Η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή στο TheNewspaper.gr: Oι συμπολίτες μου έχουν τη βεβαιότητα ότι μπορούν να στηρίζονται σε μένα

244255599 1784229498453309 968865671313982435 n
ezgif.com gif maker
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ

Συνέντευξη στον Θοδωρή Σταμούλη και στο TheNewspaper.gr, παραχώρησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ζέττα Μακρή.

KEN 1

Η κ.Μακρή έκανε έναν απολογισμό της θητείας της στο Υπουργείο ενώ μίλησε και για τη συνεργασία της με τη Νίκη Κεραμέως.

Επίσης αναφέρθηκε στο ψηφιακό μετασχηματισμό και σε αυτά που μπορεί να προσφέρει στην εκπαιδευτική λειτουργία.

Ερωτηθείσα για τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία και για το κατά πόσο αρκούν τα υπάρχοντα μέτρα που έχουν παρθεί ήταν ξεκάθαρη. 

Σύμφωνα με τον κ. Γκίκα Μαγιορκίνη, επίκουρο καθηγητή Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων «όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες είναι το συχνό test, η χρήση της μάσκας και ο έλεγχος για συμπτώματα, ενώ η λιγότερο αποδοτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών. Μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, στα οποία γίνεται αναφορά και ο ECDC, υπολόγισαν ότι για να επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες μέσω μείωσης της πυκνότητας θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν στα τρία και να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις ημέρες σχολείο εναλλάξ. Αντιθέτως, μέσω του καθολικού test μία φορά την εβδομάδα επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης».

Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ΕΒΕ αλλά και στη συνεργασία με τους τοπικούς «γαλάζιους» βουλευτές.

  

Συμπληρώνονται εννέα μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων σας στο Υπουργείο Παιδείας. Κάντε μας ένα σύντομο απολογισμό.

Έχουν, σχεδόν, συμπληρωθεί 10 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων μου, στο Υπουργείο Παιδείας και από την πρώτη ημέρα αισθάνομαι την ίδια χαρά, αλλά και τον ίδιο ενθουσιασμό, θα έλεγα, για προσφορά και έργο στο ευαίσθητο και απαιτητικό πεδίο της εκπαίδευσης.

Όλο αυτό το διάστημα, οι προκλήσεις από την υγειονομική κρίση υπήρξαν πολλές, ήταν πολυδιάστατες και προσέθεσαν  βαθμούς δυσκολίας. Ακόμα όμως και, υπό αυτές τις δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες, στο Υπουργείο Παιδείας συνεχίζουμε, με εντατικούς ρυθμούς, να οραματιζόμαστε, να σχεδιάζουμε, να προγραμματίζουμε, να νομοθετούμε και να υλοποιούμε μεταρρυθμιστικές πολιτικές και δράσεις για την Παιδεία. 

Δεσμευτήκαμε για ένα νέο σχολείο. Για το σχολείο του αύριο, που τα παιδιά μας και οι εκπαιδευτικοί μας αξίζουν από σήμερα!

Κάναμε 11.700 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, τους πρώτους μετά από 12 χρόνια, 4.500 μόνιμους διορισμούς  στην ειδική αγωγή, τους πρώτους στα εκπαιδευτικά χρονικά.  

Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αυτονομία των σχολείων, την υποστήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και ανταποκρινόμαστε έμπρακτα στην απαίτηση της κοινωνίας για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Είναι πολλές, αξιόλογες και απολύτως αναγκαίες οι μεταρρυθμίσεις στις οποίες προχωρήσαμε. Επιγραμματικά, αξίζει να αναφερθώ σε μερικές από τις δράσεις μας, που αποδεικνύουν τη νέα φιλοσοφία του εκπαιδευτικού συστήματός μας και δικαιώνουν την πολιτική μας.

Θέση στα νηπιαγωγεία μας για κάθε τετράχρονο μαθητή. Δραστηριότητες στα Αγγλικά σε όλα τα δημόσια νηπιαγωγεία. Καινοτόμες θεματικές στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια της χώρας: ρομποτική, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, κλιματική αλλαγή, εθελοντισμό, ανάμεσα σε άλλες. 

Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σε ψηφιακά εργαλεία και νέες δεξιότητες. 123 Νέα Προγράμματα Σπουδών στην γενική εκπαίδευση. Διπλάσια Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία από πέρυσι. Τα πρώτα 6 Πρότυπα ΕΠΑΛ της χώρας. Τα πρώτα 5 Πειραματικά ΙΕΚ και τα 5 πρώτα Θεματικά ΙΕΚ, που προβλέπεται να λειτουργήσουν από Οκτώβριο.

