ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ημερίδα από τη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Λάρισας με θέμα “Προγράμματα Κυκλοφοριακής Αγωγής & Οδικής Ασφάλειας στα σχολεία”

hmerida 2 kykloforiakhagwgh

Την Τετάρτη 21/9/2022, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία Διαδικτυακή Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα: «Προγράμματα Κυκλοφοριακής Αγωγής & Οδικής Ασφάλειας στο σχολείο», την οποία παρακολούθησαν περισσότεροι από διακόσιοι εκπαιδευτικοί, σχολικοί τροχονόμοι, αλλά και γονείς και κηδεμόνες μαθητών και μαθητριών. Διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της «Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας», από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας σε συνεργασία με την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής Των Ελλήνων, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το Τμήμα της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, τον Δήμο Λαρισαίων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Η επιμορφωτική δράση στόχευε στην ενημέρωση των εκπαιδευτικών, των σχολικών τροχονόμων, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενου για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων συμβάντων στους/στις μαθητές/τριες με την προβολή θεμάτων που προάγουν τη βελτίωση της κυκλοφοριακής αγωγής, για τις πολλαπλές πλευρές του θέματος που αφορά το παιδί ως πεζό, ως επιβάτη και ως οδηγό ποδηλάτου, καθώς και για τις διδακτικές προσεγγίσεις που αφορούν την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων στα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, μέσω της χρήσης ψηφιακών μέσων και εργαλείων.

Τον εναρκτήριο χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής Των Ελλήνων και Βουλευτής Λάρισας κ. Χρ. Κέλλας, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες για την προσφορά τους στο πεδίο της οδικής ασφάλειας, αναφέρθηκε στην εισήγηση της Επιτροπής της οποίας προεδρεύει, προς τη Κυβέρνηση, ώστε να ενισχυθεί η διδασκαλία της οδικής ασφάλειας στα σχολεία και ιδιαίτερα η ένταξη του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής από την ευέλικτη ζώνη στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών, αλλά και η καθιέρωση της εκπαίδευσης των διδασκόντων τόσο επιμορφωτικά, όσο και ακαδημαϊκά. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο στην ανωτέρω πρόταση, σύστησε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, στα οποία εντάχθηκε ως ενότητα η οδική ασφάλεια, κάτι που αποτελεί τη βάση για περαιτέρω νομοθετικές και διοικητικές πρωτοβουλίες.

Παρόντες στην ημερίδα ήταν επίσης, εκ μέρους του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Βασίλειος Πινάκας , ο Δήμαρχος Λαρισαίων κ. Απόστολος Καλογιάννης, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κα Αικατερίνη Καραγιώργου, η Προϊσταμένη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠΑΙΘ κα Σοφία Παπαδημητρίου, η αναπληρώτρια του Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας κα Ελένη Σαριγκούλη και η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» κα Βασιλική Δανέλλη, οι οποίοι κατά τον χαιρετισμό τους, αναφέρθηκαν στην ιδιαίτερη συνεισφορά του κάθε συναρμόδιου φορέα στο κρίσιμο ζήτημα της Οδικής Αγωγής, αλλά και Οδικής Ασφάλειας των μαθητών/τριων. Από τη μεριά της η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κα Καραγιώργου, τόνισε την καταλυτική προσφορά των σχολικών τροχονόμων στο θέμα της ασφαλούς προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών στις σχολικές μονάδες, ενώ και έκανε αναφορά στις καινοτόμες δράσεις που προστέθηκαν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα κατά τα δύο τελευταία έτη, όπως τα Προγράμματα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας και οι Βιωματικές Δράσεις που προσφέρονται στο πλαίσιο λειτουργίας των Εργαστήριων Δεξιοτήτων στα Δημοτικά Σχολεία και στα Νηπιαγωγεία και αποβλέπουν στην έγκαιρη καλλιέργεια –ήδη από τη σχολική και προσχολική ηλικία- των απαιτούμενων δεξιοτήτων, αλλά και ενός ήθους που θα αλλάξει συθέμελα επικρατούσες εσφαλμένες νοοτροπίες των ενηλίκων. Ανέφερε επίσης, ότι η διοργάνωση της παρούσας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και των σχολικών τροχονόμων, κρίθηκε αναγκαία, διότι προσβλέπει στη διεύρυνση των γνώσεων όλων, μέσω ειδικών ομιλητών, ώστε να εξελιχθούν αποτελεσματικά οι υφιστάμενες πρακτικές και να συντονιστούν οι ενέργειές μας με σύγχρονες επιστημονικές προσεγγίσεις, προκειμένου να τεθεί σε γερές βάσεις η πρόληψη των τροχαίων συμβάντων στους μαθητές/τριες που δυστυχώς καταγράφονται κατ’ έτος και στη χώρα μας.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας έλαβαν τον λόγο και ανέπτυξαν ιδιαίτερες θεματικές, οι εξής εισηγητές:

