Κάθε Φορά που Εκφράζουμε την Ευγνωμοσύνη μας λέγοντας «Ευχαριστώ», Κάνουμε τον Εγκέφαλό μας να Αισθάνεται Ευτυχισμένος!

kathe fora pou ekfrazoume tin evgnomosyni mas legontas efcharisto kanoume ton egkefalo mas na esthanete eftychismenos 660x330 1
stergiou
fotou
728x110 3

Όταν λέτε σε κάποιον «ευχαριστώ«, το εννοείτε ή το κάνετε απλώς από ευγένεια; Οι νευροεπιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι αν το νιώθετε πραγματικά όταν το λέτε, θα είστε πιο ευτυχισμένοι και πιο υγιείς. Η κοινωνική συνήθεια να εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας στους άλλους δεν είναι μια μόδα του new age, είναι μια πτυχή της ανθρώπινης φύσης που βιοχημικά ωφελεί όσους την εννοούν ειλικρινά.

728X100 3

Οι ψυχολόγοι Dr. Robert Emmons του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια και ο Δρ Michael McCullough του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι δημοσίευσαν μια μελέτη το 2015 που εξέτασε τις άμεσες συνέπειες της έκφρασης της ευγνωμοσύνης στην ψυχολογία μας. Το ένα τρίτο των ατόμων που συμμετείχαν στη μελέτη κλήθηκαν να τηρούν ένα καθημερινό ημερολόγιο σημειώσεων για πράγματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας για τα οποία ήταν ευγνώμονες. Μια άλλη ισάριθμη ομάδα συμμετεχόντων κλήθηκε να καταγράψει καθημερινά ερεθισμούς ή γεγονότα που τους είχαν απογοητεύσει. Το τελευταίο τρίτο των συμμετεχόντων κλήθηκε να κάνει αναφορές στο καθημερινό τους ημερολόγιο σε καθημερινές καταστάσεις και γεγονότα χωρίς να δίνει έμφαση σε θετικά ή αρνητικά συναισθήματα που αυτά τους δημιουργούσαν. Στο τέλος της διάρκειας των 10 εβδομάδων, κάθε ομάδα κλήθηκε να περιγράψει πώς ένιωθαν ψυχολογικά, σε ποιο επίπεδο ήταν η φυσική τους κατάσταση και γενικά αν ήταν ευχαριστημένοι για τη ζωή τους.

Η πρώτη ομάδα που ενθαρρύνθηκε να εκφράζει την ευγνωμοσύνη της καθημερινά ανέφερε ότι αισθάνεται πιο αισιόδοξα και θετικά για τη ζωή από ό, τι οι άλλες ομάδες. Επιπλέον, ανέφερε ότι έκανε δραστηριότητες και σωματική άσκηση και ανέφερε λιγότερες επισκέψεις σε γιατρούς από εκείνους που κατέγραφαν στα ημερολόγια μόνο τις αρνητικές τους εμπειρίες.

Καλύτερη φυσική υγεία

Άλλη έρευνα για τις επιδράσεις της ευγνωμοσύνης στην υγεία αναφέρει ακόμα πιο απτά αποτελέσματα. Η εστίαση στο θετικές στιγμές της μέρας και η ευγενική εκφραστικότητά μας προς τους άλλους μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα του ύπνου και να μειώσουν τα συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης. 

Επιπλέον, φαίνεται πως συνδέεται με την καλύτερη διάθεση, λιγότερη κόπωση και μείωση της φλεγμονής, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής ανεπάρκειας, ακόμη και για όσους είναι ευαίσθητοι.