Με πρωτοβουλίες ξεκινώντας από την προσχολική αγωγή. Με διευρυμένα πεδία και θεματικές, σε συνέχεια των απαιτήσεων των καιρών, που θωρακίζουν την νέα γενιά προκειμένου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις πρωτόγνωρες συνθήκες της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, που διαμορφώνουν πολίτες με χαρακτήρα και ήθος, που προσδίδουν στα παιδιά, ασχέτως οικονομικών δυνατοτήτων και προέλευσης, ίσες ευκαιρίες και εφόδια σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Με ανάδειξη και καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων, των δεξιοτήτων ζωής και των δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού. 

Με νέα φιλοσοφία γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που ανταποκρίνεται στις επιθυμίες των μαθητών και στις σύγχρονες επαγγελματικές προκλήσεις, παρέχοντας γνώσεις σε σύγχρονους κλάδους υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας. Με ενίσχυση του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, εφαρμόζοντας το παράλληλο μηχανογραφικό, ώστε να αναδεικνύονται περισσότερο οι εναλλακτικές των νέων μας. 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πραγματικότητα. Ποιες είναι οι εφαρμογές του και τι αλλαγές θα επιφέρει στην καθημερινή εκπαιδευτική λειτουργία και πράξη;

Μέσα στις αντίξοες συνθήκες της υγειονομικής κρίσης και των περιορισμών, η εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες έπρεπε να συνεχιστεί ως προς την διδακτέα ύλη και τους μαθησιακούς στόχους.

Η διαδικτυακή εκπαίδευση αποτελεί μία νέα πτυχή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και το ψηφιακό μάθημα αποδείχθηκε ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο, προκειμένου να μη διακοπεί η μαθησιακή διαδικασία.

Τα ψηφιακά μέσα έθεσαν τις βάσεις για ένα περιβάλλον διαδραστικό, αποδοτικό και γοητευτικό, μέσα από μια αμιγώς διαδικτυακή διαδρομή. 

Οι εκπαιδευτικοί μας συνεχίζουν να ανακαλύπτουν και να εφαρμόζουν τις αμέτρητες δυνατότητες των ψηφιακών εργαλείων μέσα στην τάξη, καταδεικνύοντας την σπουδαιότητα της τεχνολογίας στην καθημερινή πρακτική, την βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση.

Αξιοποιήσαμε κάθε ευκαιρία και δημιουργήσαμε τις συνθήκες, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή γνώση.

Δεν ήταν εύκολη η προσαρμογή της ψηφιακής μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση. Παρόλο που η υλοποίηση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, επιβλήθηκε αναγκαστικά και βεβιασμένα λόγω των υγειονομικών συνθηκών, και σε κάποια στιγμή και καθολικά, ήταν εκείνη που, τελικά, κράτησε την εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή και λειτουργική. Αποδεχόμαστε τις νέες προκλήσεις και ενσωματώνουμε την τεχνολογία στην διδακτική πρακτική.

Είμαστε υπερήφανοι για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό που αποδεικνύεται μέσω των 472.833 μαθητών/τριών και φοιτητών/τριών, που έχουν ήδη προμηθευθεί τεχνολογικό εξοπλισμό (tablet, laptop, desktop), με  voucher, από τους πόρους του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα», των 4.000 laptop/tablet που δόθηκαν στα σχολεία το 2019 και της προμήθειας 90.000 ακόμη, που έγιναν το σχολικό έτος 2020-21, της αναβάθμισης του διαδικτύου σε 7.000 σχολεία και της επέκτασής του στο σύνολο των σχολείων της επικράτειας μέσω του προγράμματος ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ.

