είναι καταδικαστέα από το σύνολο των πολιτικών και κοινωνικών δυνάμεων. Οποιαδήποτε προσπάθεια για την «νομιμοποίησή τους» αποτελεί παραβίαση των κανόνων δικαίου και της δημοκρατίας. Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης δεν νοείται να μιλάμε πια για καταλήψεις. 

Τα απαραίτητα μέτρα έχουν ληφθεί (δωρεάν παροχή μασκών, αντισηπτικά σε κάθε αίθουσα, απολυμάνσεις, αποστάσεις σύμφωνα με τις εισηγήσεις των ειδικών), και όλα τα σενάρια έχουν προβλεφθεί, αφού πλέον έχουμε στη φαρέτρα μας και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία λειτούργησε ήδη μια φορά στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ποιοι, άρα, θα ωφεληθούν από τις καταλήψεις; Γιατί σίγουρα, αυτοί, δεν θα είναι οι μαθητές. Οι μαθητές πλήττονται ανεπανόρθωτα καθώς στερούμενοι το αγαθό της Παιδείας, στερούνται τις ευκαιρίες τους για ένα καλύτερο μέλλον.

Στελέχη και πρώην υπουργοί της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, δηλώνουν ότι οι καταλήψεις είναι μέσο αυτοπροστασίας, και η νεολαία ΣΥΡΙΖΑ τις χαρακτηρίζει αυτονόητες. Γιατί όχι άλλωστε, αφού το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας επί ΣΥΡΙΖΑ «έχαιρε άκρας υγείας». Πρέπει εδώ, να θυμίσουμε στην αντιπολίτευση, ότι αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα κάθε ανθρώπου, να έχει πρόσβαση στην εκπαίδευση. Με κλειστά σχολεία, κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό. Επί της ουσίας, οι λίγοι αποφασίζουν για τους πολλούς. Σε μία δημοκρατία όμως, οι μειοψηφίες πρέπει να σέβονται τη γνώμη της πλειοψηφίας.

Η χρονιά θα είναι δύσκολη και κάθε κατάληψη θα την κάνει ακόμη δυσκολότερη. Κανείς δεν υποστήριξε ότι δεν υπάρχουν σημεία που επιδέχονται βελτίωσης. Η βελτίωση έρχεται με διάλογο, όχι με μεθόδους που θα πληγώσουν την παιδεία ανεπανόρθωτα. Δεν είναι μόνο οι χαμένες ώρες μαθήματος, δεν είναι τόσο οι κατεστραμμένες αίθουσες, οι βαμμένοι τοίχοι ή τα σκουπίδια, ούτε το χειρότερο όλων: ότι δηλαδή σε περίοδο πανδημίας δεν εφαρμόζεται, ομολογουμένως, κανένα υγειονομικό μέτρο. Είναι ότι το σχολείο, ο ιερός χώρος της μάθησης, όταν γίνεται έρμαιο υποκινούμενων καταλήψεων, υποβαθμίζεται ολοένα και περισσότερο. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα δεν είναι εκκολαπτήρια των αυριανών καταληψιών, όσο και αν από αυτές “γεννηθούν” πρωθυπουργοί με μόνο προσόν το επαναστατικό τους παρελθόν. Το σχολείο είναι το μέρος που χτίζεται η κρίση και η συνείδηση των παιδιών, που εκπαιδεύονται αλλά και εκπαιδεύουν. Που μαθαίνουν να διεκδικούν, αλλά και να σέβονται. Και αυτό το δικαίωμα είναι για όλους.

Οι Έλληνες, έχουν αγωνιστεί για τα δικαιώματα τους στην παιδεία. Χωρίς ταμπέλες και χρώματα. Όλοι, και από διαφορετική αφετηρία. Δεν είναι λοιπόν, στο χέρι κανενός να τους στερεί το δικαίωμα αυτό. Ας αναλογιστούμε ότι η ελεύθερη έκφραση φιμώνεται με κλειστά σχολεία, όχι με τη χρήση μάσκας, που θα σώσει εν τέλει, την γιαγιά και τον παππού. Άλλωστε, μετά από τόσες καταλήψεις, η παιδεία της Ελλάδας θα έπρεπε να είναι η καλύτερη του κόσμου. Είναι;

error: Content is protected !!