Κ. Παπανάτσιου: Η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για πλήρη διακοπή τοπικών δρομολογίων αφήνει έκθετους τους πολίτες

1d188da9 0536 41ad 8f29 a9f74622267b1 F38615241
stergiou
fotou
728x110 3

Κοινοβουλευτική ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής Μαγνησίας ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με θέμα την αυθαίρετη απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για πλήρη διακοπή τοπικών δρομολογίων που αφήνει έκθετους τους πολίτες του Βόλου και της Λάρισας εν μέσω Πανδημίας. Την ερώτηση συνυπογράφει και ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών ΣΥΡΙΖΑ κ. Ν. Παππάς.

728X100 3

Στην ερώτησή της η Βουλευτής αναφέρει ότι ο Βόλος και η Λάρισα είναι δυο πολύ σημαντικές Θεσσαλικές πόλεις που έχουν στενή οικονομική συσχέτιση και αλληλοεξάρτηση με αποτέλεσμα  εκατοντάδες πολίτες να μετακινούνται καθημερινά ανάμεσα στις δυο πόλεις για την εργασία τους, την υγεία τους ή για συνδιαλλαγή τους με κεντρικές δομές της Περιφερειακής Διοίκησης 

Στο πλαίσιο του  περιορισμού άσκοπων μετακινήσεων και αποφυγής συνωστισμού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχώρησε σε τροποποίηση των δρομολογίων της και ειδικά για τη γραμμή Βόλου – Λάρισας προχώρησε στη πλήρη διακοπή των δρομολογίων. Συνέπεια της παρακάτω αυθαίρετης απόφασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν να οδηγηθεί σε αδιέξοδο μεγάλη μερίδα των εργαζομένων που μετακινούνται ανάμεσα στις δυο πόλεις.

Η κ. Παπανάτσιου επισημαίνει ότι τα πρόσφατα μέτρα για την αντιμετώπιση της Πανδημίας δε περιλαμβάνουν το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων και δημόσιων υπηρεσιών αλλά την εφαρμογή της τηλεργασίας κατά 50%  και ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την απόφασή της για πλήρη διακοπή της γραμμής Βόλου – Λάρισας, δε μερίμνησε για το πως θα μεταφέρονται από και προς την εργασία τους οι εργαζόμενοι που μετακινούνται καθημερινά μέσω του σιδηροδρόμου και δεν διακόπτουν την εργασία τους λόγω της Πανδημίας.

Τελειώνοντας η Βουλευτής επισημαίνει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προβεί τα τελευταία χρόνια στην διακοπή πολλών δρομολογίων Βόλου -Λαρίσας παρόλο που λαμβάνει ένα σημαντικό ποσό για τη λειτουργία της, καθώς η γραμμή έχει χαρακτηριστεί ως άγονη, ενώ παράλληλα  λαμβάνει κρατική επιχορήγηση για τις κενές θέσεις λόγω του περιορισμού της πληρότητας των βαγονιών ως μέτρο αντιμετώπισης της Πανδημίας.

Με βάση τα παραπάνω η Βουλευτής θέτει τα παρακάτω ερωτήματα στον αρμόδιο Υπουργό:

  1. Ποιό είναι το ακριβές ποσό των επιδοτήσεων – ενισχύσεων που λαμβάνει ετησίως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για τη λειτουργία της άγονης γραμμής  Βόλου – Λάρισας και ποιες οι αποζημιώσεις για τη μειωμένη πληρότητα λόγω Πανδημίας.
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να διερευνήσει αν είναι καταχρηστική η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για πλήρη διακοπή της γραμμής Βόλου – Λάρισας καθώς λαμβάνει σειρά επιδοτήσεων για τη λειτουργία της.
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να υποχρεωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να λειτουργήσει σιδηροδρομικές γραμμές πρωινές και απογευματινές ώρες για την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των εργαζομένων εν μέσω Πανδημίας, τηρώντας έτσι τις υποχρεώσεις της απέναντι στους πολίτες της Μαγνησίας και της Λάρισας, που απορρέουν από το ρόλο της  ως χειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας.

Η Ερώτηση Αναλυτικά:

Αθήνα 19-11-2020 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: 

Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Η αυθαίρετη απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ για πλήρη διακοπή τοπικών δρομολογίων αφήνει έκθετους τους πολίτες του Βόλου και της Λάρισας εν μέσω Πανδημίας.