Ενώ, μια σειρά από ψηφιακές εφαρμογές, όπως οι ηλεκτρονικές εγγραφές (e-eggrafes) σταδιακά σε όλες τις βαθμίδες, η έκδοση ψηφιακών αποσπασμάτων απολυτηρίων (e-apolytiria) στα γυμνάσια και τα λύκεια, οι πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με τις e-τοποθετήσεις αλλά και ψηφιακό εργαλείο self-testing.edu.gov.gr, όπως και το πιο πρόσφατο edupass.gov.gr, διευκολύνουν, απλοποιούν και επιταχύνουν απαραίτητες και, μέχρι πρότινος, χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Επιστροφή στα σχολεία με εμβολιασμό μαθητών και εκπαιδευτικών. Είστε ικανοποιημένη από την εμβολιαστική κίνηση των ομάδων αυτών; 

Είμαι αρκετά ικανοποιημένη γιατί η εκπαιδευτική κοινότητα στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα επιστροφής στην κανονικότητα, αξιοποιώντας, κυρίως τον εμβολιασμό, καθώς αποτελεί την σωστή επιλογή για την θωράκισή μας έναντι της τέταρτης μετάλλαξης του ιού.

Στα πανεπιστήμια, τα ποσοστά εμβολιασμού είναι πολύ πιο υψηλά, με το ποσοστό των φοιτητών που είχε, ήδη, εμβολιαστεί με μια δόση ή έχει νοσήσει να είναι πάνω από 75,5% στους φοιτητές, ενώ για το προσωπικό, το ποσοστό των εμβολιασμένων, με δύο δόσεις, είναι πάνω από 87% και των μελών ΔΕΠ, πάνω από 91%.

Οι εκπαιδευτικοί μας, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ειδική αγωγή, ανταποκρίθηκαν αμέσως και μαζικά στο εμβολιαστικό πρόγραμμα σε ποσοστό που ξεπερνάει το 82%.  Τους ευχαριστούμε θερμά  για την υπεύθυνη στάση τους και τη συνεισφορά τους στο τείχος ανοσίας, όχι μόνο γιατί θωρακίζουν με αυτό τον τρόπο την ατομική, δημόσια υγεία και την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και γιατί αποτελούν παράδειγμα για τα παιδιά μας αλλά και για την κοινωνία. 

Απευθύνουμε έκκληση στους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν ακόμη εμβολιαστεί να σπεύσουν να αξιοποιήσουν αυτήν την ασπίδα προστασίας από τον κορωνοϊό.

Το επίπεδο εμβολιασμού στα παιδιά με μια δόση κλεισμένο ραντεβού, κυμαίνεται στο 35% για τις ηλικίες 15 με 18 ετών, και στο 17% για τις ηλικίες 12-14 ετών. 

Προτρέπουμε τους γονείς να συμβουλευτούν τον παιδίατρό τους, να εμβολιάσουν τα παιδιά και να επωφεληθούν από το όπλο αυτό της επιστήμης.

Από τον Ιούλιο 2021, ένα νέο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού προστέθηκε στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών παιδιών και εφήβων ηλικίας 12-17 ετών και στο πλαίσιο πληροφόρησης του κοινού η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών εξέδωσε στις 2 Σεπτεμβρίου ενημερωτικό δελτίο συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων σχετικά με τον εμβολιασμό παιδιών και εφήβων έναντι του κορωνοϊού. 

Για να ενισχύσουμε τον στόχο αυτόν, διοργανώσαμε, στο Υπουργείο Παιδείας, μια διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση για τα οφέλη του εμβολιασμού στις ηλικίες 12-17.

Η εκδήλωση είχε ως στόχο την ευαισθητοποίηση, την επιστημονική ενημέρωση και παρότρυνση των γονέων να εμβολιάσουν τα παιδιά τους.

Η Ομότιμη Καθηγήτρια Παιδιατρικής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών κυρία Μαρία Θεοδωρίδου και η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας κυρία Βάνα Παπαευαγγέλου κατατόπισαν εύληπτα και  επιστημονικά τους γονείς και  εξήγησαν, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δεδομένης και της επάρκειάς τους, τα θέματα του εμβολιασμού ανηλίκων.

Στην ίδια κατεύθυνση και η τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με θέμα   “Ο ρόλος και η συμβολή των Δήμων στην ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για τα οφέλη του εμβολιασμού παιδιών και εφήβων 12-17 ετών” μια συνδιοργάνωση των Υπουργείων Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Εσωτερικών, με τη συμμετοχή των Υπουργών κ.κ. Νίκης Κεραμέως, Θάνου Πλεύρη, Μάκη Βορίδη, Ζέττας Μακρή καθώς και του Προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, των Πρόεδρων των Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων και του Δήμου Αττικής και του Πρόεδρου της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας κ. Ανδρέα Κωνσταντόπουλου.

