ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το σχολείο στην εποχή της πανδημίας

20201126 114100
MANOLLO GIF
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ

Του εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και Προέδρου της ΟΝΝΕΔ ΔHM.Τ.Ο. Ρήγα Φεραίου Αποστολίνα Αλέξανδρου

KEN 1

Το τρέχον έτος αποτελεί μεγάλη δοκιμασία όχι μόνο για την πατρίδα μας, αλλά και για ολόκληρη την ανθρωπότητα. Σε εθνικό επίπεδο, με την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και σε διεθνές επίπεδο, με τρομοκρατικές επιθέσεις σε χώρες της Ευρώπης, πολεμικές συρράξεις και φυσικές καταστροφές. Παράλληλα σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί η μεγαλύτερη δοκιμασία απ’ όλες, αυτή της υγειονομικής κρίσης που βιώνουμε το τελευταίο έτος. Η πανδημία του SARS-CoV2 έχει αλλάξει τις ζωές όλων των ανθρώπων. Καθημερινά ακούμε για τις ηρωικές μάχες που δίνουν οι γιατροί και οι νοσηλευτές στους οποίους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.

Συγχαρητήρια όμως αξίζουν και στους μικρούς ήρωες, τα παιδιά. Από την αρχή της πανδημίας στην Ελλάδα, και το κλείσιμο των σχολείων, χιλιάδες μαθητές ξεκίνησαν μια μεγάλη προσπάθεια ούτως ώστε να κρατήσουν την επαφή τους με το σχολείο μέσω της ηλεκτρονικής τάξης, με την βοήθεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία σε καμία περίπτωση δεν δύναται να αντικαταστήσει τη φυσική τάξη, όμως διατηρείται η επαφή του μαθητή με τη διδακτική διαδικασία, η οποία είναι πολύ σημαντική. Μετά από περίπου έξι μήνες αποχής από τις σχολικές αίθουσες, οι μαθητές επέστρεψαν και πάλι το Σεπτέμβριο στα θρανία, με διαφορετικές ωστόσο συνθήκες από αυτές που έχουν συνηθίσει. Tα σχολεία παρέμειναν ανοιχτά για μεγάλο χρονικό διάστημα και οι μαθητές τήρησαν τα μέτρα, ώστε να μείνουν υγιείς τόσο οι ίδιοι, όσο και οι οικογένειές τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί. Πλέον οι συνθήκες επέβαλαν ξανά το κλείσιμο των σχολείων και οι μαθητές ανταποκρίνονται, για δεύτερη φορά, στην εξ αποστάσεως διδασκαλία, σαφώς όμως πλέον με μεγαλύτερη οργάνωση και καλύτερο εξοπλισμό. 

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να γίνει αναφορά και στην τεράστια προσπάθεια των παιδιών με ιδιαίτερες ανάγκες να προσαρμοστούν στις νέες αυτές συνθήκες. Στον κλάδο της ειδικής αγωγής, τα παιδιά έχουν ανάγκη τη σταθερότητα και τη ρουτίνα, ώστε να χτίζουν με μικρές παρεμβάσεις το μαθησιακό τους εύρος. Όλο αυτό όπως είναι λογικό έχει διαταραχθεί από την πανδημία. Γι αυτό το λόγο η προσπάθεια που καταβάλλουν τα παιδιά αυτά να προσαρμοστούν στις αλλαγές που επιβάλλουν οι νέες συνθήκες, είναι μεγάλη και πολύ συγκινητική.

Τέλος, δε γίνεται να μη σταθούμε και στην πολύ σημαντική συμβολή των εκπαιδευτικών. Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε το κλείσιμο των σχολείων χιλιάδες εκπαιδευτικοί «έβαλαν πλάτη» ώστε να μη χαθεί η επικοινωνία των παιδιών με το σχολείο και τη μαθησιακή διαδικασία. Οι άνθρωποι αυτοί, μέσα σε λίγες ώρες, κατάφεραν να υλοποιήσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, και μάλιστα χωρίς ιδιαίτερη εξοικείωση σ’ αυτήν, και να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

error: Content is protected !!