Τη θέση της κυβέρνησης σχετικά με την απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) στον Παγασητικό Κόλπο διατύπωσε από τον Βόλο ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Τσάφος, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά τις πληροφορίες που είχε αποκαλύψει πρώτο το THE NEWSPAPER.
Ο κ. Τσάφος βρέθηκε στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας και, ερωτηθείς για την εξέλιξη της υπόθεσης του Argo FSRU, ξεκαθάρισε ότι η επένδυση δεν μπορούσε να προχωρήσει με τα δεδομένα που είχαν τεθεί υπό αξιολόγηση.
«Η επιβάρυνση στον χώρο δεν μπορούσε να μετριαστεί αρκετά ώστε να προχωρήσει αυτή η επένδυση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός, δίνοντας το στίγμα της απόφασης που οδήγησε στην αρνητική εξέλιξη για το συγκεκριμένο ενεργειακό έργο.
Παράλληλα, έσπευσε να υπογραμμίσει ότι η στρατηγική της χώρας για το υγροποιημένο φυσικό αέριο παραμένει αμετάβλητη, σημειώνοντας πως «εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι η χώρα μας είναι πύλη εισόδου για υγροποιημένο φυσικό αέριο».
Η τοποθέτηση του κ. Τσάφου αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς αποτελεί την πρώτη επίσημη κυβερνητική επιβεβαίωση ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του σχεδιαζόμενου έργου στον Παγασητικό δεν κρίθηκαν επαρκώς διαχειρίσιμες, γεγονός που οδήγησε στην απόρριψη της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από πολυετείς αντιδράσεις τοπικών φορέων, συλλογικοτήτων και πολιτών, οι οποίοι είχαν εκφράσει έντονες ανησυχίες για τις επιπτώσεις μιας τέτοιας εγκατάστασης στον κλειστό κόλπο του Παγασητικού, ενώ από την άλλη πλευρά υποστηρικτές του έργου έκαναν λόγο για μία σημαντική ενεργειακή επένδυση με αναπτυξιακό αποτύπωμα.
Πλέον, μετά και τη δημόσια τοποθέτηση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το κεφάλαιο του Argo FSRU στον Παγασητικό φαίνεται να κλείνει οριστικά, τουλάχιστον με τη μορφή και τα χαρακτηριστικά με τα οποία είχε αρχικά σχεδιαστεί.