Η διαδικτυακή συνάντηση διοργανώθηκε με στόχο να αναδειχθεί ο καίριος ρόλος Δήμων και παιδιάτρων στην καταπολέμηση της πανδημίας και ειδικότερα στην εμβολιαστική στρατηγική στις ηλικίες 12-17 ετών, με τη σύμπραξη των συναρμόδιων Υπουργείων και των Δήμων, ώστε να προστατευθούν πρωτίστως τα ίδια τα παιδιά, το κοινωνικό σύνολο και η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία.

Ιδανικά ποιο χαρτοφυλάκιο θα θέλατε να είχατε;

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τίμησε με την επιλογή του, την εμπιστοσύνη του και τον ορισμό μου ως Υφυπουργού στο Υπουργείο Παιδείας και, ειδικότερα, στον σημαντικό, ευαίσθητο και κρίσιμο τομέα της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής.

Είναι μια θέση που φέρει την ιδιαίτερη ευθύνη απέναντι στο αγαθό της Παιδείας και το δικαίωμα όλων των παιδιών, ανεξαιρέτως, σε ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση.

Το Υπουργείο Παιδείας είναι ένα μεγάλο «σχολείο» για μένα. Είναι η ανεκτίμητη δυνατότητα να μαθαίνω κάθε μέρα πως μπορούμε να γίνουμε μέρος της αλλαγής και της προόδου με σαφή και πρώτιστη μέριμνα την ευημερία και το μέλλον των παιδιών μας και κάθε επόμενης γενιάς.

Είναι αρκετά τα υπάρχοντα μέτρα για να αποφευχθεί η εξάπλωση της πανδημίας στα σχολεία;

Στόχος μας είναι η φετινή σχολική χρονιά να κυλήσει με ασφάλεια και οι εκπαιδευτικές μας δομές να παραμείνουν ανοικτές. 

Η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων, των μέτρων πρόληψης και προστασίας, η τακτική διενέργεια test  διασφαλίζουν τη μέγιστη  προστασία της σχολικής κοινότητας.

Σύμφωνα με τον κ. Γκίκα Μαγιορκίνη, επίκουρο καθηγητή Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων «όλα τα στατιστικά μοντέλα δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικές πολιτικές ελέγχου της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες είναι το συχνό test, η χρήση της μάσκας και ο έλεγχος για συμπτώματα, ενώ η λιγότερο αποδοτική είναι η μείωση της πυκνότητας των μαθητών. Μαθηματικά μοντέλα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, στα οποία γίνεται αναφορά και ο ECDC, υπολόγισαν ότι για να επιτευχθεί 40% μείωση της μετάδοσης στις σχολικές αίθουσες μέσω μείωσης της πυκνότητας θα πρέπει οι μαθητές να χωριστούν στα τρία και να πηγαίνουν εκ περιτροπής κάθε τρεις ημέρες σχολείο εναλλάξ. Αντιθέτως, μέσω του καθολικού test μία φορά την εβδομάδα επιτυγχάνεται 70% μείωση της μετάδοσης».

Ακολουθούμε την διεθνή τάση και πρακτική για αυξημένο έλεγχο, κατόπιν και των εισηγήσεων της Επιτροπής των Ειδικών, και διασφαλίζουμε την προστασία της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να προσέρχονται στην εργασία τους με πιστοποιητικό εμβολιασμού, βεβαίωση παρελθούσας νόσησης από κορωνοϊό (τελευταίου εξαμήνου) ή βεβαίωση αρνητικού εργαστηριακού τεστ, το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιείται δύο φορές την εβδομάδα με ευθύνη του εργαζομένου. 

Οι μαθητές προσέρχονται στην σχολική μονάδα με πιστοποιητικό εμβολιασμού (για τους μαθητές 12 ετών και άνω) ή βεβαίωση παρελθούσας νόσησης (τελευταίου εξαμήνου) ή δήλωση αρνητικού αυτοδιαγνωστικού τεστ, το οποίο θα πραγματοποιείται επίσης δύο φορές την εβδομάδα.

Σε περίπτωση κρούσματος, προβλέπεται αυξημένος εργαστηριακός έλεγχος και για διάστημα 7 ημερών για ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα με δυο εργαστηριακά τεστ – rapid π. Εάν οι ανεμβολίαστοι μαθητές κάθονταν δίπλα ή στο αμέσως εμπρός ή πίσω θρανίο από το κρούσμα, υποβάλλονται σε καθημερινά αυτοδιαγνωστικά τεστ – self (τις ημέρες που δεν κάνουν τα δυο εργαστηριακά).