Δανάη Σταύρου, Κοινωνιολόγος, Εκπαίδευση Ενηλίκων Med, Διαχείριση, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα: «Εκπαίδευση στην Οδική Ασφάλεια και Κινητικότητα: Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα του Ι.Ο.ΑΣ. “Πάνος Μυλωνάς”».

Ιωάννης Παυλίδης, Ψυχολόγος, Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα: «Ψυχοκινητική ανάπτυξη και οδική ασφάλεια στα παιδιά σχολικής ηλικίας».

Σοφία Παπαδημητρίου, Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Ψηφιακός Γραμματισμός και Δημιουργικότητα: Μαθητικοί διαγωνισμοί ψηφιακής και οπτικοακουστικής δημιουργίας της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης για την Οδική Ασφάλεια».

Χαϊδάς Αντώνιος, Αστυνόμος Β ́, Τμήμα Τροχαίας Λάρισας, με θέμα: «Επιστρέφω ασφαλής».

Κων/να Χατζημίχου, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, με θέμα: «Προγράμματα Κυκλοφοριακής Αγωγής & Οδικής Ασφάλειας στο σχολείο».

Βαγγέλης Μακρής, Κοινωνιολόγος MSc Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα: «Παραδείγματα Βιωματικών Ασκήσεων για την εκπαίδευση στην Οδική Ασφάλεια μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Εύη Ευαγγέλου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Κυκλοφοριακής Αγωγής, με θέμα: «Βιωματική Εκπαίδευση στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Λαρισαίων».

Αφροδίτη Γκαμπούρη, Κοινωνιολόγος, Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», με θέμα: «Παραδείγματα Βιωματικών Ασκήσεων για την εκπαίδευση στην Οδική Ασφάλεια μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Τηλέμαχος Μούσας – Βαγγέλης Νικολιδάκης, Στελέχη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Δημιουργώντας ηχοτοπία για την οδική ασφάλεια: α. μουσικές – ηχητικές βιβλιοθήκες, β. παράδειγμα επεξεργασίας».

Η ημερίδα εκτός των ανωτέρω θεωρητικών εισηγήσεων, περιλάμβανε και τις ιδιαίτερου ενδιαφέροντος παρουσιάσεις παραδειγμάτων καλών πρακτικών που εφαρμόστηκαν σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της Λάρισας, καθώς και παρουσίαση εκπαιδευτικών εργαλείων προς επιλογή και διεξαγωγή κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς των Εργαστηρίων που εντάσσονται στην ενότητα «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην: ΥΓΕΙΑ: Διατροφή – Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια». Συγκεκριμένα, η Εκπαιδευτικός ΠΕ70, κα Πηνελόπη Αράπη, του 3ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας παρουσίασε την δράση με τίτλο: «Δίπλωμα για πεζούς, ποδηλάτες και επιβάτες», η Εκπαιδευτικός ΠΕ 60, κα Αρχοντία Καθάριου, του Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου Αρχοντία Καθάριου, τη δράση με τίτλο: «Μένω Ορατός στο σκοτάδι» και η Εκπαιδευτικός ΠΕ60, κα Ελένη Τοπάλη, του 40ου Νηπιαγωγείου Λάρισας τη δράση με τίτλο: «Ιππότης Ευγένιος».

Ακολουθήστε το onlarissa.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ελάτε στην ομάδα μας στο viber για να ενημερώνεστε πρώτοι για τις σημαντικότερες ειδήσεις

Πηγή: onlarissa.gr

ken
ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΕΟ
error: Content is protected !!