Σε κλίμα κατάνυξης και βαθιάς συγκίνησης πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Ιερά Μονή Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, στο ακατοίκητο νησάκι Αλατάς του Παγασητικού κόλπου, απέναντι από τη Μηλίνα, η τελετή ρασοφορίας ενός νέου μοναχού, παρουσία πλήθους προσκυνητών από το Νότιο Πήλιο.
Τη μοναχική κουρά τέλεσε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος, ενώ ο κατά κόσμον Θωμάς Μεφσούτ έλαβε το μοναχικό όνομα Αγλάιος και εντάχθηκε στην αδελφότητα της Ιεράς Μονής Αγίου Ιγνατίου του Θεοφόρου Ανακασιάς.
Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη μακραίωνη ιστορία της Μονής των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, η οποία συνδέεται με την εποχή των Κολλυβάδων, επισημαίνοντας ότι αποτέλεσε καταφύγιο για μοναχούς που αγωνίστηκαν να διατηρήσουν ζωντανή την ορθόδοξη παράδοση.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο πρόσωπο του Αγίου Αγλαΐου, του ειδωλολάτρη στρατιώτη που, σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, συγκλονίστηκε από την πίστη των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων και πήρε τη θέση εκείνου που λύγισε λίγο πριν από το μαρτύριο. Όπως σημείωσε ο κ. Ιγνάτιος, το όνομα «Αγλάιος» σημαίνει «λαμπρός» και «φωτεινός», εκφράζοντας την ευχή ο νέος μοναχός να φωτίζει με την παρουσία και τη διακονία του τον ιστορικό αυτό τόπο.
Ο Μητροπολίτης στάθηκε επίσης στην απόφαση του νέου μοναχού να αφιερώσει τη ζωή του στην αναβίωση της εγκαταλελειμμένης Μονής και να εγκατασταθεί μόνιμα στο μικρό νησί, τονίζοντας ότι η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος θα στηρίξει έμπρακτα την προσπάθειά του.
«Ένας φωτεινός άνθρωπος θα είναι πλέον ο φύλακας της Μονής των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, υποδεχόμενος τους προσκυνητές και συνεχίζοντας τη μακραίωνη μοναστική παράδοση της περιοχής», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε στον νέο μοναχό Αγλάιο να διατηρήσει τη χαρά της αφιέρωσής του, να πορεύεται με προσευχή και ασκητικό φρόνημα και να έχει πάντοτε τη χάρη του Θεού και την προστασία των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων στη νέα πορεία της ζωής του.