Ενώ για εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς του τμήματος στο οποίο βρέθηκε κρούσμα προβλέπονται δυο αυτοδιαγνωστικά τεστ, ανεξαρτήτως της θέσης στην οποία κάθονται.

Ένα σχολικό τμήμα θα αναστέλλει τη δια ζώσης λειτουργία του και η διδασκαλία θα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης όταν σε αυτό εντοπιστούν επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 στους μισούς πλέον ενός μαθητή/μίας μαθήτριας, δηλαδή στο 50%+1 του μαθητικού δυναμικού του τμήματος.

Σε κάθε σχολική μονάδα, ορίζεται, από τον Σύλλογο Διδασκόντων, υπεύθυνος διαχείρισης COVID-19 και ο αναπληρωτής του, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, να ενημερώνει και να εκπαιδεύει το προσωπικό, σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19 και να επικοινωνεί με τις οικογένειες των μαθητών και τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες, όπως ο ΕΟΔΥ.

Απόλυτη προτεραιότητά μας είναι η συνέχιση της δια ζώσης λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών και η προστασία της ατομικής και δημόσιας υγείας.

Δεχθήκατε σκληρή κριτική  για την ΕΒΕ. Κοιτάζοντας πίσω θα αλλάζατε κάτι;

Είναι αλήθεια ότι η αναβάθμιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την θεσμοθέτηση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής προκάλεσε κριτική και αντιδράσεις.

Ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας, ωστόσο, είναι ξεκάθαρος. Θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους. Δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται οι νέοι μας σε ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δε θα καταφέρουν να αποφοιτήσουν.

Με την ελάχιστη βάση εισαγωγής θέλουμε, από τη μια, να εξαλείψουμε παθογένειες που ισχύουν μέχρι σήμερα, καθώς εισάγονται φοιτητές ακόμη και με βαθμό 0,6 στα 20, με, σχεδόν, το 30% των φοιτητών να μην αποφοιτά ποτέ, και από την άλλη,  να εξασφαλίσουμε περισσότερες και καλύτερες επιλογές, πιο κοντά στις κλίσεις, τα ταλέντα και τις επιθυμίες των νέων.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις παρέχουν μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στα Πανεπιστήμια να καθορίζουν τους όρους εισαγωγής σε αυτά. 

Παράλληλα, ενισχύουν την επιτυχή φοίτηση, δεδομένου ότι η  εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, σε τμήματα πρώτων προτιμήσεων θα αποτελεί συνειδητή και στοχευμένη επιλογή, αλλά, ταυτόχρονα, οδηγούν στην έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών με ανώτατο χρονικό όριο φοίτησης και στη γρηγορότερη ενσωμάτωση του ανθρώπινου δυναμικού στην αγορά εργασίας.

Θέλουμε όλοι οι νέοι μας να έχουν το δικαίωμα της επιλογής και αναδεικνύουμε τον σημαντικό δρόμο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού, μέσω του οποίου οι υποψήφιοι θα μπορούν να οδηγηθούν σε πάνω από 50 επιλεγμένες, σύγχρονες ειδικότητες υψηλής ζήτησης στην αγορά εργασίας στα αναβαθμισμένα δημόσια ΙΕΚ.

Ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ εξήγγειλε μέτρα ανακούφισης της κοινωνίας. Μπορεί να μπει ο προϋπολογισμός σε «κίνδυνο»;

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε, από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, μέτρα ύψους σχεδόν 3,4 δισ. ευρώ. Σημαντικά μέτρα που αφορούν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας, στη φορολογική ελάφρυνση νοικοκυριών, επιχειρήσεων και ιδιοκτητών ακινήτων, σε κίνητρα για συγχωνεύσεις και εξαγορές.

Με ιδιαίτερη έμφαση στους νέους και με βασικό άξονα την ενίσχυση της απασχόλησης, ο Πρωθυπουργός παρουσίασε, επίσης, το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Νεολαία με 4 κατευθύνσεις: ισότητα στις ευκαιρίες, εξωστρέφεια, ανοιχτή πρόσβαση στη γνώση, διεύρυνση. 

