Η Υφυπουργός Παιδείας με Ουκρανούς μαθητές με αναπηρία

IMG 20220525 WA0001

Η Υφυπουργός Παιδείας κα Ζέττα Μ. Μακρή βρέθηκε στις εγκαταστάσεις των Ειδικών Σχολείων Αργυρούπολης, με αφορμή τις εργασίες του επιμορφωτικού εργαστηρίου με θέμα: «Εισαγωγικό επιμορφωτικό εργαστήριο για εκπαιδευτικούς που υποδέχονται στα σχολεία τους Ουκρανούς μαθητές πρόσφυγες  με αναπηρία».

KEN 728X100

Πριν την έναρξη της δράσης, η κα Μακρή συνάντησε, στις τάξεις τους, μαθήτριες και μαθητές Νηπιαγωγείου από την Ουκρανία, δέχτηκε δώρα που της χάρισαν, κατασκευές που έχουν δημιουργήσει στο ελληνικό σχολείο, ενώ και εκείνη άνοιξε την αγκαλιά της στα παιδιά και τους προσέφερε βιβλία στα Ουκρανικά.

Οι μαθητές από την Ουκρανία, με τους οποίους είχε την ευκαιρία να συναντηθεί η κα Μακρή, είναι παιδιά με προβλήματα ακοής και η μεταξύ τους επικοινωνία υποστηρίχθηκε από διερμηνείς της νοηματικής γλώσσας. Ωστόσο, η παιδική ματιά και τα μεγάλα χαμόγελα, που φώτιζαν τα παιδικά πρόσωπα, μιλούσαν από μόνα τους, ενώ η ζεστασιά της επαφής, που αναπτύχθηκε στη σύντομη αλλά τόσο ανθρώπινη συνάντηση, έστειλε αχτίδες φωτός και ελπίδας μέσα από το φωτιστικό με το Διεθνές Σήμα της Αγάπης, που της προσέφεραν τα παιδιά.

Επίσης, η Υφυπουργός Παιδείας επισκέφτηκε τάξεις του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αργυρούπολης, όπου συνομίλησε με Έλληνες μαθητές για το σχολείο και τους δασκάλους τους, τις αγαπημένες τους δραστηριότητες, συνήθειες και παιχνίδια με την αφοπλιστική παιδική ειλικρίνεια και αμεσότητα να μετατρέπει κάθε συναναστροφή σε μια ιδιαίτερη, χαρούμενη και αισιόδοξη εμπειρία.

Στη συνέχεια, η κα Μακρή απηύθυνε χαιρετισμό στην έναρξη των εργασιών  του επιμορφωτικού εργαστηρίου «Σήμερα, έχουμε εγγεγραμμένους  686 μαθητές Ουκρανούς πρόσφυγες στα ελληνικά σχολεία εκ των οποίων οι 7 είναι μαθητές  με αναπηρία.

Ως χώρα υποδοχής διαδραματίζουμε εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στις ζωές των παιδιών προσφύγων/μεταναστών και διασφαλίζουμε την πλήρη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων/μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Προχωράμε στην εντατικοποίηση των επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών και αξιοποιούμε όλα τα εργαλεία που διαθέτουμε στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης».

Σχετικά με τα μέτρα στήριξης για την ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία, των παιδιών προσφύγων από την Ουκρανία, η Υφυπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το ΥΠΑΙΘ κινητοποίησε έγκαιρα τον μηχανισμό για το συντονισμό και την υλοποίηση όλων των διαδικασιών που απαιτούνται, έτσι ώστε οι Ουκρανοί μαθητές και οι οικογένειές τους, να ενημερώνονται άμεσα, να έχουν πρόσβαση στα ελληνικά σχολεία και να προχωρούν στην εγγραφή τους, μετά την πρώτη περίοδο προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα της ζωής τους.

Ενώ ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα παιδιά με αναπηρία  ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έτσι ώστε οι αρμόδιες δομές της ειδικής αγωγής να βρίσκονται σε εγρήγορση για την αξιολόγηση των παιδιών που έρχονται στη χώρα.

Την διοργάνωση τίμησαν με την παρουσία τους και σύντομες τοποθετήσεις ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης κ. Νικοθόδης , η υπεύθυνη Γραφείου Εκπαίδευσης Unicef στην Ελλάδα κα Καίσαρη, οι κ. Αφεντουλίδου και Αλτούχοβα από το ΙΕΠ, η κα Καπετάνιου Προϊσταμένη 2ου ΚΕΔΑΣΥ Δ’ Αθήνας, από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ οι κ. Παπαϊωάννου Διευθυντής Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η κα Μπούτσκου Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού και Παρακολούθησης Εκπαίδευσης Προσφύγωνο κ. Κουρμπέτης Σύμβουλος Α’ του Αυτοτελούς Επιστημονικού Γραφείου Συμβούλων. Επίσης, ο Δ/ντης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας κ. Γιαλούρης, η  Δ/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας κα Μεϊντάση, ο Οργανωτικός Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου, 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής κ. Καμήλος, ο Συντονιστής Ειδικής Αγωγής & Ενταξιακής Εκπαίδευσης κ. Μουταβελής καθώς και οι Διευθυντές των Ειδικών Σχολείων Αργυρούπολης.

error: Content is protected !!