Η Ευγνωμοσύνη και ο Εγκέφαλος

Οι λόγοι για τους οποίους η έκφραση της ευγνωμοσύνης έχει τέτοιο αντίκτυπο στην υγεία και την ευεξία αρχίζει στον εγκέφαλο. Σε ένα νευρολογικό πείραμα που διεξήχθη από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες, μετρήθηκε η εγκεφαλική δραστηριότητα χρησιμοποιώντας απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού καθώς οι εθελοντές παρακινούνταν να αισθάνονται ευγνωμοσύνη λαμβάνοντας δώρα.
Οι περιοχές του εγκεφάλου που έδειξαν αυξημένη δραστηριότητα ήταν ο εμπρόσθιος προσαγώγιος φλοιός και ο μεσαίος προμετωπιαίος φλοιός – δηλαδή οι περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την ηθική, τις κοινωνικές αντιλήψεις, την ανταμοιβή, την ενσυναίσθηση και την αξιολογική κρίση. Αυτό οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το συναίσθημα της ευγνωμοσύνης ενθαρρύνει μια θετική και υποστηρικτική στάση απέναντι στους άλλους και αφήνει μια αίσθηση ανακούφισης από τους στρεσογόνους παράγοντες. 

Η θετική επιρροή της ευγνωμοσύνης στην ψυχική υγεία συνεχίζεται μετά από ένα μη επιθυμητό γεγονός εάν η το συναίσθημα επανέλθει. Αυτή η μακροχρόνια επίδραση προστατεύει τη ψυχολογική κατάσταση. Μάλιστα στους εφήβους, τα αισθήματα ευγνωμοσύνης έδειξαν αντιστρόφως παράλληλη σχέση με τον εκφοβισμό και τον κίνδυνο αυτοκτονίας. Η ευγνωμοσύνη επηρεάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου σε χημικό επίπεδο και η πρακτική της έκφρασής της του προάγει τα συναισθήματα της αυτοεκτίμησης και της συμπόνιας για τους άλλους.

Αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε την ευγνωμοσύνη και τα επιμέρους χαρακτηριστικά της σε ένα ευρύ φάσμα. Η από μέρους μας δεκτικότητα και προθυμία να βιώσουμε ευγνωμοσύνη επηρεάζει όχι μόνο εμάς ως άτομα αλλά και τις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Η ένταση στις σχέσεις προκαλείται συχνά από τις επαναλαμβανόμενες αρνητικές αναδράσεις από τη μια ή και τις δύο πλευρές χωρίς να εκφράζεται και να επιστρέφεται η ευγνωμοσύνη.

3 Βήματα για να Εκδηλώνεται Περισσότερο την Ευγνωμοσύνη σας!

Σε περιόδους δυσκολιών ή άγχους ίσως είναι δύσκολο να βρίσκετε πράγματα για τα οποία να αισθάνεστε ευγνωμοσύνη. Αλλά αν το σκεφτείτε καλύτερα, όλοι έχουμε κάτι για το οποίο είμαστε ευγνώμονες κάθε στιγμή. Έστω και ένας να υπάρχει που προσεύχεται για σας, ας του πείτε ένα απλό ειλικρινές «ευχαριστώ». Εδώ είναι τρεις εύκολοι τρόποι να φέρετε τον εαυτό σας σε κατάσταση που να εκφράζει της ευγνωμοσύνη του.

  1. Τηρήστε ένα καθημερινό ημερολόγιο με πράγματα και καταστάσεις για τα οποία αισθανθήκατε ευγνωμοσύνη μέσα στη μέρα. Οι καλύτερες ώρες για τις καταγραφές σας είναι το πρωί καθώς αρχίζει η μέρα σας ή το βράδυ πριν κοιμηθείτε.
  2. Φροντίστε να λέτε στους ανθρώπους της ζωής σας πόσο τους εκτιμάτε σε καθημερινή βάση.
  3. Όταν κοιτάζεστε στον καθρέφτη, δώστε στον εαυτό σας μια στιγμή για να σκεφτείτε κάτι που σας αρέσει πάνω σας ή κάτι που έχετε καταφέρει πρόσφατα.

Με τη δύναμη της ευγνωμοσύνης, μπορείτε να ωθήστε το μυαλό σας να ξαναγράψει τις νευρωνικές συνάψεις για να είστε περισσότερο αισιόδοξοι και συμπονετικοί, πράγμα που θα σας κάνει να νιώθετε καλύτερα. Όσο πιο πολύ ψάχνετε, τόσο περισσότερα θα βρίσκετε για να είστε ευγνώμονες. Αυτή η θετικότητα μπορεί να μεταδοθεί και να επεκταθεί στους φίλους σας, δημιουργώντας μια παρέα ενάρετου κύκλου.

Πηγή

error: Content is protected !!