Εμπιστευόμαστε τον Πρωθυπουργό όταν δηλώνει ότι «… Αισθανόμαστε πάρα πολύ ασφαλείς με την πρόβλεψη για μία ανάπτυξη της τάξης του 5,9%.  Καταλαβαίνετε ότι δεν θα προχωρούσα σε μία αναθεώρηση στόχων εάν δεν ήμουν απολύτως σίγουρος και δεν με διαβεβαίωνε, με απόλυτη βεβαιότητα, το οικονομικό επιτελείο, ότι αυτό είναι το ελάχιστο επίπεδο ανάπτυξης, το οποίο μπορούμε να πετύχουμε το 2021, γιατί προφανώς αυτό καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τα περιθώρια δημοσιονομικού χώρου.… Προφανώς και δεν έχουμε τελειώσει ακόμα με την πανδημία. Είναι δεδομένο ότι υπάρχουν ακόμα βαθμοί αβεβαιότητας οι οποίοι, όμως δεν έχουν να κάνουν με το ενδεχόμενο περιορισμού οικονομικής δραστηριότητας. Δεν θα ξανακλείσει η χώρα, δεν θα υπάρχουν οι περιορισμοί στην οικονομική δραστηριότητα.… Επομένως, αισθάνομαι ασφαλής για τις οικονομικές μας προβλέψεις. Θα έχουμε ακόμα αναταράξεις με την πανδημία. Δεν εκτιμώ, όμως, ότι θα έχουν ουσιαστική επίπτωση στις προβλέψεις μας για την πορεία της ελληνικής οικονομίας».

Πως θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας με τη Νίκη Κεραμέως;

Αυτήν την ερώτηση τη δέχθηκα από συνάδελφό σας στην αρχή της θητείας μου, στο Υπουργείο Παιδείας, όταν ακόμα γνωριζόμασταν με την Υπουργό κ. Κεραμέως, μέσα από την ανάληψη των καθηκόντων μου και την ενσωμάτωσή μου στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Αυτά που είχα πει τότε ισχύουν στο ακέραιο και δυνάμωσαν από τον πρώτο καιρό της συνεργασίας μας.

Όπως όλες οι σχέσεις και αυτή η συνεργασία, εξελίχθηκε μέσα από την κοινή μας διάθεση να χτίσουμε πάνω στις γερές βάσεις της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, της εκτίμησης και του σεβασμού.

Γιατί σε κάθε διαπροσωπική σχέση πρέπει να προσπαθούν και να επενδύουν με την ίδια πίστη και τα δυο μέρη.

Σήμερα, η συνεργασία μας είναι πέρα από εξαιρετική. Η Υπουργός κ. Κεραμέως παραμένει υποστηρικτική και ανοιχτή στην επικοινωνία, πάντα με διάθεση εποικοδομητικού διαλόγου, εύστοχες τοποθετήσεις, προτροπές, συμβουλές.

Μας ενώνει ο κοινός και πρωτεύων στόχος, που δεν είναι άλλος από το όφελος μαθητών και εκπαιδευτικών, η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, η ισχυροποίηση της προοπτικής και του μέλλοντος της Παιδείας.

Tα πτυχία των Δ.Ι.Ε.Κ. θα έχουν την απαραίτητη «βαρύτητα» στην αγορά εργασίας;

Ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες προκλήσεις του 21ου αιώνα και δρομολογούμε την άμεση διασύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, με την πραγματική οικονομία, προκειμένου να αποτελέσει συνειδητή επιλογή και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής.

Διασφαλίζουμε ίσες ευκαιρίες, παρέχοντας πολλές και ποιοτικές εναλλακτικές διαδρομές ανέλιξης σε κάθε παιδί.

Επιδιώκουμε με τον τρόπο αυτό να δώσουμε απάντηση σε ακόμα ένα οξύμωρο: την ίδια ώρα συνυπάρχουν σημαντική ανεργία νέων και αυξημένη ζήτηση για ορισμένες ειδικότητες στην αγορά εργασίας, χωρίς ωστόσο να υπάρχει αντίστοιχη προσφορά. 

Όλα τα διπλώματα των ΙΕΚ, τα οποία αποδίδονται στους καταρτιζόμενους, μετά από εξετάσεις του ΕΟΠΠΕΠ, έχουν την ίδια βαρύτητα ως προς το επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, δηλαδή το επίπεδο 5.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων εργάζεται επισταμένα για την ισχυροποίηση και επίτευξη του κεντρικού της στόχου: την ανάδειξη  της εκπαίδευσης ως μοχλό ανάπτυξης της κοινωνίας και της οικονομίας.

