Μαρτυρίες από το σχολικό περιβάλλον του παιδιού αποκαλύπτουν πως το bullying είναι ένα διαδομένο φαινόμενο στο συγκεκριμένο σχολείο.

Φρίκη προκαλούν οι μαρτυρίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας από το περιβάλλον της σχολικής κοινότητας του 14χρονου μαθητή, ο οποίος τα ξημερώματα του Σαββάτου βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα στο δωμάτιό του στα Σεπόλια.

KEN 728X100

Στην εκπομπή Κοινωνία Ώρα MEGA μίλησε σχετικά η κλινική ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια Άννα Κανδαράκη.

Οι Αρχές που ερευνούν εξονυχιστικά τις ηλεκτρονικές συσκευές του 14χρονου δεν αποκλείουν κανένα σενάριο, αναζητώντας στοιχεία που μπορεί να οδηγούν σε bullying ή σε διαδικτυακό challenge με μοιραία κατάληξη, με το δεύτερο σενάριο να απομακρύνεται όσο περνούν οι ώρες.

Την ίδια ώρα, μαρτυρίες από το σχολικό περιβάλλον του παιδιού αποκαλύπτουν πως το bullying είναι ένα διαδομένο φαινόμενο στο συγκεκριμένο σχολείο.

«Τα παιδιά που κάνουν bullying έχουν βιώσει ενδοοικογενειακή βία»
«Είναι τραγικό να χάνει ένας γονιός ένα παιδί 14 ετών. Η σκέψη των γονιών γυρίζει ξανά και ξανά στο πώς θα μπορούσαν να το είχαν σώσει. Το φαινόμενο του bullying είναι πολύ διαδεδομένο. Από τη σχετική βιβλιογραφία προκύπτει ότι τα παιδιά που ασκούν βία στο σχολείο έχουν βιώσει ενδοοικογενειακή βία, η οποία μπορεί να είναι και αμέλεια», σημείωσε η κ. Κανδαράκη.

«Του πέταξαν ένα νεράτζι, ήταν ένα παιχνίδι»

Μητέρα παιδιού που κατηγορείται ότι ανήκει στην ομάδα των παιδιών που εκφόβιζαν τον 14χρονο μίλησε στο MEGA και ανέφερε ότι και η ίδια ανησυχεί για τα περιστατικά εκφοβισμού στο σχολείο.

Η ίδια περιγράφει τα περιστατικά εκφοβισμού, όπως το γεγονός ότι πετούσαν στον 14χρονο Μάκη νεράτζια, ως «παιχνίδι», που συνέβη μία φορά.

«Στο σχολείο δεν υπάρχει φύλαξη. Υπάρχουν ομάδες, τα παιδιά φοβούνται να μιλήσουν μεταξύ τους. Φέρνω το παιδί μου εγώ σχολείο γιατί φοβάται. Έχω γίνει φύλακας εγώ γιατί το παιδί μου είναι τρομοκρατημένο. Το παιδί μου ερχόταν με χαρτζιλίκι και μετά του πήγαινα φαγητό, γιατί του έπαιρναν το χαρτζιλίκι άλλα παιδιά», ανέφερε η γυναίκα.

Άλλη μητέρα αποδίδει το πρόβλημα του σχολικού bullying σε Ρομά που φοιτούν στο σχολείο.

Την ίδια ώρα, «στο φως» έρχονται μαρτυρίες σύμφωνα με τις οποίες ομάδα παιδιών στο παρελθόν είχε μαχαιρώσει και το φύλακα του σχολείου.

«Θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια. Θα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη αξία στους εκπαιδευτικούς. Ο εκπαιδευτικός είναι η δεύτερη ευκαιρία μετά την οικογένεια, να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να δώσει μια προστασία στο παιδί. Βεβαίως θα πρέπει να βάλουμε και ψυχολόγους στα σχολεία. Οι καθηγητές πρέπει να αξιολογούνται και να εκπαιδεύονται. Το ίδιο και οι γονείς, πρέπει και αυτοί να εκπαιδεύονται», σημείωσε η κ. Κανδαράκη.

«Παίζει μεγάλο ρόλο το οικογενειακό περιβάλλον. Το πώς ένα παιδί ανατρέφεται από την οικογένειά του. Αλλά τα παιδιά δεν έχουν χρόνο με τους γονείς για να καθίσουν να κουβεντιάσουν», τόνισε από την πλευρά της η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη.

Η ώρα της κρίσης για τους βιαστές και δολοφόνους της Ελένης Τοπαλούδη