Ο Βόλος και η Λάρισα είναι δυο πολύ σημαντικές Θεσσαλικές πόλεις που έχουν στενή οικονομική συσχέτιση και αλληλοεξάρτηση με αποτέλεσμα, εκατοντάδες εργαζόμενοι να μετακινούνται καθημερινά ανάμεσα στις δυο πόλεις. Επιπλέον η  Λάρισα αποτελεί το Διοικητικό κέντρο της  Περιφέρειας Θεσσαλίας και υπό κανονικές συνθήκες πολλοί πολίτες καθημερινά μεταβαίνουν σε αυτή για συνδιαλλαγή τους με κεντρικές δομές της Περιφερειακής Διοίκησης . 

Στο πλαίσιο περιορισμού άσκοπων μετακινήσεων και αποφυγής συνωστισμού λόγω των πρόσφατων αποφάσεων για το περιορισμό της κυκλοφορίας (ΚΥΑ ΦΕΚ 4899/Β/6-11-2020), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχώρησε σε τροποποίηση των δρομολογίων της σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο. Ειδικά για τη γραμμή Βόλου – Λάρισας προχώρησε στη πλήρη διακοπή των δρομολογίων παρόλο που  εξυπηρετεί πάρα πολλούς εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται στην εργασία τους ή για υποθέσεις που σχετίζονται με την εργασία τους και την υγεία τους.

Συνέπεια της παρακάτω αυθαίρετης απόφασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ήταν να οδηγηθεί σε αδιέξοδο μεγάλη μερίδα των εργαζομένων που μετακινούνται ανάμεσα στις δυο πόλεις οι οποίοι δε δύνανται να χρησιμοποιούν προσωπικό αυτοκίνητο και να προκληθεί συνωστισμός στο πρακτορείο και στις γραμμές του ΚΤΕΛ από εργαζόμενους που πάσχιζαν να βρουν τρόπο να μετακινηθούν για την εργασία τους. 

Σημειωτέων ότι  τα πρόσφατα μέτρα για την αντιμετώπιση της Πανδημίας δε περιλαμβάνουν το κλείσιμο πολλών επιχειρήσεων και δημόσιων υπηρεσιών αλλά την εφαρμογή της τηλεργασίας κατά 50%. 

Επισημαίνεται δε, ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει προβεί τα τελευταία χρόνια στην διακοπή πολλών δρομολογίων Βόλου -Λαρίσας παρόλο που, καθώς η γραμμή έχει χαρακτηριστεί ως άγονη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. λαμβάνει ένα σημαντικό ποσό για τη λειτουργία της.

Επειδή ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα μέσο μεταφοράς που χαίρει μεγάλης προτίμησης από τους πολίτες και ειδικότερα σε συνθήκες Πανδημίας που είναι αναγκαία η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κοινωνική απόσταση σε όλες τις δραστηριότητες και ειδικότερα στις μετακινήσεις.

Επειδή η γραμμή Βόλος- Λάρισα εξυπηρετεί πάρα πολλούς εργαζόμενους που εν μέσω Πανδημίας με τη πλήρη διακοπή της γραμμής αντιμετωπίζουν έλλειψη ασφαλών τρόπων μεταφοράς από και προς την εργασία τους.

Επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. παρόλη την κοινωνική ευθύνη που έχει απέναντι στους πολίτες που καθημερινά εξυπηρετεί, με την απόφασή της για πλήρη διακοπή της γραμμής Βόλου – Λάρισας, δε μερίμνησε για το πως θα μεταφέρονται από και προς την εργασία τους οι εργαζόμενοι που μετακινούνται καθημερινά μέσω του σιδηροδρόμου και δεν διακόπτουν την εργασία τους λόγω της Πανδημίας. 

Επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. λαμβάνει ενίσχυση για τη λειτουργία της άγονης γραμμής Βόλου – Λάρισας

Επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. λαμβάνει κρατική επιχορήγηση για τις κενές θέσεις λόγω του περιορισμού της πληρότητας των βαγονιών ως μέτρο αντιμετώπισης της Πανδημίας 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Ποιό είναι το ακριβές ποσό των επιδοτήσεων – ενισχύσεων που λαμβάνει ετησίως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για τη λειτουργία της άγονης γραμμής  Βόλου – Λάρισας και ποιες οι αποζημιώσεις για τη μειωμένη πληρότητα λόγω Πανδημίας.. 
  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να διερευνήσει αν είναι καταχρηστική η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. για πλήρη διακοπή της γραμμής Βόλου – Λάρισας καθώς λαμβάνει σειρά επιδοτήσεων για τη λειτουργία της 
  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να υποχρεωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. να λειτουργήσει σιδηροδρομικές γραμμές πρωινές και απογευματινές ώρες για την ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των εργαζομένων εν μέσω Πανδημίας, τηρώντας έτσι τις υποχρεώσεις της απέναντι στους πολίτες της Μαγνησίας και της Λάρισας, που απορρέουν από το ρόλο της  ως χειριστή του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας.

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Παππάς Νικόλαος

error: Content is protected !!