Εκτός από Υφυπουργός Παιδείας είστε και βουλευτής Μαγνησίας. Τι να περιμένουν οι πολίτες από εσάς; Υπάρχει οργανόγραμμα αναπτυξιακών  και άλλων έργων για το επόμενο χρονικό διάστημα;

Οι συμπολίτες μου στο Ν. Μαγνησίας περιμένουν πολλά και πολύ σωστά πράττουν!

Μα αυτός είναι και ο λόγος που ισχυροποιεί τη σχέση μας και την εξελίσσει μέσα στα χρόνια.

Ξέρουν τι μπορώ να κάνω για τον τόπο, το αρχικό ένστικτό τους αποδείχτηκε και αποδεικνύεται αλάθητο. 

Απέδειξα από πολύ νωρίς την επάρκειά μου, την ετοιμότητά μου, την ικανότητά μου, την αλήθεια μου.

Αυτή η αλήθεια είναι που κουβαλά όλη την ουσία της σχέσης αλλά και την προσδοκία, ότι η σχέση αυτή θα διαγράψει μια μακρά πορεία επί ίσοις όροις.

Στα δίκαια, λογικά και, αυτονοήτως, νόμιμα αιτήματα των συμπολιτών μου θα προτάσσω, πάντα, το προσωπικό ενδιαφέρον και την υποστήριξή μου. Τιμώ την ψήφο των ανθρώπων, που με εκλέγουν τόσα χρόνια, διεκδικώ την εμπιστοσύνη τους μέσα από καθημερινή επικοινωνία, συμπαραστέκομαι στα προβλήματα, μοιράζομαι τις αγωνίες τους και επιδιώκω να δίνω λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία. Χαίρομαι κάθε φορά που το αποτέλεσμα δικαιώνει την προσπάθειά μου.

Πιστεύω ότι οι συμπολίτες μου έχουν τη βεβαιότητα ότι μπορούν να στηρίζονται σε μένα, να απευθύνονται σε μένα για κάθε ζήτημά τους, να επενδύουν στην επικοινωνία μας και στην αμοιβαιότητα της σχέσης που έχουμε κτίσει τόσα χρόνια.

Πως είναι η συνεργασία με τους συναδέλφους σας βουλευτές του νομού;

Άνθρωποι από τον ίδιο τόπο, με τη δική του προσωπική και επαγγελματική πορεία ο καθένας, με πολιτική δράση και έργο, με όραμα για τον τόπο και αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ψήφο των συμπολιτών μας, οι βουλευτές του Ν. Μαγνησίας πιστεύω ότι δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό στον πολιτικό στίβο. 

Με προτεραιότητα το όφελος της τοπικής κοινωνίας, την βέλτιστη διευθέτηση θεμάτων τοπικού ενδιαφέροντος και την διαρκή δέσμευση και έμπρακτη απόδειξη της παρουσίας μας εργαζόμαστε, με τον τρόπο του καθένας, για την ανανέωση της εμπιστοσύνης των κατοίκων της Μαγνησίας. 

Ο στόχος είναι κοινός, από κει και πέρα ο καθένας μας κρίνεται για τις επιλογές του, τις προτεραιότητές του, τους ρυθμούς του, την ευαισθησία, την ανταπόκριση, τη διαθεσιμότητα, την προσήνεια.

Οι σχέσεις θέλουν κόπο και χρόνο για να κτιστούν, να εδραιωθούν, να δοκιμαστούν, να τσαλακωθούν και να αναγνωριστούν, να προχωρήσουν.

Εγώ επενδύω στη σχέση μου με τους συμπολίτες μου, όπως κάνω άλλωστε σε όλες τις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Είμαι σε απευθείας σύνδεση με την τοπική κοινωνία όχι μόνο για να αντιμετωπίσω αιτήματα αλλά για να προβλέψω, να προλάβω, να προηγηθώ των ζητημάτων. Αυτήν την ευχέρεια την έχω κερδίσει με σκληρή δουλειά καθ’ όλη τη διάρκεια της πολιτικής μου πορείας.

Είμαι, πάντα, προσηλωμένη στο καλό του τόπου μου και είμαι, πάντα, ανοιχτή σε συνεργασίες και διάλογο με τους συντοπίτες μου βουλευτές.

Διαβάστε τις ειδήσεις του TheNewspaper στο Google News

Μπείτε στην ομάδα μας στο Viber για πιο γρήγορη ενημέρωση
error: Content is protected !!